logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Gijs van de Groep  
#1 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 11:26:25(UTC)
Gijs van de Groep


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 188

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik vis op een moeilijk water, dit jaar wil het nog niet lukken, ik zit nu te denken om te gaan spodden, dus om het kwartier
een spod hennep erop, zou dit de vis prikkelen? of juist niet omdat ze de klappen van de zweep al kennen. wat zijn jullie meningen? binnenkort ga ik dit wel proberen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 augustus 2010 11:27:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Hennie Bodde  
#2 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 12:20:40(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Denk dat het afhankelijk is of er al veel word gespod op dat water of niet.
De vissen herkennen het geluid op een gegeven moment wel van inslaand lood op het water oppervlak en kunnen zo'n plek dus een poos mijden.
Het geluid van een spod of een spomb die het water oppervlak raakt is natuurlijk compleet anders en zal dus niet als dusdanig herkend worden als er niet word gespod op het water.
Het zou in dat geval dus wel degelijk een verschil kunnen maken.
Helemaal zelf bedacht.........




Andre  
#3 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 12:58:53(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Hé Hennie, ook weer terug zie ik.

Ik heb zelf altijd wel redelijk sceptisch met betrekking tot spodden op moeilijk water, omdat het toch best wel wat kabaal maakt en onrust in het water veroorzaakt zeg maar. Zelf spod ik vooral op wat drukker bezettere wateren, zoals stadsvijvers en recreatieplassen. Daar waar de vissen wel het een en ander aan tumult gewend zijn zeg maar. Misschien werkt het op rustigere wateren net zo goed, maar dat druist een beetje tegen mijn gevoel in, waardoor ik dan voor een andere aanpak zal kiezen.
Gijs van de Groep  
#4 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 13:06:02(UTC)
Gijs van de Groep


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 188

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Op het desbetreffende water wordt niet gespod.
Arnold  
#5 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 13:29:06(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Wat Andre aangeeft had ik in eerste instantie ook. Op rustige putjes/plassen met een kleinere bezetting voelt spodden niet als dé manier. Toch vis ik sinds vorige week op een vrij lastig water waar momenteel zo goed als niks wordt gevangen. Afgelopen vrijdag ving ik daar een fraaie vis, de eerste sinds een poos. Waarop? Jawel, een stek aangevoerd met een spod.
Ik wil niet zeggen dat spodden het antwoord is voor moeilijk water met moeilijk vangbare vissen. Toch denk ik dat het best de moeite waard is om het eens te proberen, helemaal als er nog niet gespod wordt.
Hennie Bodde  
#6 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 13:31:09(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Dan zou ik er gewoon voor gaan Gijs, het plonsen van een spomb of spod komt overeen met springende vis, op vis duikende meeuwen enz. enz.
De karper komt ook vaak uit pure nieuwsgierigheid op niet bekende dingen zoals geluiden of een vreemde aas presentatie af.
Neem bijvoorbeeld het fluo-lood o.a.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 augustus 2010 14:08:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Helemaal zelf bedacht.........




Gijs van de Groep  
#7 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 14:06:11(UTC)
Gijs van de Groep


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 188

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met spodden maar dan wel op ander water, op harde wateren ben ik een beetje sceptisch over deze tactiek maar zit er al lang aan te denken om het te gaan proberen. en ga dit zeker doen. nog meer meningen/ervaringen van medevissers?
steef zenden  
#8 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 14:41:30(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik zou gaan voeren met mijn voerboot als ik jou was gijs als ik bang zou zijn dat het plonsen van de spod of spomb de karpers zou verjagen....

ik vis regelmatig opeen water waar veel gevoerd wordt met een de spod, merkte wel in het begin dat je karpers het vergelijken met wat hennie zegt springende vis, op vis duikende meeuwen enz.
uit nieuwsgierigheid kwamen de karpers om te eten en ving je geregeld karper, maar nu vergelijken ze het met gevaar en mijden nu de plekken waar gespot wordt..
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gijs van de Groep  
#9 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 16:18:13(UTC)
Gijs van de Groep


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 188

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)

steef zenden Gepost: dinsdag 10 augustus 2010 12:41:30
ik zou gaan voeren met mijn voerboot als ik jou was gijs als ik bang zou zijn dat het plonsen van de spod of spomb de karpers zou verjagen...


