logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

10 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Roy Oostindien  
#1 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 21:01:20(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Tja waar begin je mee...... Eerst maar stukje van de afgelopen twee jaren.

Na twee jaren van weinig tijd door drukke baan, langdurige ziekte's en de geboorte van onze zoon ben ik helaas weinig aan vissen toegekomen. Moet ook eerlijk zeggen heb er lang de kop niet naar gehad. Veel moeite met mezelf gehad Domme ik en natuurlijk errug veel tijd aan ons zoontje besteed Euforisch

Maar op een gegeven moment begon het vorig weer behoorlijk te kriebelen, paar keer weer lekker gevist. Oke weinig gevangen maar dat interesseerde me niet wou het gevoel weer hebben. Op een tweetal beurzen gestaan voor de KCN en Markerworld.nl na afloop zat ik vol met ideeën. Veel mensen gesproken, bedankt daarvoor was erg leuk. En als het goed is dit jaar ook nog een sessie maken met een beroemde engelse karpervisser Euforisch

Dus dit jaar moet het gaan gebeuren, goed overleg met mijn wederhelft gehad, ze vind alles goed mits ik maar tijd en aandacht aan mn gezin besteed. En dat gebeurd natuurlijk ook dat is toch wel het belangrijkste in mijn leven.

Op een gegeven moment werd mij de vraag gesteld of ik wil plaatsnemen in het K-Karp team Nederland. Natuurlijk zag ik dat wel zitten, het team is pas sinds dit jaar actief. Mijn teamgenoten zijn Roy Haghuis, Jeffrey Vrielink en Andress de Rouville. Op deze manier heb ik de beschikking over top kwaliteit materiaal en de enorme kennis van mijn teamgenoten. U zult ons aantreffen op de diverse beurzen, achter de schermen zijn we druk bezig met allerlei zaken te bedenken en over de uitvoering daarvan.

De eerste sessie's zijn alweer achter de rug, voornamelijk ochtend sessie's en één nacht sessie. Tot nu toe één karper en één steur weten te vangen. Of moet ik nu een brasem en waterkip ook meerekenen Huhh... Dit jaar heb ik sowiezo één target vis die ik probeer te vangen, of dit lukt is nog maar de vraag Anxious

Ik zal jullie zo goed en kwaad als het kan op de hoogte houden en zal proberen om na iedere vissessie een stukje te plaatsen.

met vriendelijke groet Roy
Roy Oostindien heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
5,8 kg 17 mrt KV (13).JPG
Sponsor
PascalP  
#2 Gepost : woensdag 21 maart 2012 18:32:40(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

ik ben benieuwdBlijb
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Roy Oostindien  
#3 Gepost : vrijdag 23 maart 2012 21:14:59(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Vanmorgen ging om 6 uur de wekker af, swear1 Maar goed als je wat wilt moet je er optijd uit. Zo gezegd zo gedaan ff een klein ontbijtje mornincoffee , spullen in de auto doen.

Gauw naar de stek rijden een rit van nog geen 5 minuten ben te lui om te lopen. Alles word op de automatische piloot op de "juiste" stek ingeworpen.

Het weer is heerlijk beetje fris maar beloofd een mooie dag te worden. Ik kan kort zijn één aanbeet van een brasem die snel losschoot, en voor de rest helemaal geen teken van karper gezien. Alleen de snoeken waren los de watertemperatuur tikte bijna de 9 graden aan. Dat beloofd veel goeds voor volgende week, toch maar eens de avonduren op de stek pakken.

Succes iedereen die dit weekend gaat vissen -Blij
Roy Oostindien  
#4 Gepost : vrijdag 30 maart 2012 17:03:17(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Beetje laat oke, maar maandag op dinsdag nacht een nachtje gemaakt. Eens instant geprobeerd op een relatief nieuw water voor mij, kortom een dikke blank oke als je brasem ook meerekent.

Een hengle op wat dieper water ongeveer 1,3 mtr en de ander strak onder het kantje op 60 cm water. Helaas geen enkele aanbeet gehad, volgende keer toch maar paar dagen voeren. Maar dan wel door de weeks, s'weekends is het bivvy city.

Maar het was iig lekker vissen, had het water helemaal voor mezelf. Zelfs een prive dixxy stond klaar altijd makkelijk Blijb

Roy Oostindien  
#5 Gepost : vrijdag 30 maart 2012 17:05:24(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Dit weekend is het weer beurs tijd, zaterdag de stand van K-Karp (www.k-karp.com) bemannen op de noordelijke hengelsport beurs in Groningen. Bij deze nodig ik iedereen uit om eens langs te komen op de stand van K-Karp en de mooie producten te bewonderen Tik 'm aan!
Roy Oostindien  
#6 Gepost : zondag 1 april 2012 10:20:36(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Gisteren een beursdag gehad in Groningen, de beurs was klein maar gezellig en ruim van opzet. We hebben veel bezoekers op de stand gehad, veel mensen met vragen over het materiaal van K-Karp.




