logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
thimon  
#21 Gepost : dinsdag 17 november 2015 19:39:36(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
ThimonBlij

Nogmaals mijn berichten lezen, of het mocht zijn dat ze daar cadeau bonnen van Raven aannemen Blij


Dan moet je naar Raven gaan! Like Excuus. Succes!


Doorzetten wordt beloond!
HarryO  
#22 Gepost : dinsdag 17 november 2015 19:55:28(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ha Ha Ha excuus aanvaard Thimon.

en ja het wordt voor 95% zeker de JRC's tenzij ze straks bij raven een nog beter voorstel hebben.Mee eens
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Maxweasel  
#23 Gepost : dinsdag 17 november 2015 20:43:22(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
De Prologics heb ik de VTSW V1 gehad. Set is 2x kapot gegaan, problemen met leeglopen van batterijen na een regenbui. Of de V2 hier beter op is weet ik niet, ik heb wel steeds goede service gekregen en heb nu een gloednieuwe Prologic SMX set in de plaats gekregen zelfs.

Ondertussen had ik echter al wel een setje van JRC gekocht, nu een dik jaar geleden, wel de DS3's. Een gans jaar in weer en wind mee gevist en ze geven momenteel nog geen krimp. Reden waarom ik wel voor de DS3 ipv de DSi gegaan ben is vooral het gekende probleem van de schroefdraad die afbreekt onderaan de DSi's + een paar leuke functies van de DS3's.

FOX ben ik zelf niet meteen voor te vinden. Delkim vind ik super dingen maar ik word gek van het geluid dat ze maken.

Moest ik op dit ogenblik een setje kopen zouden het echter ongetwijfeld ATT's zijn. Dit zijn zonder twijfels beetmelders voor het leven, komt gewoon niks aan. Alleen zijn ze wat duurder dan je budget toelaat vrees ik en moet je dan weer wennen aan het feit dat de beetmelders zelf geen geluid maken (wat voor mij dan weer geen probleem is).
l-o-r-e-n-z-o  
#24 Gepost : dinsdag 17 november 2015 21:19:03(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
De 2de link was 3 +ontvanger voor 277euro ik had wel even gekeken op de site van Ravens daar stonden ze aan 399 maar nu zie ik dat het over het nieuwe model gaat ondertussen het oude model ook gevonden aan 299 .
Op de meeste wateren in Frankrijk mag je wel degelijk met 4 hengels vissen, 3 hengels is meestal op betaalwateren.
MVG Lorenzo
HarryO  
#25 Gepost : dinsdag 17 november 2015 21:19:30(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Maxweasel
Att zijn inderdad ver boven mijn te besteden budget, alhoewel het pracht dingen zijn.
Vooral de nieuwe serie.
Wennen aan stille beetmelders hoef ik niet omdat ik ze in 99% van de keren via de soundbox laat
lopen en dan staat het geluid op de beetmelders uit.
Dat de prologics last hebben van water is niet nieuw voor mij, bij de omschrijving staat wel 100% waterdicht.
Hierover al contact gehad met raven, met de vraag of ik ze onder water kan zetten als ze 100% waterdicht zijn, en die geven toe dat het geen 100% is maar dat ze gerust in stromende regen kunnen staan gedurende een aantal uren.
Bedankt voor de waarschuwing voor het afbreken van de schroefdraad, kan ik van de winter mooi een stel nieuwe maken van RVS. Blijb
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#26 Gepost : dinsdag 17 november 2015 21:51:36(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Dat afbreken van schroefdraad had ik al eens gelezen maar als je de alarms altijd op je banksticks of rodpod laat staan zoals ik ,hoe kan dat dan voorkomen je schroeft die alarms toch niet iedere keer van je banksticks of rodpod.
MVg Lorenzo
HarryO  
#27 Gepost : dinsdag 17 november 2015 22:59:29(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Jawel lorenzo ik wel. Angel
Ik denk dat ze er daarom ook zo'n koffertje of kistje bij doen.
Ik denk dat ze meer te verduren krijgen op je bankstick of buzzer bar, tijdens het transport, dan in zo'n koffertje.
Breken ze af tijdens een run, zou ik zeggen "zet je slip iets losser"

ff of topic
De achtersteunen voor op mijn rodpod maak ik zelf. zie hier een voorbeeld, https://encrypted-tbn1.g...wrWqXjBQhhPbFH14m_CEXmW8 en ben daar een beetje mee aan het experimenteren oua materiaaldikte en breedte.
Voor een nieuw model had ik een schroefstukje nodig en vond een oude beetmelder uit mijn beginperiode.
daar zat een mooi schroefstukje in om daarvoor te gebruiken, dacht ik.
Beetmelder gedemonteerd en er vlakke kanten aan gevijld voor montage van de oortjes.
tot dusver ging alles goed, tot ik een gaatje wou boren om de oortjes te bevestigen, ik heb er 4 bootjes van 3 mm HSS staal op versleten en je kunt nog niet zien waar ik geprobeerd heb te boren.
dat ding is keihard.

