logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
edwin  
#1 Gepost : zaterdag 29 mei 2010 00:56:24(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Mijn naam is Edwin Stoffels uit Axel en ben nu 31. Tijdens mijn jeugd heb ik veel gevist en de laatste jaren van mijn jeugd met name op Karper. Op mijn lokale water toen was net de karper rage uitgebroken en gedwongen (budget limiet van een 12 jarige) weken mijn vis maat en ik veel uit naar de kleinere putjes in de buurt, we vingen daar geen grote jongens maar wel iedere keer een gemiddelde van meer dan 1 per uur op aas wat we uit de keuken van moeders konden mee pikken (brood, aardappels en soms maïs). Tijdens de pubertijd vervaagde het vissen ivm werken en stappen en vervolgens een baan, trouwen en dergelijke. Vorig jaar dringde mijn zoon aan om mee te doen met een vis wedstrijd georganiseerd via zijn school en de lokale visclub (inmiddels verhuist natuurlijk). Toen ik weer aan het water zat mee te turen naar de dobber was ik meteen weer verkocht en de volgende dag waren de benodigde vergunningen en vispassen aangeschaft en werd de lokale dierenwinkel bezocht om het broodnodige aan te vullen (nylon blijft trouwens verbazingwekkend sterk na 15 jaartjes op een zolder,toch vervangen maar denk dat je er best een gemiddelde brasem mee had binnen gehaald). We (mijn zoontje, dochtertje en ik) hebben vorig jaar voornamelijk de traditionele witvis op de huid gezeten en ook enkele zeelten gevangen (ook best wel leuk vangen zo'n beestje). Dit jaar hebben we de karper passie uit de kast gehaald en na verschillende blanks is in mei de karper eindelijk gaan bijten op ons water. PR staat nu op 26,8 pond.

Foto is van de eerste karper van het jaar. 15 pond, voornamelijk gedrild door m’n zoon, hij stond te stuiteren van de adrenaline naderhand :-)
UserPostedImage

ps: erg leuke en actieve website, volg hem nu een paar maandjes en blijf me verbazen over de leuke artikels zelfs tijdens de wintermaanden. keep it on.

Grtz,
Edwin
Axel

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 29 mei 2010 01:05:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : zaterdag 29 mei 2010 10:05:33(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Edwin,

leuk dat je je hebt aangemeld! Leuk verhaal Edwin en er zal wel aardig wat veranderd zijn in de afgelopen tijd heKnipoog. Ik denk dat je een hoop kunt leren van de mensen hier (en wij van jouw natuurlijk).

Veel plezier hier!
Jorgen  
#3 Gepost : zaterdag 29 mei 2010 10:31:18(UTC)
Jorgen


20 ponder

Lid sinds: 12-5-2010(UTC)
Berichten: 270

Welkom en heel veel vangst en lees plezier
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
ronald kingma  
#4 Gepost : zaterdag 29 mei 2010 10:53:44(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
welkom Edwin (vissen) op deze geweldige site


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
timvanzanten  
#5 Gepost : zaterdag 29 mei 2010 11:37:14(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Welkom Edwin op Carpfeeling! Er lijkt me niets zo mooi als vissen kunnen delen met je zoon, een echte vader-zoon hobby!
edwin  
#6 Gepost : zaterdag 29 mei 2010 20:20:24(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
De veranderingen vallen eingelijk best nog wel mee. Rigs en de materialen die daarbij horen zijn wel wat anders, maar essentie schilt niet zo veel. Wat me wel erg opvalt is de verzorging van de karper zoals de loodmontage, onthaakmaten, schepnetten ed.

De grootste wijziging is eingelijk nog wel het beschikbare budget wat ik nu heb:-)

ps: wat me wel negatief opvalt is de rommel die toch een bepaal soort ( karper ) vissers achterlaten, zijn er bij ons op het water niet veel maar ze verpesten het wel voor de rest. Ten onrechte word het ook bij ons 100% aan de karpervissers toegeschreven wat dus ook niet klopt.

grtz,
Edwin

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 29 mei 2010 20:20:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronpothuizen  
#7 Gepost : zondag 30 mei 2010 21:54:07(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Welkom Edwin
Arnold  
#8 Gepost : zondag 30 mei 2010 23:20:28(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Welkom op Carpfeeling Edwin en leuk dat je weer begonnen bent met karperen!
Henk Fonken  
#9 Gepost : maandag 31 mei 2010 20:38:49(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

veel plezier hier......
Gr Henk de platte koning.
TimvanA  
#10 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 09:10:31(UTC)
TimvanA


20 ponder

Lid sinds: 9-5-2010(UTC)
Berichten: 237

Welkom Edwin en veel plezier hier.
Een dag niet gevist, is een dag niet geleeft.
steef zenden  
#11 Gepost : vrijdag 4 juni 2010 10:04:26(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

welkom edwin
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.