logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Flo  
#1 Gepost : maandag 4 juli 2016 12:04:04(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Zo, net terug van een Frankrijk-tripje
De bedoeling was 1 nachtje te gaan doen met een (niet vis-) maat.
Het is even anders uitgedraaid Breede lach

Vrijdagnamiddag vetrokken. Daar de Belgen in Rijsel speelden was er ongelooflijk veel volk op baan, heb dan ook 40km omgereden om de grootste files te vermijden.
Na een 3-tal uur rijden komen we toe op de stek die ik wilde bevissen en ze was vrij, TOP !
Daar mijn maat niet niet vist en gewoon mee is om te chillen heb ik veel plaats om mijn 3 hengels te positioneren.
Het water is moeilijker bevisbaar dan een 2tal maanden geleden door de veelvuldig aanwezige waterlelies, maar toch vind ik 3 goede spots.
Het wachten kan beginnen en zoals gewoon gaan de steaks in de pan


UserPostedImage

Om 22u45 krijg ik een waarschuwingspiepje. Terwijl ik mijn hoofd draai schiet de waker naar boven en krijg ik een volle run!
Tijdens de dril moet ik opletten dat de vis zich niet vastzwemt in de lelies, maar ditl ijkt vrij goed te lukken.
Eenmaal op de kant komen de zenuwen onder spanning te staan : ik zie namelijk dat het om een ferme bak gaat!
De eerste scheppoging is direct raak en een vreugdekreet weerklinkt over het water.
Wat een bak van een spiegel ! Kogelrond en direct de beste van 2016.

UserPostedImage

UserPostedImage

Voor mij kan de sessie alvast niet stuk. Ook de kopvoorns laten zich niet te veel horen (wat de andere keer wel anders was...)
We blijven laat op en rond 1u krijg ik terug enkele biepjes. Kopvoorn...? Nee hoor! Deze gaat terug over in een fluiter en ik sla aan.
De vis komt vrij gemakkelijk mee en tot mijn verwondering ligt er een spiegeltje van 1,5 kg in het net. Vis is vis en ook deze mag op de foto.


UserPostedImage

De rest van de nacht blijft het stil en 's morgens kramen we op.
Tijdens het opkuisen krijg ik telefoon van een maat. Deze is blijkbaar onderweg naar een nabijgelegen water en we besluiten eens langs te gaan.
Hij vraagt of we geen nachtje blijven doen, maar mijn maat moet helaas thuis zijn.
Onderweg krijg ik terug meer en meer zin om weer te keren.
Ach waarom niet, maat afzetten en 200km terug zuidwaarts! We leven maar 1 keer Breede lach

Ik vis samen met mijn maat een nachtje op een ander water.
We slagen er toch in om elk 1 schubje te strikken, maar daar blijft het bij...

UserPostedImage

Omdat we toch al impulsief bezig zijn beginnen we te twijfelen of we geen nachtje bijdoen op het water waar ik eerst heb gezeten.
We moeten bieden pas na de middag werken, dus zogezegd zo gedaan en op naar ronde 3!
Helaas krijgen we , buiten kopvoorn, geen aanbeet meer en keren we 's morgens terug... om nu te gaan werken.
Het was me weer een weekendje !

Sponsor
edwin  
#2 Gepost : dinsdag 5 juli 2016 09:09:42(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Mooie vissen man.

Hier enkele vissen van afgelopen weekend.
DSC00571.pngDSC00552.pngDSC00538.png
rik koster  
#3 Gepost : woensdag 6 juli 2016 22:08:02(UTC)
rik koster


10 ponder

Lid sinds: 22-6-2015(UTC)
Berichten: 50

Bedankjes: 6 keer
Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Jeroen84  
#4 Gepost : donderdag 7 juli 2016 09:26:03(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Ben benieuwd Rik.
Trailer ziet er iig super uit Like
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thanks Jeroen84 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
rik koster op 7-7-2016(UTC)
rik koster  
#5 Gepost : donderdag 7 juli 2016 13:57:02(UTC)
rik koster