De voerboten van anatec staan erg in de belangstelling en een aantal verkocht Blijb En eigenlijks hebben we van alles verkocht van klein tot groot materiaal, al met al een gezellige en geslaagde dag Like

Bewerkt door de gebruiker zondag 1 april 2012 10:45:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Roy Oostindien  
#7 Gepost : maandag 9 april 2012 11:27:53(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Wat een heerlijk weer op tweede paasdag zeg Nee hoor Dan maar mooi even de spoelen van nieuwe lijn voorzien. Het is de K-Karp mono special carp line 0,37 mm geworden. Een mooie donkere lijn met hoge trekkracht Blijb
Roy Oostindien heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
spoelen.jpg
Roy Oostindien  
#8 Gepost : donderdag 12 april 2012 16:55:25(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Zo weer een lekker dagje, alles klaar gezet voor Frankrijk. De tijgers in emmers gedaan en daarna de auto ingepakt. De auto zit weer vol man wat neemt men toch veel mee hebben jullie daar nu ook last van?

De auto staat er helemaal klaar voor, de tomtom ingesteld, de usb stick vol met muziek. We hebben afgesproken om half zes bij de grens te staan, dus moet tegen half vier s'ochtends rijden pfff vervloek nu al de wekker, maar ja als je wat wilt zul je op tijd je nest uit moeten Knipoog
sander Janssen vd laak  
#9 Gepost : donderdag 12 april 2012 18:47:48(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

ten eerste als je er vroeg uit moet ga je er dan ook vroeg in dan is die wekker niet meer zo erg ! Knipoog
ik ben meestal voor 5en eruit en voor 6en aan het water

ten 2e is het altijd leuk om een target te hebben mijn target is helaas dood Teleurgesteld heb er al eens mogen omarmen maar wou nu eens goed foto's en zien om me pb te verbeteren viel op dezelfde vis ;
UserPostedImage
UserPostedImage

en het jaar is nog jong dus je hebt alle tijd om je target achterna te zitten een goede planning uiteraard op het juiste water kan het verschil maken !

succes met de vangsten ! we lezen het graag
Roy Oostindien  
#10 Gepost : woensdag 18 april 2012 19:38:09(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Zo we zijn weer bijgekomen van een stormachtig weekendje in Frankrijk.

Om half drie vrijdagochtend ging de wekker mornincoffee pfff ben ik blij dat alles al klaarstond, ben echt geen ochtendmens. Even afscheid nemen van mijn vrouw, en om half vier vertrok de reis naar "het beloofde land". We hadden afgesproken om elkaar (Steef Zenden) bij grensovergang Hazeldonk te treffen.

Daar aan gekomen was Steef druk in gesprek met een andere karpervisser die ook op weg was naar Frankrijk, toch altijd leuk om met anderen te praten over je hobby.
De reis verder verliep voorspoedig, gelukkig was het niet druk bij Brussel en Antwerpen en waren we zo in Frankrijk Like Onderweg richting Gevrolles (champagne streek) nog een aantal mooie wateren tegen gekomen. Uiteindelijk na een reis van zo'n acht en een half uur kwamen we eindelijk op het Domaine de la Maveline aan.

Steef vond stek vier aantrekkelijk en ik stek vijf dus geen discussies. Bij aankomst eerst een rondje om het meer gelopen om de boot van stek drie op te halen en met de andere vissers te praten, de vangsten vielen niet tegen. Er werd niet veel gevangen maar over het algemeen wel groot. Maar goed dan moeten we inventief zijn en net even anders vissen dan de belgen voor ons. Deze vonden het nodig om, na een meningsverschil met de Nederlanders op de landtong, er veel voer in te gooien en met teveel hengels te vissen Domme ik . Na een rondje op de beide stekken zijn gevaren zagen we inderdaad op diverse plekken nog veel voer liggen. Oke dan maar zeer weinig voeren ondanks dat we genoeg voer bij ons hebben. Na alles geïnstalleerd te hebben waaronder een grote karsten oppomp tent die Steef ging testen tijdens deze sessie. Zijn we langs de kanten gaan lopen tussen de bomen door op zoek naar hot-spots. Deze kwamen we al gauw tegen op de stek van Steef ze lagen letterlijk en figuurlijk bij bosjes onder de bossen Lekker! . Daar meteen wat voer neer gegooid, de karpers trokken zich er niks van aan, we hadden dus de holdings area's gevonden nu nog de trekroute’s vinden. Iedere keer dat we de holding area’s bekeken was het voer weg.

