logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Frank Penning  
#21 Gepost : vrijdag 23 april 2010 09:55:38(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

dat dacht ik al, dus ik gebruik ok kneedlood, maar dacht misschien is er wel een trukje voor...Not talking
sven vq  
#22 Gepost : maandag 3 mei 2010 16:21:55(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

Afgelopen sessie weer een paar hele mooie, dikbuikige schubben gevangen op de recoil. nu heb ik in het verleden heel lang gesukkeld om deze rig te maken. De tube moest soepel genoeg zijn, maar als je te soepel en te uitrekbaar ging, werd de diameter veel te klein om er uberhaupt een onderlijnmateriaal door te krijgen.
Afgelopen sessie dan maar wat uitgeprobeerd. ik wou dat mijn recoil goed zou zinken (ving mijn vissen in ginhelder water op nog geen 2m diepte op een klare zandbodem) en tevens een goede camouflage zou bieden. Ik had zeer fijne transparante siliconetube van 0,5m voor deze klus mee. met behulp van een splicing needle kon ik hierdoor een zinkende braid krijgen.
Vroeger had ik ook het probleem dat ik nooit de tube over de miniwartel kreeg geschoven, laat staan over de hoofdwartel (mt 8). gelukkig heeft korda nu de sinkers op de markt gebracht en deze bleken te volstaan om de dunne silicone tube te fixeren over de sinkers, welke ook stevig bleven zitten op de braid. Hierdoor ligt mijn recoilgedeelte op de bodemgepind en doet het nog veel beter zijn werk Breede lach

Grtz,Sven VQ
Erwin  
#23 Gepost : maandag 3 mei 2010 16:29:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goeie tip Sven! Ik maakte meestal een stuitje, maar zo'n sinker houd de boel ook mooi op de bodem!
Frank Penning  
#24 Gepost : maandag 3 mei 2010 16:36:10(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

niet dusShame on you ...de sinkers zorgen er voor dat de boel in een lus gaat staan omdat er nog steeds lucht in de tube zit. ook hier zal je dus kneedbaar lood moeten gebruiken.
sven vq  
#25 Gepost : maandag 3 mei 2010 16:57:52(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

bij mij lag het helemaal plat hoor. hangt ook af van welke tube je gebruikt. Als je een tube gebruikt waarbij je nog een zee van ruimte hebt tussen braid en tube, dan creëer je inderdaad zo'n boog. maar bij mij zit het strak op elkaar en ik had geen boogje Knipoog Ook de braid speelt een rol, ik gebruik een zware braid, als je een drijvende braid gebruikt, dan creëer je inderdaad zo'n situaties.

Grtz
Frank Penning  
#26 Gepost : maandag 3 mei 2010 17:00:18(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

ik gebruik super natural braid van korda en de bungy elastiek van pb en dat ligt echt niet plat hoor...
Erwin  
#27 Gepost : maandag 3 mei 2010 17:20:17(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Er komt natuurlijk altijd lucht tussen je braid en de elastiek. Een zware braid en dunne elastiek kunnen dit verhelpen. Ook doet een stukje kneedbaar lood op je elastiek wonderen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.