logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
davey knol  
#1 Gepost : zondag 27 juni 2010 22:44:14(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zoals die titel al zegt...
ProLine Compact Rodpod vs. Solar WordWide Rodpod

Kan iemand mij van deze rodpods echt de voor en nadelen even geven?

Misschien even om het makkelijk te maken:

Mijn visserij bestaat uit:
Cultuur water, kleine plassen, ringvaart en kanaaltjes.
De ondergrond is meestal gewoon gelijk dus erg veel aanpassen is niet nodig, wel is het makkelijk om zo nu en dan mijn rodpod zo te verstellen dat mijn rodpod een klein beetje de lucht in kan, of een klein beetje naar beneden kan.


Dus wie o wie kan mij helpen...
Leer van je fouten, geniet van je succes
Sponsor
robbin  
#2 Gepost : zondag 27 juni 2010 23:29:40(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

is het dan niet makkelijker om gewoon met banksticks te vissen?
Life is a game, fishing is serious
JulienH  
#3 Gepost : maandag 28 juni 2010 00:29:24(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

robbin schreef:
is het dan niet makkelijker om gewoon met banksticks te vissen?


Ik denk dat hij dat al doet en tis ook niet belangrijk. Hij vraagt om verschil tussen beide.

Ik ken beide rodpods, en tuurlijk kan je dubben over de kwaliteit. Maar voor de 100 euro dat de ProLine goedkoper is, zou ik lekker voor die gaan. Beide rodpods bieden meer mogelijkheden dan je zult gebruiken, dus een verkeerde aankoop kun je niet doen. Je kunt overwegen om naar andere modellen te kijken. Indien je voor RVS wil gaan, dan zijn dit wel de betere pods op dit moment.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
ronald kingma  
#4 Gepost : dinsdag 29 juni 2010 08:28:18(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik zou ook gaan voor de proline. Mooie degelijke rodpod met legio aan mogelijkheden. Maar goed een visser moet zijn eigen keuzes maken, maar succes met je aankoop. (vissen)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 29 juni 2010 10:15:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Quote:
Indien je voor RVS wil gaan, dan zijn dit wel de betere pods op dit moment.


Heb je hier wat voorbeelden van Julien?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 juni 2010 10:15:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

JulienH  
#6 Gepost : dinsdag 29 juni 2010 11:53:58(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Erwin schreef:
Quote:
Indien je voor RVS wil gaan, dan zijn dit wel de betere pods op dit moment.


Heb je hier wat voorbeelden van Julien?


Met voorbeelden bedoel je RVS rodpods? In dat geval:

Je hebt nog RVS pods van Amiaud en Matrix. Deze zijn zo schrikbarend duur en bovendien is Amiaud moeilijk te krijgen. De onderdelen die aan de Matrix pod zitten, zijn echt super. Verder vind ik deze pod een beetje onnozel opzetten, maar dat kan ook aan mij liggen. Kost alleen wel 400 euro (zijn voor 300 ook te koop, aanbieding). Ook de Amiaud RVS pods beginnen bij 300 euro. Dan heb je nog Soul met een RVS driepoot. Kost 165 euro, maar je moet maar net naar een driepoot op zoek zijn en heb niet het idee dat de TS hiernaar op zoek is.
Verder is het aanbod RVS pods, in vergelijking met de alu pods, redelijk beperkt. Wat je wel ziet is dat steeds meer merken weer met RVS komen, nadat de meeste het links hadden laten liggen. Zo is Fox (pagina 9) ondertussen met een hele mooi lijn RVS banksticks en buzzerbars gekomen. Wie weet, en ik verwacht van wel, komen zij ook nog met een RVS pod, of twee! Deze Fox RVS serie werkt met het CamLok systeem en dat systeem heeft mijn voorkeur.

Maakt in mijn ogen automatisch dat de makkelijk te monteren en betaalbare pods van Pro Line en Solar, de beste prijs kwaliteit bieden.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 juni 2010 11:56:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
timvanzanten  
#7 Gepost : dinsdag 29 juni 2010 12:25:42(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Tja, Davey, ik ben in het bezit van een ww en hij bevalt tot nu toe goed. uiteraard zitten er ook nadelen aan het ding. hier mijn korte mening:

voordelen:

- enorm verstelbaar, vooral de poten zijn alle kanten op te zetten
- icm de extensionkit zowel sky high als laag bij de grond te bevissen
- zeer goede kwaliteit rvs
- dubbele buzzbar ondersteuning
- goed tas krijg je erbij
- enorm duurzaam

nadelen:

- Orginele moederbalk is erg kort
- de rvs schroefjes niet te strak aandraaien, anders wordt het lastig loskrijgen
- de buzzbars raken beschadigt bij het vastzetten ( op den duur)
- montage waar de moederbalk aan het pootmechanisme vastzit viel me tegen
- duur! vooral als je alle accesoires wilt hebben ( extensionkit, short legs, anchor, pozilock buzzbars etc.)
- hij is zwaar (kan ook een voordeel zijn)

ik zelf ben een echte solar freak. heb deze pod gekozen toen omdat hij veel subtieler en fijner is als de toch wat loggere Proline. de afwerking van de Solar is subliem.

