logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
tomvliet1998  
#21 Gepost : zaterdag 13 juli 2013 00:12:26(UTC)
tomvliet1998


25 ponder

Lid sinds: 11-5-2013(UTC)
Berichten: 471

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
StijnD schreef:
Ik kan Diesel zijn uitleg zeer goed volgen daarover. Dat hangt af van het water.
Zolang je genoeg obstakelvrije ruimte hebt om de vis moe te maken lukt dat allemaal wel.
Maar als je bvb op de rivier een dikke meerval van +50kg haakt die onmiddellijk beslist om richting een paar omgevallen bomen in het water te spurten, dan moet je echt veel kracht kunnen zetten om die vis tegen te houden.
En daar zijn dan zwaardere hengels, sterkere hoofdlijn etc voor nodig.

gr,
Stijn


als je het zo bekijkt . Mee eens
nu snap ik het ook .
dan is het einde van je stokje of het gevecht dicht in de buurt .
Maxweasel  
#22 Gepost : zondag 14 juli 2013 10:26:22(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Heb afgelopen week m'n eerste meerval gevangen, 12kg, ruim over 1m. Dit op een 3-pond karperstok, met 30/00 nylon en simpele baitrunner.

Ik moet zeggen, als ie groter geweest was weet ik niet of ik hem had kunnen houden, en ik had inderdaad geluk dat het water obstakelvrij was. Als die vertrek (en dat doet ie wel een paar keer tijdens de dril) dan kan je die echt niet houden en pakt die zomaar 10-tallen meters lijn.

Ben er toch een 20 minuten aan bezig geweest, super vis!
Infamous  
#23 Gepost : zondag 17 november 2013 23:00:41(UTC)
Infamous


10 ponder

Lid sinds: 17-11-2013(UTC)
Berichten: 62

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hoi,

Probeer eens in flemalle aan het haventje te gaan kijken. (Waalse maas)
Kameraden van mij zitten daar bijna elke weekend.
Er komt wel bijna elke week een meerval op de mat, gewoon met de boillie.
En is echt wel vangbaar met (het sterkere) karpermateriaal.
StijnD  
#24 Gepost : maandag 18 november 2013 11:25:13(UTC)
StijnD


15 ponder

Lid sinds: 25-2-2013(UTC)
Berichten: 139

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ken dat plekje in Flemalle, we zijn daar vlakbij ook wel al eens een weekendje geweest, maar toen geen meerval gevangen.

De Maas heeft mij dit jaar niet veel gegund, jammer genoeg. Wel veel kopvoorn, brasem en barbeel… maar geen karper of meerval.

Ze zitten er wel, maar de Maas is groot natuurlijk…

gr,
Stijn
Blanken is een kunst.
Infamous  
#25 Gepost : maandag 18 november 2013 18:53:41(UTC)
Infamous


10 ponder

Lid sinds: 17-11-2013(UTC)
Berichten: 62

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Anders moeten we eens afspreken stijnD om te gaan vissen op karper/meerval.
StijnD  
#26 Gepost : maandag 18 november 2013 22:21:22(UTC)
StijnD


15 ponder

Lid sinds: 25-2-2013(UTC)
Berichten: 139

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Stuur mij gerust eens een PM daarvoor Robby. Je kan nooit genoeg vismaten hebben.
Ik zie dat jij 2 boxers hebt? Dan hebben we al iets gemeen, hier loopt er ook eentje rond…

Gr,
Stijn
Blanken is een kunst.
clement  
#27 Gepost : woensdag 5 februari 2014 20:13:41(UTC)
clement


