Pionieren in de Alpen - the movie

Het is aftellen geblazen, de dvd van Pilaar en Hofman waar veel karpervissers reikhalzend naar uitkijken zal aankomend weekend op de beurs in Zwolle verkocht worden. Wie de dvd inmiddels al besteld heeft zal de film in de loop van de week via de post krijgen. Michiel en Mark hebben ons afgelopen week twee exemplaren opgestuurd. Eén om zelf te bekijken en er een review over te schrijven en eentje om weg te geven aan één van de bezoekers van CarpFeeling. Daarover straks meer, eerst wat vertellen over de film zelf!

"The movie"

Toen de eerste filmpjes van Mark en Michiel op YouTube verschenen, was dat direct een groot succes. De twee heren namen de kijker in een aantal korte filmpjes mee op hun avonturen in de Alpen met kapitale karpers als resultaat en dat allemaal in een oogverblindende omgeving. Pionieren in de Alpen - the movie is eigenlijk hetzelfde idee alleen dan een stuk langer. De film duurt bijna anderhalf uur en in die anderhalf uur krijg je werkelijk prachtige vissen te zien met de enorme bak van Mark als topper. Wat een vis zeg... Uiteraard wordt er zoals je van de twee gewend bent weer volop geouwehoerd en wordt er weer genoeg geblaft en ge-krrrrrt. Alles bij elkaar een humoristisch en vlot geheel! In het tweede deel van de dvd wordt er trouwens met een onderwater camera gefilmd wat zorgt voor prachtige, sfeervolle beelden tijdens de dril en het vrijlaten van de vis.

Onderwater werd het moment van scheppen vastgelegd

Wat mij betreft dus een erg leuke en geslaagde film van twee no-nonsense karpervissers en hun avonturen in de machtige Alpen. Klein minpuntje was dat de film niet in breedbeeld afspeelt. Iets wat tegenwoordig toch eigenlijk wel een beetje vanzelfsprekend is.

Zoals we van de heren gewend zijn

Zoals al eerder gezegd hebben we een exemplaar gekregen om te verloten. Uiteraard hebben we hier wel een klein prijsvraagje aan gekoppeld. In de filmpjes op YouTube van Michiel en Mark zie je dat er op wateren wordt gevist die meestal niet echt alledaagse namen hebben. Kun jij drie van deze wateren noemen? Vul deze dan in in het onderstaande formulier en wie weet win jij een exemplaar van Pionieren in de Alpen - the movie!

Auteur: Arnold Samsen