10 ponder

Lid sinds: 22-6-2015(UTC)
Berichten: 50

Bedankjes: 6 keer
Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Thanx Jeroen. Je kan abboneren als je het leuk te lijkt. Zit een hoop aan te komen.in ieder gevalBlij
karper-groentje  
#6 Gepost : donderdag 7 juli 2016 18:03:06(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
ik ben geabboneerd! ik ben benieuwd naar het eindresultaat, ziet er heel goed uit!
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
thanks karper-groentje is 1x bedankt voor deze nuttige post.
rik koster op 7-7-2016(UTC)
Flo  
#7 Gepost : zaterdag 9 juli 2016 15:09:48(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Net weer terug van Frankrijk.
Toch wat tegenslag gehad....
Beginnen met wat file, dus vrij lang onderbaan geweest. Eens toegekomen direct door naar het water en een leuke stek gevonden.
De vreugde was echter van korte duur... na 5 min stond er al iemand om te zeggen dat het enduro is van vrijdag tot zondag.
Zucht, dat wil zeggen dat de omliggende waters ook bezet zijn.
We besluiten dan maar de rivier aan te pakken (na er al zoveel over gepraat te hebben)
Ik wist een zalige stek zijn en daar rijden we dus ook naartoe.
Bij het toekomen zien we dat er al een local zit die ook net toegekomen is, balen... het was een kwestie van een kwartiertje.
Dan maar verdergereden, de streek wat gescout en na nog 1,5uur een stek gevonden.
Wij waren eigelijk niet voorbereid op riviervissen, dus ik heb noodgedwongen voor de eerste keer met een steen als lood gevist. Dit ging eigenlijk best goed want die bleef mooi liggen
Dit verhaal eindigt helaas met een blankje, maar toch blij de stap gezet te hebben naar de rivier. Dit wordt zeker vervolgd!

Nog een sfeerfoto'tje Blij

UserPostedImage
HarryO  
#8 Gepost : zondag 10 juli 2016 22:59:30(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Vorige week een paar nachtjes geweest.zou eigenlijk Woensdag gaan maar was Dinsdag vroeg terug van mijn oppasdienst bij mijn Dochter.
Mijn viskarretje stond al gepakt, alleen de hengels en plu, die niet in de kar pasten moesten er nog op.
Dus besloten om Dinsdagavond al te vertrekken, snel alles gepakt en ook nog even een paar boodschappen gedaan die het vrouwtje "vergeten" was. ( ja ja biertjes)
En hup naar het water met die hap euh....kar. 😀

UserPostedImage

Al met al was het toch nog later geworden dan ik dacht dus besloten als eerste de hengels er in te gooien.
Kon nog net 1 lijn uitvaren maar daarna vond ik het te donker worden.
Had wel nog even iets rond gevaren en een paar plekken gezien op de fishfinder waar veel vis zat.
Dus de andere twee hengels. Daar naar toe uitgegooid en bijgevoerd met de "pijp". Voorzover dat nog kon in het donker.
Had toen geen zin meer om alles verder nog op te zetten dus de stoel aan de passagier kant plat geleg en besloten daar te overnachten. (Ga ik denk ik nooit meer doen, viel zwaar tegen.)
Had amper de ogen echt of mijn eerste beetmelder ging af, hetgeen resulteerde in een redelijke Zeelt. Jammer alles zat nog in de kar dus geen foto van dat beestje.
Zoals gezegd viel dat slapen in de auto een beetje boel tegen, dus was ik bij het eerste lichtstraaltje al weer klaar wakker.
Dus maar aan het werk en tent en plu opstellen en vullen met stretcher in de tent en koelbox onder de plu. Was amper klaar en dacht, zo nu eerst...........koffie toen voor de tweede keer een beetmelder afging. Hier bleek een spiegeltje van een pond of 9 oorzaak van te zijn.

UserPostedImage
Was/ben er toch blij mee want hade laatste tijd lang genoeg geblankt.
Rond nege uur, had eindelijk mijn zo begeerde koffie op toen er weer en beetmelder begon te piepen. Ook deze keer een spiegeltje, iets zwaarder dan de vorige 10 pond deze keer.

UserPostedImage
Daarna bleef het rustig tot ongeveer 15.00 uur weer een run. Maar deze ging zijn eigen weg en ging verstoppertje spelen in een struik en zat muurvast. Even een tiental minuten gewacht en nog maar eens geprobeerd maar helaas hij bleef vast zitten, voelde hem nog wel trekken en besloot om hem dan maar lijn te geven, en waarrempel na een paar minuten nam hij steeds meer lijn en zwom de struiken uit. Hebbes dacht ik maar helaas een paar meter voor mijn net schoot hij los. Had toch te veel getrokken in de struiken.
Hierna bleef het rustig.
S'avonds de lijnen uitgevaren voor de nacht en het aas op plekken neer gelegd waar het echt krioelde van de (grote) vissymbolen op de fishfinder. Dus ik verwachte er die nacht een paar maal uit te moeten. Maar waar ik op gehoopt had gebeurde maar 1 keer. Om een uur of drie ging een beetmelder af maar toen ik mij laarzen aan had en buiten de tent stond was het al weer stil, ff gewacht maar er gebeurde iets meer . Besloten om toch maar binnen te draaien, heb het al vaker meegemaakt dat ze stil gingen liggen. Maar hier was dat niet het geval, boilie was er af en de vis ook.
Daarna jammergenoeg heerlk mogen slapen. De volgende morgen voor de laatste keer het aas ververst, was achteraf niet nodig, boilies waren nog stevig genoeg maar verder geen melding meer gehad.
Om ca 12.00 uur alles ingepakt en huiswaarts.