Dan vraag ik mij af waar die dingen bij JRC van gemaakt zijn.

Nog even terug komend op jou sugestie van goedkopere beetmelders en aantal hengels.
Ik bedoelde ook dat je in Frankrijk met meer den 3 hengels mag vissen alleen bij ons niet, dus vandaar dat ik een 4+1 setje overbodig vind.
Dus als ik het goed begrijp is het blue setje het oude model en de color set het nieuwe?

groetjes Harry
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#28 Gepost : woensdag 18 november 2015 23:32:28(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Bestelling is de deur uit voor het JRC setje. Blijb
Maar ik ben alweer aan het zoeken naar iets nieuws.
|
|
|
|
|
|
\ | /
\ | /
\ | /
\ | /
\|/



|
|
|
|
|
|
\ | /
\ | /
\ | /
\ | /
\|/

Een sponsor om mijn knip weer te vullen.Breede lachd
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Maxweasel  
#29 Gepost : donderdag 19 november 2015 10:43:22(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Dat afbreken van schroefdraad had ik al eens gelezen maar als je de alarms altijd op je banksticks of rodpod laat staan zoals ik ,hoe kan dat dan voorkomen je schroeft die alarms toch niet iedere keer van je banksticks of rodpod.
MVg Lorenzo


Hoi Lorenzo,

Ik gebruik al een paar jaar de enige echte Pro-Logic Quick Release koppelingen voor al mijn beetmelders en achtersteunen. Dit zowel voor het gemak van opbergen als omwille van het feit dat ik nogal vaak wissel tussen rod-pod en bankstick gebruik afhankeling van waar ik ga vissen.

Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
ben daar een beetje mee aan het experimenteren oua materiaaldikte en breedte.
Voor een nieuw model had ik een schroefstukje nodig en vond een oude beetmelder uit mijn beginperiode.
daar zat een mooi schroefstukje in om daarvoor te gebruiken, dacht ik.
Beetmelder gedemonteerd en er vlakke kanten aan gevijld voor montage van de oortjes.
tot dusver ging alles goed, tot ik een gaatje wou boren om de oortjes te bevestigen, ik heb er 4 bootjes van 3 mm HSS staal op versleten en je kunt nog niet zien waar ik geprobeerd heb te boren.
dat ding is keihard.

Dan vraag ik mij af waar die dingen bij JRC van gemaakt zijn.


groetjes Harry


Hoi Harry,

het is niet de schroefdraad die afbreekt, het is de kunststof bevestiging waarin die schroefdraad zit die durft afbreken bij een harde run. Omdat ik nogal vaak blok vis met slip quasi dicht wou ik me dat niet riskeren.
Het is ook moeilijk te herstellen zelf en JRC doet af en toe blijkbaar wel moeilijk over vervanging (al zal dat wssl grotendeels van de goodwill van de winkelier afhagen).

Hoeveel heb je nu betaald als ik vragen mag? Want als je dan toch zo gek bent van ATT als ikzelf, het is uiteindelijk zoveel meer niet dan een JRC set.
HarryO  
#30 Gepost : donderdag 19 november 2015 11:07:31(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Maxweasel
Het setje is nu in de aanbidding voor 299
Dat is toch meer dan de helft minder dan dat je voor ATT betaald.
Maar zelfs als het maar 100 euro zou schelen dan nogniet voor mij.
Ik weet wat ik financieel aankan, dan ga ik niet daar boven zitten, ook al is het 10 keer beter.
Er zijn meer dingen die betaald moeten worden of mogelijk nog gaan komen. ( zie eerdere bericht in deze topic)
Ooit eerder al eens in een topic gereageerd op kopen boven je budget.
Daarin staat onder meer wat het gevaar daarvan kan zijn.
Even een voorbeeld: stel ik koop die ATT beetmelders mijn budget is dan voor langere tijd op.
Maar nu gaat een hengel of i. d stuk of je moet dringend klein materiaal hebben. Dat kan dan niet of je moet nog verder boven je budget gaan. En dan bv. In mijn geval een sessie met Bert in Frankrijk, of de mogelijke staaroperaties bij onze hond laten schieten.
Geloof mij in dat laatste geval hang ik mijn hengels in de wilgen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#31 Gepost : donderdag 19 november 2015 15:10:15(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Max
Waar ik momenteel vis in Wallonie mag je maar met 2 hengels vissen ik heb 4 beetmelders 2 op men rodpod en 2 op banksticks zo moet ik die dingen eigenlijk nooit afschroeven die quick relaese van prologic heb ik ooit gehad ik vondt dat er teveel spelling op zat als ik er nog moest kopen zou ik eerder naar die solars of die van fun fishing gaan zijn wel duurder.