De eerste nacht ving Steef een grote zeelt tussen het eiland en de kant. En deze nacht veel vis gehoord die duidelijk aan het springen waren. Zaterdagochtend vertrokken de nederlanders en kwamen er fransen op de landtong zitten. Hierdoor werd het er niet beter op voor ons als eerste gooiden ze de doorgang tussen het eiland en de landtong voor mijn stek helemaal dicht met massa's voer. En het lullige was ze visten er niet eens op Niet eens Daarna werd de doorgang compleet dicht gevoerd voor Steef zijn stek . Ondanks dat de vriendelijke eigenaresse en haar man iedereen adviseerden om "petit" te voeren dus weinig i.p.v een kilo of 10 per doorgang per dag swear1
Zaterdag overdag zagen we al beduidend minder vissen onder de takken liggen Verdrietig Tevens kwamen er op zaterdag twee andere vissers op de stek aan de andere kant van de landtong. Het was een prettige kennismaking met iemand die al jaren geleden zijn naam heeft gevestigd in de karperscene en nog steeds doet, samen met zijn vriendelijk belgische vismaat.

Na s’avonds een pilsje te hebben genuttigd was het tijd om de stretcher eens op te zoeken, Steef stond nog even naast mijn meeste verste hengel. Toen begon de delkim zijn lied te zingen en Steef dacht dat hij er tegen aan kwam, maar niets bleek minder waar het was een run. In het begin was de dril rustig op het laatste kwam de karper in actie. Na hem geblokt te hebben want hij ging richting de takken, dreef de vis op zijn zij voorbij en dachten we eerst met een steur te maken te hebben. Maar dit was al snel onjuist. Het bleek na weging om een spiegel van 14,6 kg te gaan, ik was er erg blij mee. De karper werd gevangen op een 15 cm lange standaard rig met 35 lb dynatex elusive camou green en wide gape maat 6 gevangen. De rig was onderaan een talud op 2,8 mtr gedropt net op het randje van het wier naar een schone plek. De vis zat dus toch nog in onze sector, Na vijf minuten ging de rechter delkim af en liep de waker rustig omhoog, helaas dit zette niet door. De rest van de nacht bleef het rustig op beide stekken.
In de loop van de zaterdag veranderde het weer, van mooi rustig zonnig naar stormachtig met soms regen. De luchttemperatuur zakte tot onder de tien graden, de watertemperatuur bleef bijna constant 12 graden. De eerste nacht hadden we zelfs nog nachtvorst brrr. De wind wakkerde op de zondag nog zelf even aan met harde rukwinden. En de fransen gingen het water weer op en voerden weer zo’n 10 kg per doorgang.

Zondag bleef het rustig overdag en ‘s nachts zonder een run wat we ook probeerden er kwam niks meer. Er werd in de andere kom wel gevangen die hadden de fransen niet geblokt met veel voer, zij vingen ook niks. Maandag rustig ingepakt het weer was droog alleen veel wind, alles weer geordend in de auto’s gedaan. Daarna nog even gebuurd bij de buren even horen over hun vangsten. En natuurlijk vissers verhalen van elkaar aanhoren, na het uitwisselen van de gegevens en een handdruk zijn we weer richting Nederland vertrokken. Op grensovergang Hazeldonk hebben we afscheid genomen en zijn we ieders naar een andere kant van het land gereden, en ‘s avonds tegen kwart over acht was ik weer thuis. Ons zoontje stond me op te wachten toch altijd leuk zo’n ontvangstcomité.

Over het algemeen was het een erg leuk en gezellig weekend, de vangsten vielen tegen maar veel geleerd. We zullen zeker nog eens terug keren naar Domaine de la Maveline maar dan op een andere stek en één à twee weken later dan dit jaar. En natuurlijk het goed gezelschap van onze buren, bedankt heren en John voor je tekst en uitleg over de nieuwe leadclips.

Hierbij willen we K-KARP bedanken voor het end-tackle wat zich goed heeft gehouden. Remon Dusschoten van WATERSENSE bedankt voor het ter beschikking stellen van de polaris boilies die tijdens moeilijke omstandigheden toch nog vis op de kant wist te brengen. Natuurlijk ook Steef bedankt voor het gezellige weekend, gaan we zeker nog eens overdoen gozert.

