logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Carp93  
#1 Gepost : zondag 13 juni 2010 15:12:37(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
vrydag op zaterdag sessie gemaakt op kanaal en we hebben 4 loodjes verspild :-$ d'oh! :-s

vis gewoon met leadclips ( fox ) maar toen we karper hadden was het lood er af weet iemand hoe dat komt ??

aan de kant is was het vrij ondiep dus wij dachten mischien met het scheppen ofzo maar we weten het ook niet ...

dat ik lood kwijt ben is niet zo erg maar het licht nu wel op de bodem ...

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 juni 2010 15:13:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : zondag 13 juni 2010 15:24:04(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
de tailrubbers die over je leadclip schuiven zijn erg soepel. dit betekent dat ze maar iets van weerstand nodig hebben om te lossen. het is belangrijk dat je de rubbers er dan ook ver genoeg overheen schuift. dat ze snel lossen is volgens mij ook de gedachtegang van Fox. helaas slecht voor de portemonnaie en de waterkwaliteit. probeer anders eens Korda's. die zijn iets stugger.
Carp93  
#3 Gepost : zondag 13 juni 2010 15:40:27(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
okej tim bedankt ik had het rubbertje ook helemaal ( zo ver als die kon ) terug geschoven maar telkens los ...

toen had ik er hott stuff aan gedan van ultimate gingen ook vrij stroef ( zwaar) maar die bleven wel zitten ...



en met inline heb je er helemaal geen last van .. dan kun je toch het zelde vissen als met je safty systeem aleen dan inline

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 juni 2010 15:41:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
timvanzanten  
#4 Gepost : zondag 13 juni 2010 15:46:59(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
zeker weten alleen inline raad ik niet aan in combinatie met zachte bodems. ik zelf vis alleen maar inline maar drop mijn aasje altijd handmatig zonder te werpen.
Carp93  
#5 Gepost : zondag 13 juni 2010 15:59:36(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
en warom ?
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
timvanzanten  
#6 Gepost : zondag 13 juni 2010 16:28:17(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
inline trekt je onderlijn sneller de modder in, daarom is het minder geschikt. waarom ik altijd handmatig mijn lijnen inleg? omdat ik een enorme pietlut ben als het gaat om presentatie. het liefst leg ik handmatig ( lijnen uitlopen) mijn montage zo neer dat hij vrij van planten ligt, op een hardere bodem ligt etc. dit is voor mij de kwestie als het om vertrouwen gaat. een voorbeeld: op mijn stek liggen enkele takken die aanlooproute naar mijn aasje belemmeren. het kan dus zijn als mijn aasje net teveel naar links ligt, de karper er niet bij kan komen. precisie is hier het antwoord.
Carp93  
#7 Gepost : zondag 13 juni 2010 16:40:21(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
okej Blij en gewoon met een leadclip dan gaat je onderlijn niet in de modder ? of minder snel ?
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
timvanzanten  
#8 Gepost : zondag 13 juni 2010 16:58:49(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
minder snel en bijna niet met een iets langere onderlijn
Ron van Houtum  
#9 Gepost : zondag 13 juni 2010 18:44:30(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
de clips van fox zijn idd erg zacht

maar probeer dit eens
ik ga het ook eens proberen

UserPostedImage
werkt ook gewoon met tube lood kan zo los maar als je geen lijnbreuk hebt ben je je lood niet krijt
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Hennie Bodde  
#10 Gepost : maandag 14 juni 2010 20:03:06(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
De safety sleeves van fox werken super, vis er alweer een aantal jaar mee en je lost nooit zomaar je lood.
Wanneer het nodig is, bij lijnbreuk , kan de vis wel heel gemakkelijk zijn lood kwijt.
Het oog dat om de sleeve komt is zo groot dat het met het grootste gemak over iedere voorslagknoop of wat dan ook heen kan.
Top spul!
Controleer alleen wel de bevestigings driehoek op de zijkant van de ring, die wil wel eens inslijten na een paar keer stevig drillen.

Bewerkt door de gebruiker maandag 14 juni 2010 20:05:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Helemaal zelf bedacht.........




