logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Dick S  
#1 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 18:23:46(UTC)
Dick S


10 ponder

Lid sinds: 17-8-2011(UTC)
Berichten: 71

UserPostedImage

"Waarom is dit belangrijk?

Omdat we als karpervissers van het open water kans willen blijven maken op mooie grote karpers. Omdat we trots zijn op onze Spiegelkarperprojecten en wij het niet zomaar laten gebeuren dat steeds meer projectspiegels via de netten van de beroepsvisserij voor een paar grijpstuivers de vismeel in worden gedraaid of moeten wegkwijnen in een overvol putje. Om die praktijken te stoppen hebben we wel een stem nodig, een luide stem, zodat ze ons kunnen horen van de kleinste Visstandbeheercommissie tot in Den Haag.

Jullie kunnen die stem volume geven door een handtekening te zetten onder de petitie. Meer is niet nodig.
De petitie vindt u hier: http://www.petities24.com/cos_petitie

Doe het voor een mooi karperbestand, doe het voor het welzijn van de karper of doe het voor al die vrijwilligers en donateurs die Spiegelkarperprojecten tot een succes hebben gemaakt.

Groet Joris Weitjens

Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 februari 2012 13:43:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Henk Haarlem  
#2 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 18:58:08(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dit is een mooi initiatief maar onvolledig en nutteloos.
Onvolledig; waarom niet ook de schub-karper en brasem voorn enz enz, alles word weg gevangen te zien geweest bij Klootwijk aan zee alles gaat naar het oostblok lekker voor bij de borrel.
Nutteloos; Anders gaan de beroepsvissers een uitkoop som vragen of compensatie bij de regering en daar is er op dit moment zeker het geld niet voor, alle geld hier gaat in een bodemloze griekse puttios.

Alles moet eerst dood zijn in dit land wil de regering in gaan zien dat er iets moet gebeuren.

Ondertekenen? denk je dat er naar het volk wordt geluisterd ? herinnerd iemand zich nog het eu referendum 65% zei nee.

Vis lekker door tot er niets meer zwemt, en ga dan maar naar een betaalwater, of neem een andere hobby.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 31 januari 2012 18:58:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Dick S  
#3 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 20:19:17(UTC)
Dick S


10 ponder

Lid sinds: 17-8-2011(UTC)
Berichten: 71

Tja, beter wat dan niets, aan de kantlijn staan te bla.. en niks doen is dat het dan.

Dat het niet makkelijk is is zeker maar wachten tot er niks meer op zit als je dat wilt, ja tis een optie.

Trouwens wel in je onderschrift een link naar een petitie tegen het stoppen van het downloaden, dat werkt wel?

We zullen zien, wat er van komt, alle beetjes helpen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 31 januari 2012 20:19:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem  
#4 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 20:51:00(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
Trouwens wel in je onderschrift een link naar een petitie tegen het stoppen van het downloaden, dat werkt wel?

Nee ook niet,Knipoog Maar maak me ook geen illusie's.

Maar waarom alleen de spiegel karper en niet ook de schub enzo.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 31 januari 2012 21:27:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
DavidT  
#5 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 22:20:39(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
De petitie ondertekend. Met kanttekening dat ik absoluut niet blij ben met een groot deel van de spiegels die worden uitgezet. Maar dat weet Joris en op de site las ik onlangs dat ik niet de enige ben. Gelukkig worden er ook al enige tijd edelschubs uitgezet.

Verder is het een triest verhaal dat er zoveel problemen zijn met vissen van Van Mechelen. Nl was ooit leverancier van mooie fysisch sterke vissen (worden op hun sloffen 20 tot 50 jaar). Het lijkt of we nu afhankelijk zijn van buitenlandse kwekerijen. Kan er geen IJsselmeer bloed doorheen in Valkenswaard? Het IJsselmeer bestand heeft zichzelf in stand gehouden. Niet zo hoog en dik, en daar wringt waarschijnlijk de schoen. Dat wil de hedendaagse visser niet. Verenigingen zwichten voor de eisen van de vissers? Terwijl het om het welzijn van de karper zou moeten gaan. Geldkwestie? De kassa van de verenigingen moeten natuurlijk wel gevuld blijven.

CarpFarm, Villedon of Duits? Van mij mogen ze het houden. Tussen de leveranciers zie je duidelijk verschillen maar als ik 10 Villedons gevangen heb, zou ik niet weten hoeveel ik er wel of niet gedubbeld heb. Karakterloze vissen gaan met bakken tegelijk het water in.

