logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Gielen_24  
#1 Gepost : donderdag 2 januari 2014 23:35:22(UTC)
Gielen_24


15 ponder

Lid sinds: 26-9-2012(UTC)
Berichten: 182

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Goede avond Cf'ers.
Met dit dagboek wil ik jullie mee nemen in mijn visserij die zich dit jaar vooral gaat afspelen aan het Albertkanaal.

Ik ben dus Bram Gielen, 18 jaar en ga nu mijn 3de seizoen als karpervisser beginnen.
De eerste 2 jaar als karper visser ben ik begonnen zoals velen op een club vijver maar die drukte wil ik dit seizoen achter mij laten en mij meer richten op de moeilijk vangbare kanaal karpers.

2/01/2014
Na het nieuwe jaar stevig in gezet te hebben was de drang naar het vissen erg groot en had ik afgesproken om samen met Infamous (robby)en nog 2 andere maten de eerste sessie van 2014 te gaan vissen op het Albertkanaal. Na wat tegen slag was ik tegen de middag toch aan gekomen aan het water. Na even wat rond te kijken en het water te inpecteren had ik 1 mooi stekje op het oog. De banksticks werden in de grond geprik, hengels voor zien van vers aas en op de gewenste stekjes geworpen en ligt aan gevoert. Als aas gebruikte ik een Squid&Cheese en een Violet boilie van DG Baits. De eerste sessie van 2014 draaide op een blank uit maar dat was wel te verwachten met deze watertemperaturen.
Robby's opstelling
UserPostedImage
Sponsor
Gielen_24  
#2 Gepost : woensdag 8 januari 2014 22:39:41(UTC)
Gielen_24


15 ponder

Lid sinds: 26-9-2012(UTC)
Berichten: 182

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
5 januari was de volgende sessie al geplant,

Om 3u zaten we weer in de bus richting het kanaal.
Daarna op het lijntjes weer op de stek gewerpt en wat bij gevoert.
Toen was het tijd om de bus in te gaan en de slaapzak op te gaan zoeken.
Om 7u werd ik gewekt door een paar tuutjes toen er een boot voorbij kwam.
Toen maar ontbeten en was Robby ook gearriveert en na wat foto's gemaakt te hebben van mijn setupje en wat bij te praten was het weer al middag.
UserPostedImage
Tegen een uur of 7 's avonds zonder enige beweging maar op geruimd en toen kwam ik tot de conclusie dat er een mossel op mijn haak zat
Dus dat is ook weer leuk om te weten dat we op een mosselbank aan het vissen zijn.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 januari 2014 22:00:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gielen_24  
#3 Gepost : donderdag 16 januari 2014 22:07:39(UTC)
Gielen_24


15 ponder

Lid sinds: 26-9-2012(UTC)
Berichten: 182

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
7 januari

Na het horen dat er een leerkracht afwezig en we naar huis mochten 's middags.
Dadelijk het vismateriaal in geladen en richting het kanaal om een wintervisje te vangen.
Maar ze geven zich niet zo snel gewonnen. Om de tijd om te krijgen was ik begonnen met wat te peilen een stukje hoger op.
Toch enkele mooie kuiltjes gevonden die we in de zomer zeker eens gaan bevissen.
Frank Avezaat  
#4 Gepost : zaterdag 18 januari 2014 09:03:02(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Leuk om er weer een blog bij te hebben! Succes met je visserij op het kanaal. Het zal hard werken zijn, maar als het succes komt ie het extra zoet.
Gielen_24  
#5 Gepost : dinsdag 25 februari 2014 21:01:08(UTC)
Gielen_24


15 ponder

Lid sinds: 26-9-2012(UTC)
Berichten: 182

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Idd het is er niet gemakkelijk
Vandaag begonnen met lichtjes te voeren om dat het nu de laatste tijd toch stil aan begint warmer te worden
Zondag weer eens een sessie doen
SpiegelplasCarp  
#6 Gepost : woensdag 26 februari 2014 20:07:27(UTC)
SpiegelplasCarp


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-2-2014(UTC)
Berichten: 10
Man
Nederland
Locatie: weesp

Bedankjes: 6 keer
heey

naar mijn mening heeft het niet echt zin om voor te voeren op kanalen wat ik merk is dat die vissen trekken.
je kan het beste jacht havens, sluizen, bruggen, zijtakken gaan bevissen wat ook handig is om een ochtendje van te voren je stekken te voeren meeste karpers blijven wel een tijdje er op rond hangen!
Gielen_24  
#7 Gepost : dinsdag 4 maart 2014 09:23:37(UTC)
Gielen_24


15 ponder

Lid sinds: 26-9-2012(UTC)
Berichten: 182

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Voer 2 maal per week een kleine hoeveelheid voer

Zondag 2 maart
5u 's morgens aan gekomen op de stek.
Hengels op de aan gevoerde stekjes ge positioneerd.
Daarna maar wat slaap bij in gehaalt tot toen ik wakker werd en zag dat alles bevroren was.
UserPostedImage
Maar het bleef de hele dag rustig

Maandag 3 maart
Een stukje verder gaan zitten.
Passeert er een boot en krijg in de tegen gestelde richting een korte run maar niets
En bij het opruimen alles over bij een hengel

Deze week nog een paar keer proberen te gaan
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.