Erwin  
#11 Gepost : maandag 14 juni 2010 20:14:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Erg leuk spul je. Ik heb ook de lijnclips van fox gebruik, en omdat je daarmee je loodclip vastzet aan je wartel ben je bij vrijwel elke dril je lood kwijt. Als je dit wil werken ze erg goed....Knipoog
Carp93  
#12 Gepost : dinsdag 15 juni 2010 21:07:49(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
Dus met het systeem van Ron is het alemaal op gelost ??


en tim jij raad het dus af om met inline lood in te gooien ?

maar kanaal wat is daar nou een goeie montage voor gewoon wartel lood of inline lood of maakt dat niets uit ?

en hoe moet je die montage dan doen welke clips zijn het beste ?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 juni 2010 21:12:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
timvanzanten  
#13 Gepost : dinsdag 15 juni 2010 22:04:07(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het kan wel hoor. je kan gewoon gooien met inline. alleen bij modderbodems raad ik het af jah!
Erwin  
#14 Gepost : dinsdag 15 juni 2010 22:45:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
In mijn ogen is inline lood altijd beter. Het is veel compacter wat het erg direct maakt bij het inhaken. Het nadeel in natuurlijk wel dat het op een zachte bodem weg kan zakken in de bodem. Dit gebeurt niet zomaar, maar de kans is aanwezig. Wanneer de bodem hard genoeg is zal ik zeker inline lood gebruiken. Helemaal wanneer de te gooien afstand niet al te groot is.

Is de bodem zacht, kun je natuurlijk gebruik maken van meerdere systemen. Wartel lood in een clip of aan een safety sleeve van fox. Mocht de bodem heel erg zacht zijn kun je natuurlijk ook overstappen op een helicopter of chod rig. Zo hoef je je helemaal geen zorgen te maken dat de boel wegzakt. Met deze systemen hoef je ook niet bang te zijn zomaar je lood kwijt te raken.

Ik gebruik, als ik met wartel lood vis altijd de lijnclips van korda. Hiermee raak ik nooit lood kwijt(tenzij het vast komt te zitten tijdens de dril). De tailrubber gaat met veel obstakels minder ver over de lijnclip zodat je lood gemakkelijker zal vrijkomen. Wanneer er bijna tot geen obstakels zijn zet ik hem er helemaal overheen.

Wat ik tegenwoordig veel doe, is de lijnclip 'semifixed' inzetten. Dit houd in dat de lijnclip niet meer vast over je wartel zit. In plaats van een wartel gebruik ik een quicklink. Hier trek je de lijnclip overheen en je zult zien dat deze veel minder vast zit dan wanneer je een wartel gebruikt. Het grote voordeel hiervan, is dat wanneer de karper met zijn kop schud de lijnclip meteen loskomt. Op deze manier kan de karper het gewicht van het lood niet meer gebruiken om vrij te komen. Hierdoor verspil je ook minder lood!! Hij kan het er namelijk niet meer afschudden!

Gr. Erwin
Carp93  
#15 Gepost : woensdag 16 juni 2010 18:34:49(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
okej bedankt heren !
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
Carp93  
#16 Gepost : zondag 20 juni 2010 15:59:42(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
dus blubberige ( zachte bodem) chod rig en lange onderlijnen of is dat niet nodig ?


( dit heeft eigelijk niks meer met het lood te maken Sick :-$ )

Bewerkt door de gebruiker zondag 20 juni 2010 16:05:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
Erwin  
#17 Gepost : zondag 20 juni 2010 16:20:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Een chod rig is altijd kort. Wanneer je hetzelfde systeem gebruikt, maar dan met een lange onderlijn heb je een helicopter rig. Chod, wordt eigenlijk altijd in combinatie met een pop-up boilie gevist en een cm of 10 boven de bodem. Helicopter kan heel mooi met bodem aas.

Gr. Erwin
jari bonouvrie  
#18 Gepost : woensdag 17 november 2010 22:44:52(UTC)
jari bonouvrie


25 ponder

Lid sinds: 16-11-2010(UTC)
Berichten: 350

die clips van fox had ik ook altijd problemen mee, ik was altijd me lood kwijt.
maat van mij had nergens last van, blijkbaar heeft fox 2 verschillende clips op de markt, de oude en een nieuwere versie.
chod rig is inderdaad goed te vissen met een (fluo) pop up, voor op de bodem zou ik dan toch voor inline/helicopter systeem gaan Blij
op zachte bodems zou ik iig geen inline gebruiken

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.