logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
edwin  
#1 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 13:14:02(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Heb na vele jaren de vis verslaving vorig jaar weer opgepakt en ben dit jaar voor het eerst ook ´s nachts gaan vissen. De meeste nachten waren vrij helder en kalm water en kon ik dus ook ´s nachts m´n voerstek redelijk makkelijk vinden. Afgelopen nacht was het aarde donker en stormde het flink, de richting van m´n voerstek kon ik wel vinden via een oriëntatie punt op de horizon maar de afstand kon ik niet inschatten en ik kon ook niet zien waar m´n lood lande. Nu zat ik denken via een gekleurd stukje garen de lijn lengte te markeren. Iemand betere/andere iedeeen?


grtz,
Edwin
Sponsor
Frank Penning  
#2 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 13:16:07(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

voerboot met gps...:-"
Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 13:32:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Gebruik een marker op je lijn. Zo weet je altijd zeker dat hij precies op de plek beland waar je hem wilt hebben.

http://www.carpfeeling.c...rkeren&ContentID=123

Ik gebruik tegenwoordig meestal een stukje elastiek omdat dat heel erg mooi op de plek blijft zitten. Nadat je een vis hebt gevangen, gooi je een totaal andere richting in en zoek je het stuitje op. Zet hem achter je lijnclip en haal hem binnen. Pak het oriëntatie punt en gooi wat harder in dan normaal. Hou je hengel omhoog om de klap van de lijnclip op te vangen en hij ligt precies waar je hem hebben wilt.

P.s. Vergeet hem niet van de clip te halen Knipoog
timvanzanten  
#4 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 13:34:15(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
er zijn verschillende producten op de markt die werken. Oa Fox heeft een speciaal soort materiaal waarmee je een stuitje kan fabriceren op de lijn. ook de lijnclip is een optie maar daar moet je wel mee oppassen! een voerboot met GPS is ook een mogelijkheid, denk er wel aan dat GPS altijd een afwijking heeft. een andere optie is om een felle lamp op je voerboot te bouwen. dan heb je iig iets meer licht

gr.
edwin  
#5 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 13:55:56(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Alle vormen van boten en lopen in het water zijn verboden op de waters waar ik vis. Had het artikel nog niet gezien, sorry. Ga dat zeker proberen de volgende keer.

ps, link copy gaat niet helemaal goed, 1 2 3 word als smiley gezien. Artikel waar erwin naar verwijst staat onder Technieken/Markeren

thkx voor de reacties

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 augustus 2010 13:59:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#6 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 23:01:03(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
gps een afwijking???
dit is mij nieuw want volgens mij is dr niks beter als gps.....

maar is een licht gevende marker niks dan?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
timvanzanten  
#7 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 23:03:03(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik zal het je even uitleggen Loedel, particuliere GPS hebben een afwijking van max 4 meter. allen het leger heeft precieze GPS die nauwkeurig is tot de meter.
patrick visser  
#8 Gepost : dinsdag 17 augustus 2010 23:49:49(UTC)
patrick visser


15 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 103

gps voor voerboot is totaal niet nauwkeurig altijd afwijking. een marker OP je lijn is een optie. Maar een marker IN het water kan ook. Kan een staafmarker zijn, maar kan ook een marker zijn die je kan werpe en werkt als een soort verlichte dobber (zie atrospot van atropa) Hoe dan ook zat opties.
Erwin  
#9 Gepost : woensdag 18 augustus 2010 00:47:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Marker verlichting werkt ook, alleen is zie je nog niet waar het lood in het water komt. Daar is het licht simpelweg niet fel genoeg voor. Het is wel erg goed voor je oriëntatie.

@ Tim. Ik ben afgestapt van het marker draad omdat het erg gemakkelijk verschuift en heel lastig van je lijn te halen is. Wedstrijd elastiek daarentegen blijft heel erg goed op de plek zitten (is erg stroef) en trek je er erg gemakkelijk weer vanaf.

Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.