Joepiééé: Fishing Time!

Eindelijk was het dan zover, de laatste week werken was aangebroken. Vanwege drukte op de zaak hadden we de vakantie namelijk al met 3 weken moeten uitstellen. Tussen het werken door moesten we ook alvast alle voorbereidingen treffen, we hadden tenslotte niet veel vrije tijd meer voordat we gingen. Doordat we dit jaar ook nog niet veel in Nederland hadden gevist, moesten we alles goed nalopen en checken of we alles nog wel in huis hadden. Zoals altijd kwamen we er ook nu achter dat er nog voor het één en ander geshopt moest worden. Gelukkig had de plaatselijke viswinkel net nog een nieuwe levering hengels binnen gekregen, die moesten ook maar gelijk mee zouden in Frankrijk getest worden.

Het was tijd voor ontspanning

Na eenmaal alles bij elkaar te hebben geraapt kwam de volgende vraag: welke boilies nemen we mee? Doordat we eigenlijk altijd instant vissen en weinig vrije tijd hebben vissen wij met de readymades van CC Moore. Nu was het alleen nog vechten welke van de 4 het werden.  Anouk koos overtuigend voor de live system, die moest en zou mee gaan. Nadat we enkele minuten verder in dubio hadden gestaan kozen we ook voor de Pacific Tuna. Daar hadden we al eerder mooie resultaten behaald op het water waar we naartoe gingen. Oké, de boiliekeuze was duidelijk. Nu de rest nog… pop-ups, liquids en bait-dyes.

Een prachtige schub

Aangezien we maar vijf nachten gingen vissen besloten we om ze thuis al te soaken. Dit deden we door er kokend water over heen te gooien, dit 20 minuten in te laten trekken en af te gieten, om vervolgens de betreffende desbetreffende liquid en bait-dye toe te voegen. Voor de Live System kozen we voor Aminoblend 365 en lactose B. Voor de Pacific Tuna kozen we voor de L030 en betainepoeder. Aangezien we deze tactiek nog voor vertrek hadden voorbereid, konden we bij aankomst direct aan de slag.

Bij aankomst vertelde de eigenaar van het water ons dat het een hard weekend was geweest. Er zaten weinig vissers op dat moment te vissen, maar er werd ook weinig gevangen. Zelfs de eigenaar had nog enkele nachtjes gevist en die had niks kunnen strikken. Dat beloofde wat! Zelfverzekerd als we waren kwamen we aan op de stek en tijdens het uitpakken van de auto zagen we al activiteit op en in het water. Goed teken, de vis zat in onze hoek. Hengels uitpakken en stekken zoeken.

Ook Remon ving lekker en sloot de week af met een prachtige veertiger

Binnen 2 uur was het raak en mochten we een mooie spiegel van 17,5 kg landen! Dat was nog eens een lekker begin. We bleven de stekken aanvoeren en voor we het wisten hadden we gedurende de eerste 24 uur al 10 vissen op de mat gehad. Het was een gekkenhuis en het mooie van alles is dat alle aanbeten overdag kwamen. Zo konden we ’s avonds lekker doorslapen en uitrusten, het was immers ook vakantie en voor ons even weg van alle hectiek op de zaak.

Anouk met een fraaie spiegelkarper

Na 36 uur werd het alsnog rustig op de stek en werd het tijd om dingen te veranderen. Tijdens het zoeken naar andere stekken kwamen we erachter dat de vis door het mooie weer aan andere dingen dacht dan alleen maar eten. Het was tijd om te paaien. Nou hebben we daar vaker mee te maken gehad en tussen het paaien door wordt er alsnog gegeten door de karpers. Dus dan het voer en haakaas maar droppen in het paaigebied, wat vanaf onze stek nog redelijk te bevissen was. Uiteindelijk konden we in de rest van de week nog een paar mooie vissen landen en eindigden we de sessie met 15 prachtige vissen, sommige die al helemaal leeg gepaaid waren en andere die nog lekker aan het eten waren voordat ze aan het werk moesten. Als klap op de vuurpijl kon Remon zijn sessie nog eindigen met een mooie veertiger. En werd alles na 5 dagen vissen voldaan weer ingepakt. Voor ons had de sessie langer mogen duren maar helaas, er moest weer gewerkt worden.

Een flinke bak voor Remon
Ook Remon ving lekker en sloot de week af met een prachtige veertiger

Op de terugweg zijn we nog maar even aangewaaid bij goede vrienden en eigenaars van een paar hele mooie karperputten. Daar zijn we toch tot de conclusie gekomen dat we maar snel een week vissen bij hun moesten in gaan plannen. Helaas moet dat nog even op zich wachten, want het water is zo geliefd onder onze Engelse collega’s dat het de komende jaren nog vol geboekt zal zitten. Maar zodra er een gaatje is weet je waar je ons kunt vinden ;)

Het was een geslaagde vakantie