hopelijk kan je er wat mee

gr.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 juni 2010 12:26:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

roy pluim  
#8 Gepost : dinsdag 6 juli 2010 15:56:46(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

je hebt ook nog de solar euro wordwide met langere poten dikkere middebalk,met een grovere schroef.
En je kutn ook nog een extesion kit kopen dan kun je egt alle kanten op met dat ding
timvanzanten  
#9 Gepost : dinsdag 6 juli 2010 16:04:16(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
een euro ww is een gewone ww met extensionkit. de extentionkit heb ik zelf ook en is zeker aan te raden! de orginele moederbalk is mijn inziens tekort. ik heb ook de extra shortlegs om lekker laag te vissen. ideale pod! overigens kun je er ook nog een anker bijkopen. deze past zowel op de ww als de sodpod. hiermee kun je je pod aan de grond vastankeren. ik heb hem nog niet maar die gaat er ook zeker komen mocht ik hem ergens vinden. wellicht bij de Zunnbeld Roy?
JulienH  
#10 Gepost : woensdag 7 juli 2010 14:36:10(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

timvanzanten schreef:
een euro ww is een gewone ww met extensionkit. de extentionkit heb ik zelf ook en is zeker aan te raden! de orginele moederbalk is mijn inziens tekort. ik heb ook de extra shortlegs om lekker laag te vissen. ideale pod! overigens kun je er ook nog een anker bijkopen. deze past zowel op de ww als de sodpod. hiermee kun je je pod aan de grond vastankeren. ik heb hem nog niet maar die gaat er ook zeker komen mocht ik hem ergens vinden. wellicht bij de Zunnbeld Roy?


Ja daar ligt ie...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
timvanzanten  
#11 Gepost : woensdag 7 juli 2010 17:46:46(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
wat is de verkoopprijs van zo'n anker Julien?
Bjorn Schoemacher  
#12 Gepost : dinsdag 20 augustus 2013 16:57:18(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Even inhaken op een oud topic, sta op het punt mijn Matrix pod weg te doen en voor de Compact Pod te gaan van pro-line. Ik ben niet zo bang voor een verkeerde keuze want ik geloof dat het wel snor zit met de kwaliteit van Pro-line ben alleen benieuwd naar de recente gebruikers ervaringen.

Dank alvast!
dreamcatcher  
#13 Gepost : dinsdag 20 augustus 2013 18:25:46(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ik heb 2 jaar gebruik gemaakt van de Proline compact rodpod en was hier niet echt te spreken over. Bij mij gingen na een half jaar de buzzerheads (waar je de beetmelder indraaid) loszitten.

Daarbij had ik last van wat roest ondanks dat de pod rvs is. Aan de buzzerbar zitten 2 poten die vastzaten met klinknagels die niet van rvs waren. Dit zorgte bij mij voor de roestNiet eens

Ik zou zeggen ga voor Solar of kijk naar Taska of Matrix.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 augustus 2013 18:26:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Bjorn Schoemacher  
#14 Gepost : dinsdag 20 augustus 2013 18:52:54(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Dank voor je feedback. Is dat niet een kwestie van de inbus boutjes aandraaien waar je je beetmelders indraait of zijn die anders bevestigd?

Ik heb nu de Matrix Patriot Pod maar die vind ik niet veelzijdig genoeg voor mijn visserij en heb er echt een hekel aan om alles om te schroeven naar mijn Fox podje die ik eigenlijk voor mijn tweede setje gebruik. Daar zitten standaard Delkim EV's op en wil voor langer sessies toch gebruik maken van de TXI's met ontvanger.

Daarom leek mij een rodpod als de Compact een fijne, ik zal eens kijken naar de genoemde alternatieven. Ben wel op zoek naar licht RVS materiaal, verkas veel en vis vaak met de boot dus minder gewicht en volume is altijd fijn ;-)
emilio visser  
#15 Gepost : dinsdag 20 augustus 2013 22:59:06(UTC)
emilio visser


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-5-2013(UTC)
Berichten: 12

Wij hebben 2 stuks van de Proline. Prima ding, simpel en snel op te zetten. Ze zijn stabiel en makkelijk mee te nemen, ik zie niet waarom ik meer zou betalen, tenzij het echt een ding met voordelen is zoals bijv. een meccanica vadese oid.
Had bij 1 exemplaar wel een hoop vervuiling van het frezen in het schroefdraad zitten, maar dat was met wat poets- en borstelwerk op te lossen.
Bully  
#16 Gepost : woensdag 21 augustus 2013 16:12:16(UTC)
Bully


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 13-7-2011(UTC)
Berichten: 5

Heb ze hier beiden, grootste verschil is met name het gewicht.
Mijn zoon is daarom van de pro-line overgestapt naar de solar die een stuk lichter is.
Ook het opbergen van de solar is wat netter, banksticks gaan in een aparte hoes en het overige in een "klein" tasje.
De pro-line staat wel als een huis (gewicht natuurlijk)
Bjorn Schoemacher  
#17 Gepost : donderdag 22 augustus 2013 00:36:32(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Dank voor de input / reacties heren. Ben toch voor de Anaconda Scepter Pod van Markerworld gegaan. Een mooie voordelige rvs rodpod, nu alleen hopen dat hij een beetje stabiel is.

UserPostedImage
Erwin Krijgsman  
#18 Gepost : vrijdag 23 augustus 2013 23:47:19(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Hij is stabiel ;-) Veel plezier ermee Bjorn.

Mvg Erwin
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Bjorn Schoemacher  
#19 Gepost : zaterdag 24 augustus 2013 10:19:34(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Als een huis Erwin! Hij is nog veelzijdiger ook dan ik aanvankelijk dacht, was fijn om te zien dat de pootjes ook nog diagonaal gezet kunnen worden, mooi sterk en licht materiaal verder!
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.