logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#21 Gepost : zondag 25 april 2010 11:20:47(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

@henk ; ik heb er niet echt een idee van hoeveel ze komen de kg , ik en kostprijs uitrekenen gaan nie goe samen ,en iemand laten uitrekenen hehe das gewoon uw recept weggeven natuurlijk dan haha lol heb er zelf lang genoeg naar gezocht om et zomaar weg te geven grtzz

@tim ; ben ik volledig met je ééns dat ook karper zijn voorkeuren heeft in smaken en geuren ,en ook het karperbestand op een water zal je vangkansen bepalen ,maar ik beweer zelf ook niet dat er vangstgarantie's zijn die zijn er inderdaad nooit er spelen te veel factoren een rol ,waaronder de visser zelf een grote rol speelt die moet maken dat het plaatje klopt , als je vist waar geen vis komt op dat moment zult ge geen vangen ook hé .
wat die monstercrab betreft van msb zou et goed kunnen zijn dat er voorheen veel met monstercrab gevist werd en de karper de geur asocieerd met gevaar grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#22 Gepost : zondag 25 april 2010 12:10:31(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dit blijft in mijn ogen een lastig onderwerp. Iedereen heeft zijn voorkeur kwa smaak en geur. Er zijn tegenwoordig niet heel veel slechte bollen meer. Ik denk zelf, dat niet de boilie, maar meer de strategie verschil kan maken.

De boilies lusten ze wel. Die zijn speciaal voor ze gemaakt en zijn lekker. Alleen het scenario kan de karper afschrikken. Compacte voerstekken, gespreid, sector, singels, enz. Wanneer je een bol gebruikt, waar jij goed mee hebt gevangen en dus vertrouwen in hebt gebruikt in een compleet andere setting ga je vangen. Vooral als niemand anders dat doet.

Natuurlijk werken bepaalde smaken op bepaalde wateren beter maar ik denk dat dat heel veel met de ph waarde van de bol heeft te maken. Natuurlijk kan ook een felle kleur een karper over een streep halen, maar dan hebben we het over instant vissen en dat zegt weinig over de kwaliteit van de boilie.

Ik gebruik altijd een bol waar ik vertrouwen in heb. Dat maakt het voor mij de beste bol. Maak je ze zelf, dan heb je het grote voordeel dat je er alles in kunt doen wat jij goed vind en dit zorgt ervoor dat je er vertrouwen in hebt. De beste bol? Je eigen recept.....

Erwin
carpfigter  
#23 Gepost : zondag 25 april 2010 12:41:49(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

das heel juist erwin al wat jezelf doet doe ge meestal beter als ge er tenminste een beetje verstand van hebt , iedereen kan een bol samenstellen maar das daarom niet een goeie bol ben zeker dat er bollen zijn dat ze gewoon laten liggen omdat er zijn die ze zodanig fel doen ruiken dat de karper ze gewoon negeren en pas in een later stadium komen eten als de bollen uitgelekt zijn en de visser allang thuis in zijn zetel zit te denken wat er mis zou geweest zijn , bollen maken is nie moeilijk het is alleen de kunst van de juiste verhoudingen te vinden , en zelfs dat kan van water tot water weer een verschil maken , en die ph waarde daar hebt ge inderdaad weer een gevoelig onderwerp aangehaald hé erwin , de 1 gaat er in geloven de andere gaat het bullsh*t vinden zo is er wel altijd iets hé grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#24 Gepost : zondag 25 april 2010 14:48:08(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat klopt CarpFighter.

Maar de PH waarde verschilt heel sterk per water. Sterker nog....na een regenbui kan dat al veranderen. Je boilies in het betreffende water weken kan dan lonen..
carpfigter  
#25 Gepost : dinsdag 27 april 2010 00:11:36(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Dat klopt CarpFighter.

Maar de PH waarde verschilt heel sterk per water. Sterker nog....na een regenbui kan dat al veranderen. Je boilies in het betreffende water weken kan dan lonen..
dat weet ik erwin maar de ph waarde aanpassen in je boilie lijkt me echt onbegonnen werk , et enige je kan doen als ge er wilt werk van maken is ph van de flavour meten en die aanpassen al vind ik dit onbegonnen werk om er echt van te kunnen zeggen dat het door de ph-waarde aan te passen is dat ge vis gevangen hebt , ook dat voorweken van de boilie vind ik niet echt een deftige uitleg dat ge daardoor vis gevangen hebt , wie zegt dat die vis niet ging bijten als je met een boilie zou gevist hebben die niet voorgeweekt was ? maar we zouden het beter on topic houden en niet teveel afwijken of er zullen er hier gek worden als we zo verder gaan mischien geen slecht idee om een nieuw onderwerp over ph-waarde te beginnen grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
timvanzanten  
#26 Gepost : dinsdag 27 april 2010 10:12:34(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Goed idee Carpfighter, ik maak een nieuw onderwerp aan over ph waarde. dan kunnen we het in dit topic lekker houden over superballetjes haha
davey knol  
#27 Gepost : dinsdag 27 april 2010 18:55:22(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb zelf toch maar weer een boilie gedraaid
mais + met birdfood
Heb er 2 vissen mee weten te pakken, dus dat doet je al een hoop vertrouwen geven
Leer van je fouten, geniet van je succes
ronald kingma  
#28 Gepost : dinsdag 27 april 2010 21:25:04(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
hey hallo mensen, wat is jullie ervaring met de smaak mulberry ? Heb deze flavour en ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Mitsz  
#29 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 10:18:26(UTC)
Mitsz


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 11

Zo eenvoudig werkt het niet helemaal. Hier staat hoe je het best een keuze kunt maken...

http://www.mtcbaits.nl/producten1/Publicaties/
:-$


Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.