Voerboot is verboden.dus is geen optie.
Andre  
#10 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 16:37:58(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
In dat geval wil ook wel voeren met jouw voerboot hoor Steef :-"
Erwin  
#11 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 16:54:44(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Gijs

Ik ben een echt spod visser. En vooral op dressuur wateren vind ik het heel vaak goed werken. Dit omdat het gros met "groot" aas vist. Met een spod/spomb heb je de mogelijkheid alleen hennep, grondvoer, maden, zoete zachte mais of kleine pellets bij te voeren. Met een flinke hengel kun je het wel verder dan 80 meter ver gooien.

Wanneer je met regelmaat kleine beetjes voert hou je de stek mooi op gang. Ik ben zelf niet bang de vissen op deze manier af te schrikken, helemaal niet wanneer je aas gebruikt dat niet veel wordt ingezet op het water. Schrikken ze wel weg, zijn ze zo weer terug. Karper is nou eenmaal verschrikkelijk nieuwsgierig.

Erwin
Gijs van de Groep  
#12 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 17:29:28(UTC)
Gijs van de Groep


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 188

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin,

Ik ben zonder mijzelf een veer in mijn kont te willen steken vrij goed in het spodden. alleen op hard water heb ik dit nog nooit gedaan,afstanden tot 80 meter is zeker haalbaar.dus ervaring met spodden heb ik wel. dagen van 14 a 15 vissen waren geen uitzondering, ben nieuwsgierig of dat ook op circuitwater mogelijk is.
carpfigter  
#13 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 17:54:55(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Gijs van de Groep schreef:
Erwin,

Ik ben zonder mijzelf een veer in mijn kont te willen steken vrij goed in het spodden. alleen op hard water heb ik dit nog nooit gedaan,afstanden tot 80 meter is zeker haalbaar.dus ervaring met spodden heb ik wel. dagen van 14 a 15 vissen waren geen uitzondering, ben nieuwsgierig of dat ook op circuitwater mogelijk is.
nja gijs ik denk da er iets niet goed begrepen word, als het een moeilijk water is denk ik dat je al zowiezo niet moet rekenen om veel karper te vangen zou dus verwonderlijk zijn om er plots 15 gevangen te krijgen , mijn ervaring met de spod is ; éénmaal ze weten dat er voer uit die lawaai makende raket komt ze maar weinig schrik hebben, en zoals er al gezegd werd een karper is een nieuwsgierig beest , al zou ik zeggen op moeilijk water ligt dat soms weer net iets anders grtzzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#14 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 18:37:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
@ Gijs, Ik pas het juist heel graag toe op moeilijke circuit wateren toe. Zoals ik al aangaf, wordt er op zulke wateren veel met boilies gevist. Dit geeft juist mogelijkheden iets voor te schotelen wat ze normaal niet krijgen. Helemaal als je er niet met een boot op mag.
steef zenden  
#15 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 20:01:46(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

oke gijs wist niet dat je niet met de voerboot mag....
kijk dan is de spod of de spomb ook een mogelijkheid....

dit is ook nog eenmogelijkheid....
ik heb ook een water waar de voerboot verboden is, bij dat water loop ik om het water naar mijn vissterk en ga dan met de voerschep voeren(mijn visstek
in de vriezer heb ik een groot aantal fotofilmdoosjes liggen gevuld met particels en pellets met een paar steentjes erin tegen het drijfvemogen van ijs...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

SnowMan  
#16 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 21:55:17(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Ze zijn echt niet bang van het neerploffen van je spod hoor,
op mijn thuiswater kan je ze echt zien aankomen zwemmen als je aan het spodden bent.

Enig nadeel is wel, dat je de vis leert eten zoeken bovenaan het wateroppervlak.
Als je dan nog met een diepte zit van ongeveer 5 meter,
kan je het wel even schudden.
Bij ons is op het wateroppervlak en zigrig verboden.

We zijn dus gestopt met spodden, en de vis zoekt automatisch zijn eten in de diepte.

grtzzz Snowy
Gijs van de Groep  
#17 Gepost : dinsdag 10 augustus 2010 22:22:12(UTC)
Gijs van de Groep


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 188

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Carpfigter schreef: nja gijs ik denk da er iets niet goed begrepen word, als het een moeilijk water is denk ik dat je al zowiezo niet moet rekenen om veel karper te vangen zou dus verwonderlijk zijn om er plots 15 gevangen te krijgen


Carpfigther,

idd zal het op hard water niet zo n vaart lopen, wat ik bedoel te zeggen of je moeilijk vangbare karper zo over de streep kan trekken.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 augustus 2010 22:22:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.