logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Laudo  
#21 Gepost : maandag 9 augustus 2010 17:21:09(UTC)
Laudo


5 ponder

Lid sinds: 3-8-2010(UTC)
Berichten: 21

Speurde eens rond op kapaza.
En ik kwam dit tegen.. Interessant?

http://nl.kapaza.be/oost...ngel-karper-27430155.htm
Erwin  
#22 Gepost : maandag 9 augustus 2010 17:26:10(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik kan helaas op de foto niet zien welke merken het zijn. Hij vermeld het ook niet. Zou je hem even moeten mailen denk ik
Lodewijk  
#23 Gepost : maandag 9 augustus 2010 19:28:14(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
veel geld 100 euro....
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
timvanzanten  
#24 Gepost : maandag 9 augustus 2010 19:49:33(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
is volgens mij een Ultimate stok ( lijkt op de lilian carp mark hengels) met een usa baitrunner. prijs vind ik niet schandalig hoog hoor!
esoxhunter  
#25 Gepost : maandag 9 augustus 2010 23:31:25(UTC)
esoxhunter


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2010(UTC)
Berichten: 50
Man
Nederland
Locatie: Drachten

SnowMan schreef:
Met alle respect, maar hier denk ik anders over....




Jongens, rustig maar...er staat een Knipoog!

Ik zeg ook zeker niet dat je direct met Delkimpjes moet beginnen, de duurste stokken en molens...Maar zeg nou zelf...zo'n setje van x2, wil je de vissen toch niet aandoen? Ik heb zelf zeker niet het duurste materiaal...maar het motiveert me wel meer om te gaan vissen omdat het je tijd aan de waterkant zeker wel verbetert.
De lijst die Laudo nu heeft samengesteld...ziet er prima uit hoor Blij! Ik heb de molens zelf ook Blij Doen het perfect!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 augustus 2010 00:59:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#26 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 01:03:21(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
We kunnen natuurlijk ook niet bij mensen in de portemonnee kijken. Denk niet dat wij het allemaal in een keer hebben gekocht. Ik heb alles wat ik heb in de afgelopen 8 jaar bij elkaar gesprokkeld (daarvoor maakte ik gebruik van goedkoop en 2e hands materiaal). Al doende kom je er ook achter wat je fijn en goed materiaal vind.

Om deze reden vind ik het een goed idee om bijvoorbeeld een complete 2e hands set te kopen. Vaak koop je dat van een visser die er mee stopt of een nieuwe uitrusting heeft aangeschaft. Meestal is de kwaliteit voor een beginner meer dan voldoende.

Erwin
Laudo  
#27 Gepost : donderdag 12 augustus 2010 17:18:17(UTC)
Laudo


5 ponder

Lid sinds: 3-8-2010(UTC)
Berichten: 21

Molentje kunnen overkopen van een vriend - visser! (Okuma Undertaker UR 50)
Ook het verdere karpergerief aangekocht (Onderlijnen,boilienaald,lood,wartels,tube.....)

Enkel nog een hengel heb ik nodig. Daar ga ik woensdag om. Iemand nog suggesties (Budget 60 - 80 eur)
En welke boilie's zijn goed om te starten?

Alvast bedankt!
Carp93  
#28 Gepost : donderdag 12 augustus 2010 17:55:00(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
gewoon een zakje martin sb of proline
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
Jorgen  
#29 Gepost : donderdag 12 augustus 2010 19:33:50(UTC)
Jorgen


20 ponder

Lid sinds: 12-5-2010(UTC)
Berichten: 270

Ik ben begonnen met een X2 setje!! niet veel mis mee om te starten moet ik zeggen.
Echter heb ik de rodpod en de swingers direct vervangen door goed materiaal.
Inmiddels heb ik 2 Shimano baitrunners 3500B van iemand kunnen overnemen welke nog nieuw ik de doos zaten.
Op dit moment ben ik telkens iets aan het vervangen voor beter materiaal.
Maar niet iedere Karper visser/wit visser kan gelijk met duurder materiaal beginnen ik ben dit jaar pas begonnen met karper vissen en had toe ik mijn uitrusting kocht niet de centen om beter te kopen mar wilde wel graag vissen.
Helaas zat ik ook nog eens van 1 mart tot 1 aug zonder werk en van een wwtje kan je echt geen nieuwe hengel kopen.
Ik heb dan ook nog eens 2 kinderen en die kosten ook een berg.
Maar om te beginnen is een X2 set echt zo slecht niet alleen de swingers en rodpod zijn op zijn zachtst gezegd waardeloos.

Laat iedere visser in zijn/haar waarde en gun ze de tijd om ander materiaal aan te schaffen als ze t echt leuk vinden.