Mvg Roy Oostindiën

Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 april 2012 19:40:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Roy Oostindien heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Forum foto.jpg
ronalddehoog  
#11 Gepost : woensdag 18 april 2012 21:19:00(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
Mooi verhaal! Jammer dat er zich niet meer vissen gemeld hebben!
Voer geen oorlog, voer de vissen.
F.K  
#12 Gepost : woensdag 18 april 2012 21:38:14(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

hoeveel kost dat lijntje, ziet er mooi uit.
Roy Oostindien  
#13 Gepost : woensdag 18 april 2012 23:08:12(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Rond de twaalf euro, exacte prijs weet ik zo ff niet. Ben erg tevreden over de lijn, en valt ook mooi weg op een lichtere bodem.
Roy Oostindien  
#14 Gepost : zaterdag 21 april 2012 00:05:36(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Whoehoe we zijn de 300 lezers gepasseerd Like

Alleen was het vandaag een kloten dag, mijn vader weer naar het ziekenhuis gebracht met hartklachten. Zijn ICD was afgegaan, nu voor 24 uur ter controle in het ziekenhuis. Volgende week dinsdag weer dagopname voor allerlei testen en scans omdat ze willen weten waarom zn hartslag zo giga hoog was.
F.K  
#15 Gepost : zaterdag 21 april 2012 00:19:27(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

Roy Oostindien schreef:
Rond de twaalf euro, exacte prijs weet ik zo ff niet. Ben erg tevreden over de lijn, en valt ook mooi weg op een lichtere bodem.


Voor die prijs zeker het rpoberen waard. Ziet er ook erg goed uit.
Erwin  
#16 Gepost : zaterdag 21 april 2012 18:57:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Worden er nog wel meer hoor Roy Mee eens

Hoe is het nou met je pa?
Roy Oostindien  
#17 Gepost : zaterdag 21 april 2012 22:41:10(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
We hadden verwacht dat we mijn vader vandaag mee mochten nemen, maar helaas zijn hart vertoonde teveel onregelmatigheden. Dus nu blijft hij zowieso tot en met dinsdag in het ziekenhuis liggen. Dan krijgt hij diverse onderzoeken en is het wachten of ze wat vinden en wat ze eventueel gaan doen. Dat word ff niet vissen van de week, maar goed er is meer in het leven dan vissen Mee eens
Roy Oostindien  
#18 Gepost : woensdag 25 april 2012 23:53:58(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Zo mijn vader is weer thuis Confetti Uit de onderzoeken is niks naar voren gekomen n.a.w kwam het doordat hij "goedkopere" medicijnen moest gebruiken. Hier is hij mee gestopt vanwege de diverse nare bijwerkingen, dat krijg je als men de gezondheidzorg privatiseert.

Maar goed nu weer richten op het vissen Breede lach vrijdagavond team bespreking Mee eens En dan maar weer eens een sessie plannen. En zoals het nu lijkt ligt er in de nabije toekomst nog iets leuks in het verschiet qua vissen Breede lach
Henk Haarlem  
#19 Gepost : donderdag 26 april 2012 10:11:14(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Roy Oostindien schreef:
Zo mijn vader is weer thuis Confetti Uit de onderzoeken is niks naar voren gekomen n.a.w kwam het doordat hij "goedkopere" medicijnen moest gebruiken. Hier is hij mee gestopt vanwege de diverse nare bijwerkingen, dat krijg je als men de gezondheidzorg privatiseert.


Mooi man een "probleem" minder aan je hoofd, Gelukkig.

Ja die "gezondheidszorg" in Neederland tegenwoordig.
Als er "goedkopere" geneesmiddelen zouden bestaan waarom krijg je die dan niet meteen voor geschreven he.Dus...
En wat helemaal frustrerend is, de dokter geeft je een medicijn de verzekeraar ( die jou veel geld kost ) veranderd dat, dus mijn vraag is dan, wie weet nu wie/wat de dokter is.

Een langer leven is er op gericht om je langer te laten betalen, niet om meer te kosten.

Nu ik stop maar om negatief zijn, na zo'n positief bericht van je Roy, het beste aan je Vader.Like
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
diesel  
#20 Gepost : donderdag 26 april 2012 15:09:39(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Henk Haarlem schreef:
Roy Oostindien schreef:
Zo mijn vader is weer thuis Confetti Uit de onderzoeken is niks naar voren gekomen n.a.w kwam het doordat hij "goedkopere" medicijnen moest gebruiken. Hier is hij mee gestopt vanwege de diverse nare bijwerkingen, dat krijg je als men de gezondheidzorg privatiseert.



Als er "goedkopere" geneesmiddelen zouden bestaan waarom krijg je die dan niet meteen voor geschreven he.Dus...


Omdat er op dure medicijnen meer word verdiend....
It's all about the money....
groet erik
Gebruikers aanwezig in dit topic
10 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.