logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
JulienH  
#1 Gepost : dinsdag 6 juli 2010 13:08:52(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Volgende week een midweekje naar het Weddermeer in een stacaravan. Wie is hier al eens geweest en kan mij meer vertellen over de mogelijkheden hier.

Alvast bedankt
Julien
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Sponsor
Arnold  
#2 Gepost : dinsdag 6 juli 2010 14:44:08(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Hey Julien,

Ik ben een aantal keren bij het Weddermeer geweest. Paar keer een week aan de plas gezeten en een keer in een huisje. Tussen de huisjes door loopt water maar het meest interessant is de grote plas. Alleen kun je daar tegenwoordig volgens mij niet meer vissen zonder vooraf een plek te reserveren. Daar zit wel de grote vis.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 6 juli 2010 14:46:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 6 juli 2010 15:30:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wat Arnold al zegt, de grote plas is erg leuk om te bevissen. Mooi helder water en grote vis. Ze worden er over de 40 pond gevangen. Ik geloof dat het vissen op de plat 30 euro per dag kost.

Erwin
JulienH  
#4 Gepost : dinsdag 6 juli 2010 18:03:09(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Ja, dat van die 30 euro per dag klopt! Schandalig duur als je het mij vraagt en is in mijn ogen gewoon een betaalwater. Twijfel of ik mn hengels wel meeneem. Misschien alleen met de pen het parkwater afstruinen.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Hennie Bodde  
#5 Gepost : dinsdag 6 juli 2010 20:36:33(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Hier een foto van een jongen die ik ken, hij heeft er met een jeugd wedstrijd gevist en ving er deze schub van 22,2 kg op het grote meer........

UserPostedImage
Helemaal zelf bedacht.........




Arnold  
#6 Gepost : woensdag 7 juli 2010 13:43:54(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

JulienH schreef:
Ja, dat van die 30 euro per dag klopt! Schandalig duur als je het mij vraagt en is in mijn ogen gewoon een betaalwater. Twijfel of ik mn hengels wel meeneem. Misschien alleen met de pen het parkwater afstruinen.


Denk dat het nog wel de moeite waard is om een penhengeltje mee te nemen Julien. Tussen de huisjes ligt zat water waar je uitstekend kan pennen.
JulienH  
#7 Gepost : woensdag 7 juli 2010 14:34:58(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Arnold schreef:
JulienH schreef:
Ja, dat van die 30 euro per dag klopt! Schandalig duur als je het mij vraagt en is in mijn ogen gewoon een betaalwater. Twijfel of ik mn hengels wel meeneem. Misschien alleen met de pen het parkwater afstruinen.


Denk dat het nog wel de moeite waard is om een penhengeltje mee te nemen Julien. Tussen de huisjes ligt zat water waar je uitstekend kan pennen.


Ja dat had ik idd ook begrepen van Stein. Daar wordt ook stukken minder tot niet gecontroleerd want ook daar betaal je volgens mij 30 euri. Misschien dat ik toch een 24 uur sessie doe, maar dat moet ik nog maar ff overleggen...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
patrick65986  
#8 Gepost : woensdag 7 juli 2010 17:44:52(UTC)
patrick65986


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 54

julien

ik ben in de meivakantie een weekje naar het weddermeer geweest.

en jij als parkgast, krijgt per dag 50% korting op een stek op de grote plas
dus als je een parkgast bent, krijg je per dag 50% korting en betaal je nog maar 15 euro per dag.
een dag op het grote water duurt van 11:00 's morgens tot 11:00 's morgens

veel succes alvast daar Knipoog

M.v.g.
patrick
steef zenden  
#9 Gepost : woensdag 7 juli 2010 19:05:02(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ben er ook geweest een jaartje of 2geleden.....
we hadden toen een huisje aan het water nummer 60....
je kan van af de steiger voor je deur vissen richting de fontein, mits dat je buren ook niet gaan vissen...
de karpers in het water voor de huisjes kennen de klappen van de zweep en mijden de grote voerstekken....
Heb toen alle karpers gevangen op pellets en met kleine boilies, tevens gebruik gemaakt van leadcore, backlead en toplood en op die manier was ik de enige in de hoek die karper ving....
ben toen wel gaan kijken op het grote meer, maar toen wij er waren zat het helemaal vol...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

JulienH  
#10 Gepost : vrijdag 9 juli 2010 11:57:58(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

patrick65986 schreef:
julien

ik ben in de meivakantie een weekje naar het weddermeer geweest.