Ik hoop dat het te besteden budget ooit wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat in NL weer volop gekweekt gaat worden met sterke dieren en juiste voeding.

Say hello to my little friend
Dick S  
#6 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 23:51:30(UTC)
Dick S


10 ponder

Lid sinds: 17-8-2011(UTC)
Berichten: 71

Henk Haarlem schreef:
Maar waarom alleen de spiegel karper en niet ook de schub enzo.


De meeste spiegels zijn uitgezet door de spiegelkarperprojecten, dus ook betaald, en dat geeft toch enigszins recht van spreken.
Dat is een reden om voor de spiegels te gaan.

En er word op vele manieren gewerkt aan een betere variatie in beschubbing van de spiegels, maar dit lukt niet maar zo van vandaag op morgen.
Incidenteel zullen er wel kleine partijtjes zijn, maar dat is niet voldoende om alle projecten te voorzien.
Op beurs Carp hebben we dit jaar wel weer een aantal wonderschone (rijen-volschubs)spiegeltjes in de verkoop dus een begin is er weer.
Mocht je al goede kweekvissen hebben dan duurt het toch op zijn minst nog drie jaar voordat ze de grote hebben dat ze aalscholver en snoek proof zijn.

Er is gemiddeld een jaarlijkse sterfte van een procent of 3-4 van een karperpopulatie dus of het ook van je bejubelde populatie veel vissen overblijven na 20 jaar???? Het zullen er niet veel zijn die 50 jaar worden.

Komt tijd komt raad!

O ja Henk heb je petitie ook ondertekend maar dan via de piratekes, elke stem telt!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 31 januari 2012 23:52:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Frank Avezaat  
#7 Gepost : donderdag 2 februari 2012 11:34:40(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Karpervisser verenig u en teken deze petitie!

http://www.petities24.com/cos_petitie
sander Janssen vd laak  
#8 Gepost : donderdag 2 februari 2012 13:26:41(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

uiteraard ook ondertekend
al is het maar om de beroepsvissers dwars te zitten
ze moeten de karper is het algemeen met rust laten het is al lastig genoeg om op groot water je visje te vangen en het word steeds erger
nu ben ik het ook met DavidT eens dat bij een hoop uitzettingen de kwaliteit en schoonheid van de vis erg achteruit gaat
en ik zou ook willen zien dat er meer schubs uit gezet worden want een spiegel is mooi maar wat is er nou mooier dan een oude boeren of edelschub karper waar je aan kan zien dat ie misschien wel ouder is als ik Blijb
Henk Haarlem  
#9 Gepost : donderdag 2 februari 2012 15:27:22(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Nou Dick heb het toch maar gedaan dan, als weder dienst.Knipoog
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
snowmanfisher  
#10 Gepost : donderdag 2 februari 2012 15:37:24(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Of er enig verschil zal komen betwijel ik, maar toch een handtekening gezet uit principe!

mvg
Dick S  
#11 Gepost : donderdag 2 februari 2012 15:50:46(UTC)
Dick S


10 ponder

Lid sinds: 17-8-2011(UTC)
Berichten: 71

Henk Haarlem schreef:
Nou Dick heb het toch maar gedaan dan, als weder dienst.Knipoog


Klasse Henk Like
Erwin  
#12 Gepost : donderdag 2 februari 2012 17:34:11(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik ook The boogie
DannyAlmelo  
#13 Gepost : donderdag 2 februari 2012 18:21:40(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Henk Haarlem schreef:
Vis lekker door tot er niets meer zwemt, en ga dan maar naar een betaalwater, of neem een andere hobby.


Mag hopen dat dit een opwelling was van frustratie. It makes no sense! Zou niet goed zijn als iedereen zo zou denken. Ach, we doen niks, want niemand luistert toch naar ons. So what? Ik wil niet het gevoel hebben dat ik er niks aan gedaan heb. Heb getekend en nu hopen dat het tot iets aanzet.

Groetjes!
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Mister X  
#14 Gepost : donderdag 2 februari 2012 19:11:42(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Handtekening zetten kost niets hopen maar dat een verbetering snel gaat plaatsvinden Knipoog

PS: Totaal geen kaas van gegeten bovenvermeld gegeven, laat ik aan de karpers over Breede lachd
Henk Haarlem  
#15 Gepost : donderdag 2 februari 2012 20:04:52(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
DannyAlmelo schreef:
Henk Haarlem schreef:
Vis lekker door tot er niets meer zwemt, en ga dan maar naar een betaalwater, of neem een andere hobby.