Jorgen
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
Laudo  
#30 Gepost : maandag 16 augustus 2010 20:45:08(UTC)
Laudo


5 ponder

Lid sinds: 3-8-2010(UTC)
Berichten: 21

Vandaag om nieuwe hengel geweest! Specimen Master! Bestaat uit twee stukken. Maar ik krijg de stukken niet volledig op elkaar! Kheb 1 cm over, weet iemand met welk product ik dat stukje kan insmeren zodat het wel helemaal over elkaar schuift ? Alvast bedankt!
Carp93  
#31 Gepost : maandag 16 augustus 2010 20:46:38(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
volgens mij hoort dat zo ... want dat heb ik ook altijd .. hebben alle hengels
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
Laudo  
#32 Gepost : donderdag 19 augustus 2010 23:20:27(UTC)
Laudo


5 ponder

Lid sinds: 3-8-2010(UTC)
Berichten: 21

Vandaag voor de eerste keer op karper gaan vissen! Nog geen karper gezien, materiaal is goedgekeurd. Enkel zat mijn onderlijn tweemaal verstringeld met met mijn lood. Iemand tips om dit te voorkomen? Het is een gewone safety-rig + gevlogen onderlijn van +/- 12 cm. Had gedacht aan een loodje op 5 cm van de haak?
TimvanA  
#33 Gepost : vrijdag 20 augustus 2010 00:06:12(UTC)
TimvanA


20 ponder

Lid sinds: 9-5-2010(UTC)
Berichten: 237

Nee geen loodje gewoon anti tangle sleeve gebruiken zoals het plaatje hieronder:

UserPostedImage

als je het dan nog in de knoop gooit dan ligt het denk ik aan je gooi techniek.
Een dag niet gevist, is een dag niet geleeft.
Frank Penning  
#34 Gepost : vrijdag 20 augustus 2010 09:50:21(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

knoop er maar een pva netje aan... of een stringer (wateroplosbaar draad en daar een paar bollen op rijgen, wel een halve cm tussen de bollen houden) hang deze maar aan de haak...of gebruik een stiffrig, maar dat is weer niet zo handig op een modderbodem want dan kan deze omhoog komen te staan als het lood in de modder zakt. ook zou je nog inlinelood kunnen gebruiken...en dat is juist wel mijn favoriet, ik kan ook niks met die clips, puur omdat ik niet 100% zeker ben dat hij dan niet in de war ligt....
Laudo  
#35 Gepost : vrijdag 20 augustus 2010 20:50:26(UTC)
Laudo


5 ponder

Lid sinds: 3-8-2010(UTC)
Berichten: 21

Probleem is opgelost! Thx!
edwin  
#36 Gepost : zaterdag 21 augustus 2010 00:17:32(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ook SPRO heeft best wel een paar mooie beginnersetjes. M'n zoontje heeft een flashback set (of zo iets), is een 2,75 lb hengel met een hardliner baitrunner voor rond de 50 euro gekocht. Moet zeggen dat het best een redelijke hengel is en de slip op de molen werkt behoorlijk goed. Erg mooi setje voor dat geld. Aan die hengel hebben we ook een karper van 17kg gevangen en moest zeggen dat we die binnen haalden zonder problemen. Ik verwacht niet dat het 10 jaar meegaat,maar als beginners hengel zeker je geld waard.
SnowMan  
#37 Gepost : zaterdag 21 augustus 2010 09:18:33(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Laudo schreef:
Vandaag om nieuwe hengel geweest! Specimen Master! Bestaat uit twee stukken. Maar ik krijg de stukken niet volledig op elkaar! Kheb 1 cm over, weet iemand met welk product ik dat stukje kan insmeren zodat het wel helemaal over elkaar schuift ? Alvast bedankt!


Wees blij dat ze NIET tegen elkaar komen,
je zou je hengel in flarden zien vliegen als het wel zo was....

Heeft nl. een rede, tijdens je inworp of een dril, zal je hengel behoorlijk door gaan buigen, stel dat deze twee delen juist wel tegen elkaar zouden zitten, heb je een gebroken hengel als gevolg

Afblijven dus, is volkomen normaal.

grtzzz Snowy
carpfreak  
#38 Gepost : donderdag 2 september 2010 22:56:59(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

edwin schreef:
Ook SPRO heeft best wel een paar mooie beginnersetjes. M'n zoontje heeft een flashback set (of zo iets), is een 2,75 lb hengel met een hardliner baitrunner voor rond de 50 euro gekocht. Moet zeggen dat het best een redelijke hengel is en de slip op de molen werkt behoorlijk goed. Erg mooi setje voor dat geld. Aan die hengel hebben we ook een karper van 17kg gevangen en moest zeggen dat we die binnen haalden zonder problemen. Ik verwacht niet dat het 10 jaar meegaat,maar als beginners hengel zeker je geld waard.


ik heb ook zoiets gekocht ik vis zelf nu ook een pak weg maand op karper en heb er nog maar 1 gevangen en ik vind het geweldig lekker een heledag aan de water kant zitten heb een pieper van7.50 doet het best en dan ga ik lekker vissen als ik uit school kom (als ik geen huiswerk heb ):-"

want ik heb gewoon het geld niet voor dure spullen dus ik alles goedkoop en het werkt prima heb een mooie schub van 25pond mogen vangenBreede lach meteen me eerste karper dus iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur dus ik zou zeggen kijk zelf wat je er voor wilt uitgeven wat het jouw waard is om mee te vissenKnipoog

Gr freak
carpfreak heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
carp.gif
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Laudo  
#39 Gepost : zondag 5 september 2010 22:00:52(UTC)
Laudo


5 ponder

Lid sinds: 3-8-2010(UTC)
Berichten: 21

Mooi dat je zo'n eerste karper hebt gevangen! Mijn teller staat nog op nul :( Na één maand Breede lach
carpfreak  
#40 Gepost : zondag 5 september 2010 22:05:20(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

JA was er erg blij mee ! Breede lach
en wat ik iedreen hoor zeggen maar wat een kracht hebben ze....echt ongelofelijk(karper) !!
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.