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-3-2012(UTC)
Berichten: 4

Ben verleden jaar eens meegegaan met mijn oude karpermaat om op meerval te vissen.Kan U wel vertellen dat karperhengels NIET voldoen om een mooie meerval te vangen.We visten op de Seine,aan de overkant,met dobbers,waaraan de aasvis gemonteerd was.De dobbers werden door middel van een breeklijntje aan de bomen vastgemaakt.Dit breeklijntje was 30/00 dik en zal in de toekomst vervangen worden door minimaal 35/00.Mijn maat heeft toen op 3 dagen 4 meervallen gevangen met 2 lijnen! Konden er niet meer inleggen wegens gebrek aan aasvissen.De grootste was toen 176 cm lang.De week daarop is hij alleen teruggegaan en heeft hij 3 meervallen gevangen op 2 dagen.Grootste 216 cm.Bij deze vis heeft hij veel geluk gehad of de meerval had hem in het water getrokken!!!!!!De meeste stokken lagen gemiddeld maar enkele uren in het water.
Peter D  
#28 Gepost : donderdag 6 februari 2014 07:37:32(UTC)
Peter D


20 ponder

Lid sinds: 26-3-2012(UTC)
Berichten: 300

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Eerst geschreven door: clement Ga naar gequote bericht
Ben verleden jaar eens meegegaan met mijn oude karpermaat om op meerval te vissen.Kan U wel vertellen dat karperhengels NIET voldoen om een mooie meerval te vangen.We visten op de Seine,aan de overkant,met dobbers,waaraan de aasvis gemonteerd was.De dobbers werden door middel van een breeklijntje aan de bomen vastgemaakt.Dit breeklijntje was 30/00 dik en zal in de toekomst vervangen worden door minimaal 35/00.Mijn maat heeft toen op 3 dagen 4 meervallen gevangen met 2 lijnen! Konden er niet meer inleggen wegens gebrek aan aasvissen.De grootste was toen 176 cm lang.De week daarop is hij alleen teruggegaan en heeft hij 3 meervallen gevangen op 2 dagen.Grootste 216 cm.Bij deze vis heeft hij veel geluk gehad of de meerval had hem in het water getrokken!!!!!!De meeste stokken lagen gemiddeld maar enkele uren in het water.


Is uwe oude vismaat toevallig Johan van Megafish ? Want ik eb van hem ongeveer hetzelfde verhaal gehoord. grtz Peter
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
clement  
#29 Gepost : donderdag 6 februari 2014 15:55:09(UTC)
clement


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-3-2012(UTC)
Berichten: 4

is dezelfde !!
dauwie  
#30 Gepost : maandag 10 maart 2014 21:10:22(UTC)
dauwie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 24-11-2013(UTC)
Berichten: 3

Ik vis soms op de Saône met vispellets en vang zowel karper als (kleine) meerval. Vorig jaar had ik er eentje van 15 kilo op een 3 pounds hengel.. De dril was toen reeds behoorlijk. Als je zwaardere meerval wilt vangen, is een boot zeeeer handig ... maar het beste aas zou toch paling zijn. Die bevissen ze met het boeisysteem met breeklijn. zie http://havelaar.be/silur...nt/wp-photos/boei_01.jpg
peter servais  
#31 Gepost : dinsdag 11 maart 2014 19:09:24(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Quote:
@Tomvliet1998; ik heb dan een vraag je ziet vaak een karpervisser een meerval landen hoe dan .


Waarschijnlijk met het angstzweet tussen de billen haha..
Een hengel die maximaal krom staat en een molen die kraakt en piept door al het geweld.

Pff.. Het moet me wel een geweld zijn om zo'n apparaat aan de haak te hebben.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 11 maart 2014 19:13:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
kristoff32  
#32 Gepost : zondag 23 maart 2014 17:37:54(UTC)
kristoff32


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 23-3-2014(UTC)
Berichten: 4
België
Locatie: merelbeke

een maat van mij vist me levende paling op de meerval op de maas en hij e al veel succes gehad maar meestal in et donker maar normaal mag je dan ni vissen erop
.hij stopt eerst ergens in een viskwekerij daar in de buurt waar hij gaat vissen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.