Harry succes met de nieuwe aankoop.
MVG Lorenzo
HarryO  
#32 Gepost : donderdag 19 november 2015 16:43:37(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dank je Lorenzo, gaat wel lukken denk ik.
Bij deze ook alle andere meedenkers bedankt voor de inbreng.

Lorernzo heb je deze snelkoppelingen van JRC al gezien. https://www.raven.nl/jrc...daptor/nl/product/30737/
Deze lijken mij weinig speling te geven de snelkoppeling zelf word geklemd met een borgschroef.
Zit er sterk aan te denken om deze dingen er voor het voorjaar bij te nemen, of als ik tegen een 3/8" bsf snijraam aanloop
ze zelf te gaan maken.
Dit laatste heeft mijn voorkeur, maar dan moet ik geen snijraam hoeven bestellen want dan is kopen goedkoper voor 3 stuks.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Maxweasel  
#33 Gepost : donderdag 19 november 2015 19:02:42(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
Maxweasel
Het setje is nu in de aanbidding voor 299
Dat is toch meer dan de helft minder dan dat je voor ATT betaald.
Maar zelfs als het maar 100 euro zou schelen dan nogniet voor mij.
Ik weet wat ik financieel aankan, dan ga ik niet daar boven zitten, ook al is het 10 keer beter.
Er zijn meer dingen die betaald moeten worden of mogelijk nog gaan komen. ( zie eerdere bericht in deze topic)
Ooit eerder al eens in een topic gereageerd op kopen boven je budget.
Daarin staat onder meer wat het gevaar daarvan kan zijn.
Even een voorbeeld: stel ik koop die ATT beetmelders mijn budget is dan voor langere tijd op.
Maar nu gaat een hengel of i. d stuk of je moet dringend klein materiaal hebben. Dat kan dan niet of je moet nog verder boven je budget gaan. En dan bv. In mijn geval een sessie met Bert in Frankrijk, of de mogelijke staaroperaties bij onze hond laten schieten.
Geloof mij in dat laatste geval hang ik mijn hengels in de wilgen.


Snap ik perfect. Maar ik ben dan weer iemand die anders denkt, dan doe ik bv liever wat langer met oud materiaal om nadien helemaal te kunnen kopen wat ik wel. Maar hoe dan ook zit je met die JRC's echt niet slecht, zijn topdingen!

Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Max
Waar ik momenteel vis in Wallonie mag je maar met 2 hengels vissen ik heb 4 beetmelders 2 op men rodpod en 2 op banksticks zo moet ik die dingen eigenlijk nooit afschroeven die quick relaese van prologic heb ik ooit gehad ik vondt dat er teveel spelling op zat als ik er nog moest kopen zou ik eerder naar die solars of die van fun fishing gaan zijn wel duurder.

MVG Lorenzo


Ik moet zeggen, stond er ook wat wantrouwig tegenover in het begin, maar doe het nu al een jaar zo en speling heb ik eigenlijk zo goed als niet. Staat natuurlijk niet even vast als geschroefd, maar het zijn ook geen delkims die erop staan, dus van een trilling of dergelijke gaan ze niet biepen. Belangrijkste voor mij is dat het stevig is en makkelijk demonteerbaar dus, en daar heb ik nog geen (gebruik de Quick Releases nu toch al een tijd) klagen over.

l-o-r-e-n-z-o  
#34 Gepost : vrijdag 20 november 2015 14:03:19(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
Ik had die nog niet gezien maar ze zien er net hetzelfde uit als de solars http://www.vismania.nl/8...uzzer-bar-extension.html maar dan 5 euro goedkoper.
Tja beter goed gepikt dan slecht uitgevonden zeker Breede lachd .
MVG Lorenzo
HarryO  
#35 Gepost : zaterdag 21 november 2015 11:11:37(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Tja en toen was plots de link die ik gaf niet meer werkzaam.
Ook op de site is deze snelkoppeling niet meer terug te vinden d.w.z. je ziet het wel staan
bij de beetverklikkers maar als je het aanklikt zie je het niet en krijg je de melding dat de pagina
niet bestaat en raven komt met de passende opmerking "sorry je vist achter het net" Verdrietig

Maxweasel shreef:
Snap ik perfect. Maar ik ben dan weer iemand die anders denkt, dan doe ik bv liever wat langer met oud materiaal om nadien helemaal te kunnen kopen wat ik wel. Maar hoe dan ook zit je met die JRC's echt niet slecht, zijn topdingen!

