logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Hans  
#1 Gepost : maandag 7 december 2009 17:25:21(UTC)
Hans


5 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 28

Beste mensen

Ik zie wel eens mensen die geen gebruik maken van tubing. Zelfs wat bekendere vissers. Nou heb ik gelezen dat dit erg slecht is voor de vissen. Hoe denken jullie hierover?

Hans
Sponsor
Arnold  
#2 Gepost : maandag 7 december 2009 18:44:31(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Ik denk dat het niet goed is voor een vis als de lijn direct langs het lichaam schuurt, laat staan als er gebruik wordt gemaakt van gevlochten lijn. Daarnaast is de kans dat je de boel in de war gooit stukken groter zonder tube, tenminste dat is mijn ervaring Knipoog

Arnold
Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 8 december 2009 13:03:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hey Hans

Je hebt vast wel eens een karper gevangen met een paar missende schubben of een lijn over zijn huid (litteken). Vaak is dit het gevolg van het niet gebruiken van een tubing of leadcore. Je strakke lijn 'pelt' als het ware schubben van het lichaam van de karper of snijd in het ergste geval zelfs in. Met tubing sluit je dit bijna uit. Ik heb ook vaker mensen gesproken dit zonder vissen met het argument dat het dressuur doorbrekend werkt.... De vis zou het niet meer zien waardoor je ze gemakkelijker kunt vangen.

Hier geloof ik niet veel van. Met de mooi gecamoufleerde leadcore van tegenwoordig denk ik niet dat een vis het verschil kan zien tussen jouw tube/leadcore of een takje/ wier.

Als je een beetje begaan bent met de karper moet je het dus absoluut gebruiken.
Frank Penning  
#4 Gepost : dinsdag 8 december 2009 16:08:42(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

ik heb nog nooit een pen visser gezien die tube aan zijn lijn had...hoe zit dat dan...hij vangt ook karper...?????

dus pen vissers zijn niet begaan met de vissen..????Silenced Silenced

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 december 2009 16:09:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 8 december 2009 16:40:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Frank

Kijk..leuk discussie punt. Is het niet zo dat je als penvisser veel korter op de vis zit, waardoor je lijn meestal omhoog wijst? Hierdoor kun je de vis bijna niet beschadigen omdat hij niet langs zijn lijf loopt. Wanneer je een flinke afstand moet overbruggen en de karper zwemt van je af zal de lijn (bijna) horizontaal langs zijn lijf lopen. Hierdoor is de kans op beschadigen een stuk groter.

Stel dat mijn theorie niet klopt, dan kan het nog geen kwaad het te gebruiken. Je stelt dit punt in elk geval uit. Baat het niet dan schaadt het niet.

Erwin
stein jansen  
#6 Gepost : dinsdag 8 december 2009 20:24:40(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

erwin,

met de broodkost dan?
carpfigter  
#7 Gepost : zondag 27 december 2009 20:12:54(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

stein jansen schreef:
erwin,

met de broodkost dan?
met de korst hangt er geen lood te bengelen aan die karper zijn bek en zal de spanning helemaal anders zijn op de hoofdlijn net zoal et drop off loodsysteem kdenk dat etwel kan zonder tubing of leadcore maar dan moet er wel gelet worden dat het om een dikke nylon gaat als voorslag waar pop-up loodjesop gemonteerd worden zoals eddy sterkx toont in zijn dvd , al moet ik zeggen heb et een paar keer geprobeerd zo en das goe voor de kantjesvisserij vind ik , ik gebruik altijd leadcore de laatste jaren meerbepaald de indyline creek (mud camo) grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
roy pluim  
#8 Gepost : zondag 27 december 2009 23:35:28(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274


carpfigter

In combinatie met welk loodsysteem gebruik jij dit?
carpfigter  
#9 Gepost : zondag 27 december 2009 23:49:22(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

roy pluim schreef:

carpfigter

In combinatie met welk loodsysteem gebruik jij dit?
hoe bedoelje roy welk loodsysteem bij die indyline ?grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
roy pluim  
#10 Gepost : zondag 27 december 2009 23:53:56(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

met die fox pop ups loodjes?
inline of safety clip

roy
carpfigter  
#11 Gepost : maandag 28 december 2009 00:04:29(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

roy pluim schreef:
met die fox pop ups loodjes?
inline of safety clip

roy
ah ik deed het met clip , kvond inline als ge dan breekt denk ik raakt die vis da lood nooit kwijt met al die loodjes die van die dikke lijn af moeten schuiven alvorens het inline lood eraf kan ,daarom vond ik de loodclip intresanter , grtz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
roy pluim  
#12 Gepost : maandag 28 december 2009 11:29:58(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

oke idd wat ik niet snap dat toch vrij veel mensen dit systeem gewoon met inline lood gruiken.lijkt mooi maar als die bolletjes nie schuiven willen is niet egt een fijn systeem.En ook een reden is eddey sterkcs zet dit in zijn dvd dat dit wel kan en safaty is Domme ik
,dus dan gaan mensen dit auto matisch over nemen
roy
carpfigter  
#13 Gepost : maandag 28 december 2009 12:39:02(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

roy pluim schreef:
oke idd wat ik niet snap dat toch vrij veel mensen dit systeem gewoon met inline lood gruiken.lijkt mooi maar als die bolletjes nie schuiven willen is niet egt een fijn systeem.En ook een reden is eddey sterkcs zet dit in zijn dvd dat dit wel kan en safaty is Domme ik
,dus dan gaan mensen dit auto matisch over nemen
roy
ja ik snap dat ook niet roy , als een bekende vissers maar zegt dat het veilig is dan zal dat wel zijn zeker denken velen , zonder zelf es te kijken is dit systeem wel echt veilig en/of kan et niet nog veiliger, ikzelf snijd zelf een stukje van de loodclip weg zodat het lood nog makkelijker gelost word , alles voor de veiligheid van de vissen grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
steef zenden  
#14 Gepost : maandag 28 december 2009 20:22:23(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Iki vis op allerlei manier op karper, zowel drijvend, pan en statisch.
Ik begrijp best wel dat statisch het beste is om te vissen met een tube of een leader om de karper te beschermen, mede omdat het zware lood er voor zorgt dat de lijn de hele tijd tijdens de dril langs de karper blijft gaan...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

roy pluim  
#15 Gepost : dinsdag 29 december 2009 16:58:34(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

hoe doe jij dat met een panSilenced
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.