logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ron78  
#1 Gepost : maandag 24 februari 2014 11:01:49(UTC)
Ron78


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 14-2-2014(UTC)
Berichten: 7
Nederland
Locatie: Zwolle

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ron (zie ook voorstel topic), en zoals daar gezegd ben ik nog niet zolang bezig met karper vissen en ben ik via Carp Zwolle op dit forum beland en wil ik bij deze ook mijn bijdrage doen door een review van mijn nieuwe voerboot te plaatsen.
Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een Baitstar Pro voerboot gekocht bij baitstar voerboten in Apeldoorn,
Ik was opzoek naar een voerboot en ben via via bij hem beland, heb een proefvaart gemaakt en hij heeft me alles uitgelegd en laten zien hoe het werkte en hoe de boot gebouwd word door hemzelf.

Ik had zelf alleen ervaring met een trend voerbootje maar was na de proefvaart en alles er omheen al snel verkocht, en heb begin januari een boot bij hem gekocht.

Alle gebruikte materialen ed staan goed bekend (en worden ook in de meeste “graupner” voerboten gebruikt), ik heb zelf gekozen voor de pro versie incl. Spektrum DX6 zender.
De compleetheid van de set viel mij ook mee icm. de prijs want ik heb voor rond de 1000euro een boot gekocht met 3 voerbakken (totaal ongeveer 2,5kg voer (meer dan zat voor mij aangezien ik toch niet meer dan 1kg per hengel bijvoert, meestal zelfs maar iets van 500gr max), LED verstraler en 4 navigatie leds rondom welke schakelbaar zijn vanaf de zender, digitale volt meter, Accu + Lader en stevige tas om boot te vervoeren.
De boot heeft geen roer maar stuurt dmv. zijn 2 motoren en kan dus ook om zijn as draaien en is dus erg wendbaar.
Verder is de boot netjes afgewerkt zoals je mag verwachten voor dat geld, al zie je natuurlijk wel dat het GEEN fabrieksboot is maar met de hand gemaakt(maar dat heeft wel zijn charmes vind ik).

Omdat het de afgelopen weken redelijk zacht weer is geweest heb ik hem al een aantal keer kunnen testen tijdens een sessie en ik wordt steeds enthousiaster want alles werkt perfect en loopt soepel.

Hij is sneller dan mijn trend, er kan meer voer in door de 3 voerbakken/kleppen, daarbij is hij dus lekker wendbaar en kan ik hem zonder problemen bij/onder takken varen zonder dat hij blijft haken want hij heeft verder geen zichtbare antenne’s. Ook is het bereik meer dan zat want ik kan hem zonder problemen nagenoeg uitzicht varen en dan reageert hij nog steeds.

Ik weet dat het nog erg vroeg is om een echt oordeel te geven maar naar mijn idee is dit echt een perfecte boot voor mijn visserij want hij is ook niet lomp groot of zwaar en dus goed mee te nemen voor korte/lange sessies.

Ik zal in de loop van de tijd dit topic proberen aan te vullen met mijn verdere ervaringen als jullie dat leuk vinden.
Ik vond het in ieder geval leuk om een eerste review te plaatsen Blij,
Foto’s zal ik ook zsm erop zetten zo gauw ik weet hoe dat moet,

de website van de maker van de boot is www.baitstar.nl

Grt

Ron
Sponsor
ronald kingma  
#2 Gepost : maandag 24 februari 2014 12:57:26(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
is dit een boot met dieptemeter?


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Ron78  
#3 Gepost : maandag 24 februari 2014 13:40:30(UTC)
Ron78


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 14-2-2014(UTC)
Berichten: 7
Nederland
Locatie: Zwolle

Ronald,

Nee dat is het enige wat er nog niet opzit, maar denk dat ik die wanneer mijn vakantie geld er is er wel in laat bouwen door hun,
maar achteraf inbouwen is geen problem zeiden ze en ze kunnen ook alle gangbare types leveren en inbouwen had ik begrepen.

Ron
Ron78  
#4 Gepost : dinsdag 1 april 2014 14:37:58(UTC)
Ron78


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 14-2-2014(UTC)
Berichten: 7
Nederland
Locatie: Zwolle

Hallo Allemaal,

Na een aantal maanden redelijk intensief gebruik van de boot (minimaal 1 dag per week, met 10 - 15x uitvaren)hier nog steeds een erg enthousiaste gebruiker van de Baitstar voerboot.
Tot nu toe heeft hij me nog geen 1x in de steek gelaten en de snelheid en wendbaarheid zijn echt goed te noemen, voor mij echt geen andere boot meer!

Ik heb er onlangs ook al een dieptemeter in laten bouwen bij hem, dit is de Condor FC500 geworden, deze koste mij 499 euro incl. inbouw. Ik was er eerst wel huiverig voor aangezien ik eigenlijk een RF15 of Lowrance in wilde maar Berry drukte mij op het hart dat deze dieptemeter minimaal net zo goed is als de eerst genoemde.

Ik had al wat ervaring met een lowrance van een maat van mij en was dus erg benieuwd, ik heb hem nu meer dan een maand in gebruik en kan zeggen dat hij niets teveel heeft gezegd. de FC-500 heeft een groter bereik dan de Lowrance (Visvinder-oost) van mijn maat en zelfs temperatuur en accu spanning (van eitje in boot en display) worden weer gegeven (dit is niet zo bij de lowrance). Qua diepte ed geeft hij ook nagenoeg dezelfde waarden aan als de lowrance maar de FC-500 heeft een veel groter bereik.

Waar ik vis kan mijn maat met zijn lowrance niet verder dan 200 - 250m maar de FC-500 kan met gemak nog 50 - 100m verder.

Ook qua helderheid is het een top apparaatje naar mijn idee, en laten we het over de prijs maar niet hebben want hij is bijna de helft goedkoper dan de lowrance!

Dus voor mij niets anders meer dan een Baitstar incl. Condor FC-500,

Ik denk echt dat niemand een miskoop zal doen aan deze mooie boot,

Ik heb ook al nieuwe hengels gekocht (Nash Scopes) en zal daar ook binnenkort een review voor plaatsen!

groetjes,

Ron
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.