Bewerkt door de gebruiker maandag 11 juli 2016 06:40:18(UTC)  | Reden: a

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#9 Gepost : zondag 10 juli 2016 23:32:07(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Overmorgen beter dan maar Like
rik koster  
#10 Gepost : zondag 17 juli 2016 15:27:31(UTC)
rik koster


10 ponder

Lid sinds: 22-6-2015(UTC)
Berichten: 50

Bedankjes: 6 keer
Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Eerste blog is af,als je het leuk vind...
Abboneer op mijn account.



Lorain  
#11 Gepost : maandag 18 juli 2016 11:30:15(UTC)
Lorain


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 1-5-2016(UTC)
Berichten: 10

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
leuke blog rik je hebt er weer een abonnee bij Blij
thanks Lorain is 1x bedankt voor deze nuttige post.
rik koster op 18-7-2016(UTC)
Flo  
#12 Gepost : maandag 18 juli 2016 12:02:23(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
ook weer een nachtje gedaan.
We waren vrij vroeg vertrokken gisteren om zo eventueel nog een ander water te bevissen overdag.
Ter plaatse hadden we beiden iets van "hmm nu onze beoogde nachtstek toch vrij is kunnen we ons mss best direct hier neerploffen.
Zo gezegd zo gedaan en om 13u zijn we al aan het vissen.
Het is echter drukkend warm en overdag zien we niets van beweging.
Daar komt na het vallen van de nacht algauw verandering in... ik krijg een langzame oploper.
Ik blijf naast mijn hengel zitten en wacht even af. Mijn slip geeft 2 tikken en ik sla aan... karper!
Gelukkig slaag ik erin een lelieveldje te ontwijken en de eerste ligt in het net!

UserPostedImage

Ik probeer de hengel met het bootje zo precies mogelijk terug uit te varen en het wachten kan terug beginnen.
Het is pas rond 1u30 dat we de volgende aanbeet krijgen.
De vis is ongeveer van dezelfde grootte, maar laat m'n maat toch wel zweten.
Helaas geen deftige foto.

Jammergenoeg verspelen we nog 2 vissen 's nachts, maar met elk een twingtiger kunnen we toch niet klagen Blij
Frank Avezaat  
#13 Gepost : woensdag 20 juli 2016 15:57:22(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Toch weer vis op de kant! Netjes
HarryO  
#14 Gepost : zaterdag 23 juli 2016 22:39:38(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)