en jij als parkgast, krijgt per dag 50% korting op een stek op de grote plas
dus als je een parkgast bent, krijg je per dag 50% korting en betaal je nog maar 15 euro per dag.
een dag op het grote water duurt van 11:00 's morgens tot 11:00 's morgens

veel succes alvast daar Knipoog

M.v.g.
patrick


Probleem is dat ik niet op het villapark zit, maar op de camping. Weet niet of je dan ook die korting krijgt. Maar heb me eigenlijk al voorgenomen om alleen de penhengel mee te nemen met wat mais en kattenbrokken.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
patrick65986  
#11 Gepost : woensdag 14 juli 2010 12:57:44(UTC)
patrick65986


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 54

hmm, dan weet ik niet of je korting krijgt. als je daar zekerheid over wilt hebben kun je er het beste even heen bellen. Die mensen kunnen je meer vertellen dan wij.
Is een goede oplossing, ook zou ik als ik jou was kleine pellets meenemen, daar ving ik ze ook goed op.
Gerben_A  
#12 Gepost : woensdag 14 juli 2010 13:47:26(UTC)
Gerben_A


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Als je op het kleine water vist met de pen, neem dan tijgernoten mee. Alle aanbeten met de pen op tijgernoten gehad. Geldt ook voor statisch, niet te veel voeren en vis met tijgers.

Op het grote water ook, klein vissen is veel vangen. Voerboot is wel een must, want er zit veel vis tegen het strandje en aan de overkant van de visstekken. Voerboot uitvaren met tijgernoten op 2.5 meter diepte tegen het strand droppen (wel 's avonds of 's ochtends als er geen zwemmers zijn) is gegarandeerd vis. Vaak zelfs al een run als de boot nog niet eens terug is.

zo hadden degenen die naast ons zaten op stek2 in 14 dagen meer dan 120 vissen, zwaarste 45ponds schub.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 juli 2010 13:48:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

patrick visser  
#13 Gepost : woensdag 14 juli 2010 18:11:24(UTC)
patrick visser


15 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 103

lees het regelement ff door van het weddermeer, ik denk dat je dan gauw ben uitgekeken opdie pisput.

Het zal er nu wel vol zitte met peppies, en indien dat het geval is, mag jij al1 recht vooruit werpen, omdat je anders door andermans lijn zit etc...Zomers tel je wel eens op een goede dag zon 60hengels an dat water..Zal ni lang duren voordat alle bekken daar van de vissen naar de kl#te zijn. leuk man zon sleurput. Helemaal met zon eigenaar/beheerder en wanbeleid. Gatverdamme! Ik kan hier een hoop links en quotes posten van mensen die er het afgelopen jaar geweest zijn, maar ik denk dat je het best ff zelf kan googlen op de verschillende karperfora's.

Mvg, Patrick Visser.
ronald kingma  
#14 Gepost : donderdag 15 juli 2010 23:11:24(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Jammer dat er zo gereageerd wordt op het Weddermeer. Ze proberen er in mijn ogen een degelijk betaalwater van te maken waar er inmiddels maar 10 stekken meer zijn. Natuurlijk is €30,- veel geld voor en dag vissen maar het is nu eenmaal een betaalwater. Als iedereen zich inderdaad aan de regels zou houden is er niets aan de hand in mijn ogen. Als je naar Frankrijk gaat en je vist op een open water ben je ook een aanzienlijk bedrag kwijt aan vergunningen en benzinekosten, en dan moet je ook nog eten e.d.

Ik vind dat het Weddermeer juist hun best doet om er een goed meer van te maken met mooie vissen 50+ karper is hier inmiddels al gevangen. Ook de catering is uitgebreid met service naar de mensen aan de waterkant en er is mogelijkheid voor toilet en douche.

Al met al best redelijk en voor €210 per week ook nog redelijk denk ik. Maar goed ieder zijn eigen ding en dat respecteer ik maar ik denk niet dat het zo afgeschilderd moet worden. Mensen komen van heinde en ver om te vissen in het Weddermeer en verkiezen dit boven Frankrijk.

Hopende zo iets positiefs te hebben gebracht over het Weddermeer, Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
PerryMeter  
#15 Gepost : vrijdag 16 juli 2010 00:27:59(UTC)
PerryMeter


15 ponder

Lid sinds: 23-6-2010(UTC)
Berichten: 106

Over het wddermeer heb ik ook nog wel wat te vertellen.
alleen de eigenaar van het water is bij velen bekent als een hele vervelende man
die heel raar uit de hoek kan komen
en ik heb al van meerdere mensen gehoord dat er gestolen vis zwemt waarvan ik foto's heb gezien die daar zijn gevangen en eerder op een ander water.
red de boom,eet een bever
JulienH  
#16 Gepost : zaterdag 17 juli 2010 12:31:02(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Gisteren terug van een midweek Wedde. Laat ik beginnen met dat ik niet gevist heb. Zelfs niet met de pen. Voordat we gingen, heb ik besloten om geen hengel mee te nemen.

