CF News Flash Jaaroverzicht 2019

Vanavond kunnen we weer aftellen en een glas heffen om te proosten op 2020. December is natuurlijk het moment van de lijstjes en overzichten en wij doen daar ook maar braaf aan mee. We doen dit door nog eens wat producten van het afgelopen jaar de revue te laten passeren. De meesten hebben we al eens behandeld in één van de 35 News Flashes die we gemaakt hebben voor je, maar ook enkele zijn vers van de pers. Veel lees plezier!

Luggage

Laten we eens aftrappen met een nieuwtje wat we nog niet hadden meegenomen in de News Flash. We hebben het dan over de nieuwe luggage range van Nash welke de naam Subterfuge heeft gekregen. Laten we gelijk maar met de deur in huis vallen, want echt goedkoop is deze range niet. Deze range is dan ook gemaakt voor de visser die waarde hecht aan kwaliteit. Alle items in deze range zijn voorzien van het unieke camouflage patroon welke je ook terug vindt in de Scope range. Een brute print als je het mij vraagt. In deze range vindt je een HI-Protect Caryall (medium en large), Small Caryall, Tech Bag, Brew Kit Bag, Gas Canister, Big Freeze, Net Float, Air Dry Bag en de Workbox. De Caryall's zijn zo gemaakt dat je ze makkelijk onder je bed kan schuiven, wel zo gemakkelijk. Een ander fraai product is de Tech Bag welke is voorzien van een USB aansluiting aan de buitenkant. Tevens wordt hier een waterdichte cover bijgeleverd. Als laatste wil ik nog even de Workbox belichten. Deze heeft een EVA bovenkant met randjes wat natuurlijk handig is voor het knopen van rigs aan de waterkant. In de Workbox kan je een tacklebox plaatsen en zijn er een heleboel mesh vakjes waar je allerlei zakjes met end-tackle in kan opbergen. Ideaal dus als je iemand bent die altijd graag alles mee heeft. Voor meer informatie kijk je op de website van Nash

Nash Subterfuge Lugage - big freez
Nash Subterfuge Lugage
Nash Subterfuge Lugage - caryall 1
Nash Subterfuge Lugage 1
Nash Subterfuge Lugage - workbox 2
Nash Subterfuge Lugage - Brew Kit Bag
Nash Subterfuge Lugage 3
Nash Subterfuge Lugage 4
Nash Subterfuge Lugage 5
Nash Subterfuge Lugage 6

Tools

In de categorie tools zijn er eigenlijk twee items die ik zeker het vernoemen waard vind in dit jaar overzicht. Als eerste de Retrecta Tools van Avid. Eigenlijk is het concept van deze range heel simpel, namelijk de naald schuift in het handvat. Hierdoor heb je wel geen kans dat je naald beschadigd als deze rondslingeren in je tacklebox. Mijn tacklebox is altijd één grote puinhoop en ik heb dus al heel wat naaldjes versleten doordat ze beschadigde in mijn tacklebox. Dit is dus verleden tijd met deze range van Avid. Tevens is het gelijk een stuk opgeruimder in mijn tacklebox. Simpel, maar wel erg handig voor sloddervossen zoals mij. Voor meer informatie bekijk je onze review of kijk je op de website van Avid.

Als tweede item wil ik de Wize Tackle Bait Needle nog eens belichten. Met deze boilienaald kan je een boilie uit een glug potje halen zonder je vingers vies te maken. Zeker Patje is een voorstander van het soaken van haar boilies. Er zit dan ook altijd een flesje handzeep (met alcohol) in onze vistas om de soak weer van haar handen af te krijgen. Deze naald is geschikt voor boilies van 12 tot 24mm. Doordacht en gemakkelijk te gebruiken. Hij is te verkrijgen via de website van Wize Tackle.

Beetmelders

Ook in de categorie beetmelders was er dit jaar weer veel te melden en ook hier wil ik toch twee producten nog eens belichten. Het zal je niet verbazen dat de eerste de nieuwe Delkim Txi-D en Rx-D is. Met de release tijdens de Northern Angling Show kwamen er heel veel reacties op deze release, waar in mijn vriendenkring de meeste niet echt heel enthousiast waren. Persoonlijk vindt ik mijn oude Tx-i's nog steeds meer dan voldoen en mooier dan de nieuwe. Maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk. De D staat natuurlijk voor digital en de transmissie gaat dus nu digital, wat het probleem het de receiver zou moeten verminderen. De Txi-D is ook 30% kleiner en heeft tal van nieuwe features, zoals een mute functie, stealth mode, multi-colour leds en nog veel meer. Kijk op de website van Delkim voor meer informatie.

Een leuk nieuwtje rond de nieuwe Delkim Txi-D is dat je ook weer allerlei custom producten langzaam op de markt ziet komen. Zo heeft eergisteren het Engelse Peak Angling Products bekend gemaakt dat ze hun alarm en receiver pouches nu ook maken voor de nieuwe Delkim. Deze pouches zijn verkrijgbaar in het groen en camouflage. Voor meer informatie kijk je op de Facebook pagina van Peak Angling.