Deze week weer een paar dagen op mijn stekkie gezeten. De eerste nacht bleef het rustig , pas de volgende morgen om ca. 10.00 uur ging mijn beetmelder af en werd de lijn met veel,geweld van mijn molen getrokken.
Na het aanslaan wist ik meteen dat het geen klein karpertje was in een mum van tijd zat hij al halverwege van het midden van de plas.
Kon hem mooi volgen want hij bleef mooi boven in zwemmen. Even later mocht ik hem landen en deze foto maken
UserPostedImage
Een schub van 28,5 pond
S,middags weer een kleine run op een andere hengel maar die stopte.
Ben even later toch maar even wezen kijken of er een nieuw bolletje aan moest.
Moest tot mijn ontsteltenis vast stellen dat de spoel bijna volledig was leeg getrokken. En zoals ik al vermoede was de vis verdwenen.
Ik heb sinds dit voorjaar de JRC RADAR DSI bleu set en daar in het begin moeilijkheden mee gehad dat de batterijen los gaan zitten.
Dacht het te hebben opgelost door er een plakbandje over te doen maar zoals nu blijkt is dat niet voldoende.
Maar goed dat is voor morgen of overmorgen om dat op te lossen.
Nu verder met mijn relaas van mijn sessie.
De laatste run, nee meer waren er niet, kwam de volgende morgen om 05.00 uur
Kon hem met moeite onder de struiken weg houden en dacht weer een schub te kunnen landen.
Zo te zien iets kleiner dan de eerste. Maar helaas half boven mijn net was het " dag dag met het vinnetje" en weg was hij.
Tjonge wat baalde ik, aan de andere kant van de zeker 400 mrt. brede plas is een camping en heb het vermoeden dat ze daar wakker zijn geworden van mijn getier. 😡😡😡😀😀😀
Verder geen aanbeet meer gehad dus " zwetend " opruimen en naar huis. Daar aangekomen heb ik eerst maar een paar flesjes leeg gemaakt want met die hitte moet je goed drinken. 🍻🍻
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#15 Gepost : zondag 24 juli 2016 01:00:57(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Nieuwe onthaakmat Harry ?
Jammer van de gemiste run, al eens gedacht aan ATTtjes ?
Binnenkort maar weer eens samen 2 of 3 nachies doen, de laatste keer ging helaas een beetje mis.
HarryO  
#16 Gepost : zondag 24 juli 2016 03:29:05(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Onthaakmat is niet nieuw hoor.
Gekregen van iemand van het forum hier. 😀
Zal om privacy reden zijn naam niet noemen, BERT
Ja jammer van de vorige keer, was achteraf helemaal niet nodig geweest maar ze klonk zoooo zielig.
En ja aan att-tjes zeker gedacht op dat moment, tjonge wat baalde ik, even wachten of die schenker van de onthaakmat die ook weggeeft. 😂
Nee grapje, ben eigenlijk best tevreden met dat JRC setje en als ik eenmaal de batterijen goed ingeklemd weet te houden zijn het prima dingen.
Gebruikt er overigens iemand op dit forum deze beetmelders ook? En kent hij de zelfde problemen?
Best mogelijk dat het alleen mijn set is die problemen geeft, leverancier is al op de hoogte en mag ze komen ruilen.
Denk alleen dat het geen zin heeft als het om de batterijhouder gaat, die zal dan bij alle sets het zelfde zijn.

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 juli 2016 07:16:57(UTC)  | Reden: A

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Flo  
#17 Gepost : maandag 25 juli 2016 11:16:11(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
En hier zijn we weer
Gisteren de kans gehad om een vrij klein openbaar Frans water te bevissen dat nog maar net open is voor nachtvissen.
We kregen de info via de garde pêche vorige keer en zelfs veel locals zijn hier niet van op de hoogte Blij
Het water heeft slecht 1 nachtstek en deze was vrij , perfect.
Behalve 1 springende karper en een leger van muggen is er echter niet veel animatie.
Tot we gaan slapen... we liggen er amper in of rond 1u krijg ik een krijser.
Het is de hengel die tegen een kreekje gepositioneerd is aan de overkant van het water.
Er moet f;inkt gepompt worden, maar al gauw krijg ik de bovenhand.
Eens in het schijnsel van de lamp merk in een lange gedaante op, fijn : kan al geen kleintje zijn!
Eens hij op de kant komt merken we dat het een bak van een gras is. Ik heb nog nooit een echte grote grassie gevangen dus zeer tevreden hiermee.
Het is pas eens we hem naar de cradle dragen dat we beseffen hoe groot deze wel niet is!

PB gras meer dan verdubbeld en maar liefst 118cm aan torpedo-power! Wat een vis

UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage
swinne  
#18 Gepost : donderdag 28 juli 2016 16:44:30(UTC)
swinne


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2014(UTC)
Berichten: 91
Man
België

Bedankjes: 3 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
amai mannekes , hier worden mooie biggetjes gevangen !
zaterdag ga ik de draad ook is terug oppikken en hopen enkele visjes te mogen verwelkomen Breede lach


in elk geval tight lines guys !
Nico Binard  
#19 Gepost : maandag 1 augustus 2016 09:40:24(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Gisteren eerst 8 uren zonder aanbeet en op een uur tijd deze 2 mogen vangen, plus nog één tijdens het opruimen maar deze was volledig krom met een dikke bol aan zijn gat en allemaal kleine groene vlekjes??
Vond het echt jammer voor deze vis! Geschokt
Spiegel 9,8kg
UserPostedImage

Schub 11,8kg
UserPostedImage

UserPostedImage
grtzKnipoog
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
beumertje  
#20 Gepost : maandag 1 augustus 2016 18:49:59(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Mooie spiegel en schub nico☺

Die laatste ziet er idd niet heel gezond uit jammmer genoeg😕.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.