Ik ben natuurlijk wel naar het water gegaan om eens te kijken hoe het er daar uitziet en zal mijn mening er over geven.

Het water ziet er leuk uit, maar niet om nou gelijk opgewonden van te raken terwijl ik toch echt graag op putten vis.
Er zijn twee stranden en daartussen zit een clubhuis. De twee stranden en het clubhuis nemen samen de helft van de totale oever in beslag.
Dan heb je de stekken. Ik weet niet goed wat ik hierover kan zeggen behalve dan "volslagen idioot".
Er zijn in totaal 10 stekken waarvan 6 tweepersoons en 4 eenpersoons. Dat betekent dus dat er maximaal 32 lijnen in het water zullen
liggen en niet de 60 zoals hierboven gesuggereerd door Patrick Visser. Neemt niet weg dat 32 lijnen op een water van dit formaat absoluut niet bijdraagt
aan een goede vangst. Integendeel! Ik vind het zelfs onverantwoord, maar dat ben ik. De ruimte tussen de stekken is zonder te overdrijven ongeveer 4 meter,
ook tussen de tweepersoons stekken. Er zijn stekken die liggen iets verder uit elkaar, maar gemiddeld zit je vreselijk dicht op elkaar.
Je zit letterlijk bij je buurman op zijn stek en daarnaast heb je bij een run grote kans dat de vis door de lijnen van je buurman
zwemt en als je pech hebt die van 2 verderop. Dit is allemaal als het druk is, maar wanneer er slechts een enkele stek verhuurd is of
er zelfs niemand zit, dan heb je een prima water om te vissen met kans op een grote vis. Dan nog is het de vraag of je er zoveel geld voor
wilt betalen?!

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 17 juli 2010 12:35:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Harrie  
#17 Gepost : zondag 18 juli 2010 19:56:47(UTC)
Harrie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 2

Ben er ook een paar keer geweest alleen toen was het nog niet zo duur en mocht je ook nog vanaf het strandje vissen, je kan op het grote meer zeker mooie vissen vangen. Ben ook een keer een lang weekendje geweest in het park zelf, hebben er 45 gevangen en heb de laatste nacht de hengels er maar uit gehaald Blij om toch nog wat slaap te krijgen.

Harrie
Erwin  
#18 Gepost : woensdag 18 augustus 2010 15:46:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hallo mensen

Voor de mensen die mee gaan doen aan de rig actie (bekijk de rig actie), is het wel handig iets te weten over de bodem structuur en omstandigheden van het water.

Het weddermeer (de stek die we gaan bevissen) heeft een "strandbodem". Wit/geel zand met weinig onderbrekingen. Een mooie harde zandbodem dus. De stek heeft een prachtig verloop van 1,5 meter naar ongeveer 4 meter diep. Het water is erg helder (zicht tot ongeveer 2,5 meter).

We zitten ongeveer 40 meter van de stek af en vissen hoofdzakelijk met slappe lijnen. Hebben jullie andere suggesties voor ons, meld dat dan even in je motivatie.

Ik hoop dat jullie hiermee voldoende zijn geïnformeerd om je "killer rig" voor ons te knopen!

Hieronder een filmpje van een vis gevangen op het weddermeer. Je krijgt hier ook wat beeld onderwater (en de bodem) te zien. Al zit hier wat meer troep op de bodem dan waar wij gaan vissen:

Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 augustus 2010 15:48:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carp95  
#19 Gepost : woensdag 18 augustus 2010 18:26:18(UTC)
carp95


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 6

[off topic]
Ik heb het niet zo op die betaal watertjes, veel liever verken ik het grote open water met het risico dat ik een keer of 5 á 6 blank en totaal nix vang.
In mijn beleving heb ik op deze manier meer voldoening als ik na die blanks toch een 10 pondertje pak op een stek waarvan iederen zegt dat het voor karper nix is:-$.
[on topic]

Tja helder water, daar schrik jij meer van dan de karper die niet anders weet.
In het algemeen werkt de kleur aas gelijk aan de bodem goed.
Persoonlijk vis ik altijd met een standaard safety-rig (+/-20cm) en weerhaakloos.

Wat op bepaalde dressuur watertjes helpt is totaal anders te gaan vissen dan iedereen.
Vaak betekend dit "Back to Basic".

Wie kent nog schapenbrok en roggebrood:-"
Erwin  
#20 Gepost : woensdag 18 augustus 2010 19:51:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hè carp95.

Dat snap. Zo de ken veel meer mensen die er zo over denken, alleen is dit een perfect water voor dit project van de CarpCam. Niet elke lokatie leent zich ervoor. Bovendien hadden we de Cam vorige keer in een openbaar water. Ook een keer leuk het op een btw te doen aangezien er veel mensen graag vissen.

Stuur jij ook een rig op?

Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 augustus 2010 19:52:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
5 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.