logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
popup  
#1 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 09:05:48(UTC)
popup


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 20

Ik heb jaren gevist met de gte 8000 reeks van shimano ( baitrunners) maar deze zijn nu aan vervanging toe en ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar molens met een gewone slip of anders molens met het baitrunner spool systeem.
Hebben jullie goede/slechte ervaringen met dit systeem en welke molen raden jullie aan?
ps: prijsklasse tussen 100 - 150 EUR.
Sponsor
steef zenden  
#2 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 09:25:27(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik heb altijd al met beetrunner gevist.
mijn eerte molens waren de Dam Freespool, daarna de shimano 8010 aero GT( die gebruik ik nog steeds) en als laatste de shimano 4500 USA A en B
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 10:17:46(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik kies bewust voor een "gewone" big pit molen omdat ik vind dat er veel meer kracht zit in zo'n molen. Naast de lijn capaciteit vind ik de degelijkheid van zo'n molen erg belangrijk. Geen poespas. Alles wat er extra opzit kan in mijn ogen kapot. Als je gewend bent om tijdens het aanslaan je spoel vast te houden en meteen je slip dicht te draaien wil je niet anders. Dit is iets wat je jezelf moet aanleren maar snel went. Vooral de nieuwe molens met een quick drag maken dit klusje erg gemakkelijk.

Zelf ben ik een fan van daiwa en ook daiwa heeft molens in deze prijsklasse. Deze molens hebben een erg goeie (betrouwbare) slip. Ook shimano heeft mooie molens in deze prijsklasse. Dit zijn betrouwbare (bewezen) molens die jaren meegaan.

Gr. Erwin
edwin  
#4 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 13:30:51(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ik zou het laten afhangen van je vis type. Als je veel instant vist, method, freeline ed. is een baitrunner wel erg gemakkelijk. En gemak dient de mens, niet waar? (moet wel zeggen dat ik nog nooit met het quick drag systeem heb gevist, dat klinkt net zo makkelijk)

grtz,
Edwin
Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 13:44:28(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Klopt helemaal Edwin. Wil je een molen voor meerdere doeleinden inzetten dan is het een heel ander verhaal. Quickdrag is een halve slag van je slipknop van vast naar los. Erg gemakkelijk en snel.

Erwin
popup  
#6 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 14:15:22(UTC)
popup


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 20

Ik ga eens kijken naar de biomaster 8000 xsa, is volgens mij met zo'n instant drag systeem.
@ erwin: welke molens heb jij?
Erwin  
#7 Gepost : dinsdag 22 juni 2010 14:25:04(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb zelf de oude Daiwa tournaments. Zijn helaas niet meer nieuw te koop.

UserPostedImage
popup  
#8 Gepost : woensdag 7 juli 2010 18:56:25(UTC)
popup


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 20

Ondertussen m'n nieuwe molens aangeschaft, het zijn de ultegra 5500 xsb geworden.
Ronald Ermes  
#9 Gepost : woensdag 7 juli 2010 21:41:58(UTC)
Ronald Ermes


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-7-2010(UTC)
Berichten: 14

Erwin schreef:
Ik heb zelf de oude Daiwa tournaments. Zijn helaas niet meer nieuw te koop.

UserPostedImage


Zijn zeker nog wel nieuw te koop hoor Erwin. Het is alleen goed zoeken op de engelse sites Knipoog

Frank Avezaat  
#10 Gepost : woensdag 7 juli 2010 22:14:29(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ik heb gezien dat je inmiddels je nieuwe molens gekozen hebt. Toch even mijn idee.

Ik heb jaren geleden met baitrunners gevist maar ben sinds 2004 overgestapt op daiwa emblems. Heerlijk!
Zelf maakte ik geen goed gebruik van de baitrunner omdat ik bij het oppakken van de hengel bij een aanbeet automatisch met een hand de spoel dichthoud. Zo reguleer ik de eerste meters die eventueel worden vrij gegeven. Ik ben dit zo gewend en dan is er voor mij weinig voordeel te behalen op baitrunners. De slip van de Daiwa is fantastisch dus ik zit prima.

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 juli 2010 22:15:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.