Als tweede wil ik een meer tarty beetmelder nog eens laten passeren. Eigenlijk eentje die ook op mijn verlanglijstje staat als ik mijn Delkim's beu ben of het over mijn hart kan krijgen om die typische Delkim sound te kunnen missen. Het kan niet anders dat we het dan natuurlijk over E.C.U. Hebben. Het zou me dan zelfs nog niet heel veel uit maken of het de R-Plus is uit 2018 of de dit jaar gelanceerde MK1 Super+. Deze oldschool ogende beetmelders van Edwards Custom Upgrades zijn een soort wolf in schaapskleren, want hij zit vol met technologie en opties. De Super+ mist de range detectie , maar heeft daarin tegen wel een bug eye LED. Het is misschien iets met leeftijd, maar ik vind dit soort beetmelders gewoon vet. De E.C.U. Beetmelders zijn onder andere te verkrijgen via M2 Bait and Tackle. Je kan daar ook gelijk terecht voor allerlei producten om je E.C.U.'s te customizen.

Bobbins

Bobbins en aanverwante is denk ik het product waar het meest in gecustomized word. Er komen dan ook ieder jaar zeer veel modellen of onderdelen op de markt. In de basis zijn ze allemaal wel ongeveer gelijk en gaat het vooral om smaak. En zoals het gezegde luid: “over smaak valt niet te twisten”. Dus is het mijn persoonlijke smaak en dan vind ik de producten van T.ART toch wel één van de gaafste die ik dit jaar heb gezien. Ze zijn te verkrijgen via M2 Bait and Tackle.

Toch was er eentje die toch iets vernieuwend op de markt had gebracht. Of eigenlijk in 2018 als ik het nog goed weet, maar ik had ze zelf pas gezien op de Hareco Carp Show. We hebben het dan natuurlijk over de SHR Bobbin van Poseidon. SHR staat voor Smart Hook Release en dat is dan ook gelijk het bijzondere aan dit product. De bobbin komt niet van de lijn af totdat de ketting het release mechanisme aanspreekt. Dit kan je doen door je hengel op te pakken natuurlijk of door gebruik te maken van de Trigger Adjuster. Met deze laatste kan je de spanning op de ketting zelf instellen en dus de bobbin al los laten komen bij de geringste lijn verplaatsing als je dit wilt. Poseidon heeft er dus echt eens goed over nagedacht. Een zeer mooi doordacht product dus. Voor meer informatie kijk je op de website van Poseidon of lees je de volledige review van Tom eens. Ze zijn in Nederland onder andere te verkrijgen via Hareco.

Aas

Ieder jaar komen er tientallen nieuwe smaken, vormen en dergelijk op de markt. Een product wat ik nog niet eerder had gezien, en dus een plaatsje in dit jaaroverzicht verdienen, waren de F1 Partikels van EFB Baits. Kant en klare partikels kennen we natuurlijk al heel lang en ik heb standaard wat buckets van deze staan in de garage. Altijd handig voor een onverwachte sessie of als je gewoon eens lui wilt zijn. De F1 Partikels zijn al geweekt, gekookt en zijn daarna gedroogd en geroosterd. Ze zijn dus nog niet gelijk klaar voor gebruik, want je moet ze eerst weer even vocht laten opnemen door ze nog een uurtje of 4 te weken. Doordat ze droog zijn, zijn ze natuurlijk makkelijk mee te nemen. Ook handig voor een lange sessie en je wilt niet aan de gang met partikels koken aan de waterkant.

Tech

Een tijdje terug hadden we al een artikel geplaatst over Hightech Anno 2019. In dit artikel vindt je diverse gave gadgets en als je dit soort dingen leuk vindt raad ik je zeker aan dit artikel even te lezen. Toch wil ik er eentje nog eens uitlichten, namelijk de Deeper Chirp+. Deeper heeft met deze Chirp+ de Deeper naar een nog hoger niveau getild. Zoals de naam al doet vermoeden hebben ze de CHIRP-technologie nu verwerkt in hun werpbare sonar. Door gebruik te maken van een scanstraal met drie frequenties heb je een super gedetailleerd beeld van de bodem. Ook de minimale diepte is nu een stuk lager en kan je hem al gebruiken op 15cm water. Voor meer informatie kijk je op de website van Deeper

Een woord van dank

Eén van mijn dagelijkse rituelen is het scrollen op diverse social media platforms en het internet opzoek naar de laatste product nieuwtjes. Ik wil eigenlijk niet weten hoeveel uur ik per week hier aan besteed om jullie te kunnen voorzien van leuke nieuwtjes. Ondanks dat krijg ik vaak mijn tijdlijn niet compleet gelezen en gaat er dus een grote dank uit naar Tim en Patricia die samen met mij het internet afspeuren naar nieuwtjes. Dus ondanks dat ze vaak onder mijn staan komen de tips ook van Tim en Patricia. Zonder hun zal dan ook de News Flash een stuk minder interessant zijn.

Als laatste wil ik jullie nog een fijne jaarwisseling wensen en het beste voor 2020!