Hoop dat je gelijk hebt qua kwaliteit.
Maar nog langer doen met beetmelders waar je je aan ergert is ook geen optie.
Eigenlijk ben ik te laat met karpervissen begonnen.
In de tijd dat ik nog werkte had ik een leuke, goed verdienende baan.
Had een riante onkostenvergoeding waar ik heel veel spullen van gekocht heb.
Ik heb over de hele wereld gezworven om ter plekke met plaatselijke "zoeloes" onze apparatuur te plaatsen, aan te sluiten op
dienst en product leidingen en het opstarten van de gehele installatie als deze gereed was.
Maar de laatste jaren, toen ik gestopt was met het reizen eigenlijk het karpervissen ontdekt.
Ik kreeg toen te maken met drie dingen.
1 Een sterk verminderd inkomen. (overuren en vergoedingen vielen weg.)
2 Aanschaf van de nodige hengelspullen.
3 gewenning aan het verminderde leefpatroon.

We (mijn vrouw en ik) hebben toen besloten dat ik een bepaald budget per maand niet zou overschrijden qua besteding aan het vissen.
Nu, na mijn pensionering moest de buikriem nog verder worden aangehaald.
Ik zou bij pensionering samen met aow en pensioen een bedrag ontvangen dat boven de 2400 euro pm zat.
Echter nog voor ik iets ontvangen had werden de pensioenen gekort en ging er al 200 euro per maand af.
sindsdien is het alleen maar minder geworden.
Dus je begrijpt dat ik voorzichtig ben geworden met uitgeven.

PS
dit is niet bedoeld als klaagzang maar om aan te tonen waarom ik niet boven mijn gestelde budget ga.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 november 2015 21:28:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Maxweasel  
#36 Gepost : maandag 23 november 2015 21:28:53(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden hoor Harry! Ieder moet z'n eigen rekening maken. Belangrijkste is dat je geniet van je hobby, en of dat nu met JRC's, ATT's of nog wat anders is, maakt helemaal niks uit Blij
Bas de Boer  
#37 Gepost : vrijdag 11 december 2015 12:43:01(UTC)
Bas de Boer


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-2-2011(UTC)
Berichten: 8

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Wat ik me wel eens afvraag is waarom iedereen zich altijd zo drukt maakt over het bereik van de sounderbox? Gaan we met zijn allen graag 200 meter van de hengels vandaan?
HarryO  
#38 Gepost : vrijdag 11 december 2015 19:04:39(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Nee Bas dat is niet de bedoeling.
Maar het is wel makkelijk dat je een beetje berijk hebt.
Vb. Je zit te vissen en je krijgt aandrang, 150 mtr. verderop is een bosje. ......
Of
Jij en je maat zitten te vissen en je maat zit ca 200 mtr. Verderop, je hebt vrije uitloop naar alle kanten en je maat roept dat de koffie klaar is.

Je kunt zeggen, en bij een aantal wateren is dat al verplicht, blijf bij je hengels.
Ik daarentegen laat mijn hengels graag liggen als ik uit mijn broek moet of om ff een kopje koffie te drinken samen.
Maar 1Km, zoals beschreven staat bij de JRCT-tjes die ik gekocht heb, is ook weer niet nodig. Zelfs al was het 500 mtr.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Bas de Boer  
#39 Gepost : dinsdag 15 december 2015 23:05:10(UTC)
Bas de Boer


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-2-2011(UTC)
Berichten: 8

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Goed verhaal maar 200 meter van de stokken met de broek op de enkels zie ik niet als gewenst. Tegenwoordig hebben we allerlei visveilige systemen maar lekker bij je stokken blijven of ze binnen draaien als je er geen fatsoenlijke controle op hebt is teveel gevraagd? Iedereen is vrij in die keuze maar ik denk er net wat anders over. En hecht dan ook niet veel waarde aan het bereik van de sounderbox.
HarryO  
#40 Gepost : dinsdag 15 december 2015 23:28:16(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Tja ieder zijn mening.
Jr maakt een keuze, wel of geen sounderbox.
Maak je de keuze voor een sounderbox dan wil ik ook zeker weten dat ik daar op vertrouwen kan.
Vergeet niet dat het signaal bij de meeste modellen minder ver zal gaan als ze ouder worden.
Wil je dicht bij je hengels blijven, wat toch wel het beste is, neem dan een setje met kabels. Kom je ook niet in de verleiding om bij je hengels weg te lopen.
Persoonlijk houd ik het op mijn eerste antwoord.
Kan nog wel meer redenen gaan noemen voor een goed berijk van de box.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.