Mag hopen dat dit een opwelling was van frustratie. It makes no sense! Zou niet goed zijn als iedereen zo zou denken. Ach, we doen niks, want niemand luistert toch naar ons. So what? Ik wil niet het gevoel hebben dat ik er niks aan gedaan heb. Heb getekend en nu hopen dat het tot iets aanzet.

Groetjes!


Ja Danny frustratie geen opwelling maar gewoon frustratie, maar dan ook niet alleen over de karper of zelfs alleen de spiegels,
maar ook de afbraak hier in het land, noem alleen maar de verzorging van de mede mens, mijn vrouw zit in de verzorging en moet met minder meer zien te bereiken.
in europa, in de wereld, steeds meer betalen om minder te krijgen, steeds sneller je mond houden om niet steeds harder gestraft te worden, enz enz maar is niet on topic, dus stop anders word ik gestopt.
je ziet frustratie.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Mister X  
#16 Gepost : donderdag 2 februari 2012 20:15:39(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Tipje van de sluier eliten bereiding zich vast voor op oorlog. Roven alles wat los en
vast zit! Vergelijk het met global warming wanneer het over een bepaald punt is no
turning back! (wanneer mensheid over de streep gaat) Wij zien elkaar op the battlefield |_Blij

PS: Reden wij zijn met verschrikkelijk veel mensen Verdrietig

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 20:26:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Dick S  
#17 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:48:43(UTC)
Dick S


10 ponder

Lid sinds: 17-8-2011(UTC)
Berichten: 71

Mannen wat een gedachtegangen en dat alleen bij een petitie aangaande onze spiegelkarpers.

Gewoon een handtekening zetten is Belangrijk.

Gewoon Doen!UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 22:49:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem  
#18 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:51:23(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Nee hoor Dick, dit kan ik ook in een ander topic doen,this maar waar je tegen me begint.Breede lachd

Maar een geweldige foto man moest lachen.Like Goed gevonden.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
timvanzanten  
#19 Gepost : donderdag 2 februari 2012 23:34:20(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Gewoon tekenen mensen! Het is in ons aller belang! Baat het niet dan schaad het niet! Wees blij met dit soort initiatieven! Zo wordt er nog eens wat gedaan! Of het werkt is een tweede maar we hebben het iig geprobeerd!
diesel  
#20 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 12:09:30(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122



Heeft die spiegelkarper meer waarde dan dezelfde schubkarper op een betreffend water omdat er een paar euro aan is besteed?
IN mijn ogen was je een held geweest als je het ook voor de "rest"had opgenomen..

Nu word bij mij iig de indruk gewekt dat alles alleen om geld draait...........
Lijkt me niet de juiste drijfveer....


Volgens mij is dit meer een protest van diegene die er geld in hebben geduwd en dit in rook opzien gaan.....
En hiervan de beroepsvissers de schuld geven is erg makkelijk en ondoordacht aangezien er vele redenen kunnen zijn dat "jullie" vis verdwijnt.
Een duidelijk voorbeeld hiervan zijn onze buitenlandse vissers die elke het de normaalste zaak van de wereld vinden om elke karper de kop in te slaan om hem vervolgens te consumeren.

En zolang hier niks over in de VERGUNNING staat hebben ze elk recht hiertoe.
Wil je de regels in de VERGUNNING veranderen zul je een andere weg moeten bewandelen dan je nu doet.


Ook ik ergen me groen en geel als ik zie dat er weer een mooie karper het licht uit de ogen word geslagen en vervolgens in de tas beland.
Na hierover een gesprek te hebben gehad met milieupolitie/boswachter heb ik besloten om de ledenvergadering van mijn visverening bij te wonen,en hier de problemen voor te leggen.

Geen enkele visvereniging word er blij van als er vis verdwijnt uit hun beheerde wateren.
Mijn verzoek aan hun zal dan ook zijn om oa een ALGEHEEL MEENEEMVERBOD in te stellen op eigen water,en dit als regel in de VERGUNNING op te nemen.

Tot die tijd is het slikken.......en kunnen ook de handhavers hier niet tegen optreden...



groet erik
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.