logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
sven vq  
#1 Gepost : maandag 23 augustus 2010 20:25:50(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

Ik wist niet goed waar het neer te zetten, dus heb het hier maar neergezet.

Begin september vertrek ik nogmaals naar la douce france in de hoop om een paar mooie vissen op de mat te krijgen.
Na lang zoeken hebben mijn maat en ik een geschikt watertje gevonden waar toch enigszins kans is op succes (onze vorige trip leverde ons enkel kleine visjes tot max 5kg op). Snel even wat informatie gewonnen en het blijkt een water te zijn met een goede bezetting. kortom, tot dan was het vertrouwen Sky-high. Maar toen ik erachter kwam dat het water vergeven zit van de zoetwaterkreeftjes en de poisson chats, kreeg mijn vertrouwen al gauw een dip.

Mijn vraag is nu wat er nu goed werkende oplossingen zijn tegen deze ongewenste beestjes.

Op mijn thuiswater heb ik ook last van de nodige kreeftjes en krabben, dus ik heb al enige ervaring met de shriktube die je om de boilie kan plaatsen. Een systeem wat zeer goed werkt, maar ik heb er nooit een goed gevoel bij. Ik soak de haakboilies dan nog eens extra alvorens ik de krimpkous eromheen bevestig, maar ik vroeg me toch af of ik ook nog kon rekenen op bv panty kousen.

Panty kousen hebben namelijk het grote voordeel dat ik deze kan aanpassen aan gelijk welke diameter. Wat met die shrinktube niet het geval is en ik ben ook niet echt van plan om diverse soorten mee te gaan slepen (zeker al niet voor 's nachts als ik ze dan nog moet krimpen).

De baitcage van solar en strategy vallen af, heb ik nog nooit succes mee gehad (veel te lomp).
Zijn er hier vissers aanwezig die enige ervaring hebben met de panty? Ikzelf heb er ook nog mee gevist, maar toen was de activiteit van de poisson chat zeer miniem. Aangezien het water vergeven zit, verwacht ik nu wel enige hinder van deze ondingen. Zouden panty's de aanvallen van een ganse wolk poisson chats overleven? of toch maar het lompe shriktube . Of nog iemand met een ander idee?

Alvast bedankt,

grtz
Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : dinsdag 24 augustus 2010 15:09:20(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Als je zoveel problemen gaat krijgen met die mini meervallen en kreeftjes. Kan je dan niet beter kijken of je met tijgers kunt slagen? Heb je al een heel stuk minder last van die krengen.
Davey Remmig  
#3 Gepost : dinsdag 24 augustus 2010 15:22:57(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

dit jaar ook last van gehad en heb wel goede ervaring met panty's. het is zo, moeilijk uit te leggen maar ik probeer het voor de mensen die het niet weten!
je neemt een stuk panty de boilie druk je tegen het stuk panty. vervolgens draai de boilie er strak in, een paar keer is genoeg. knip hem vrij kort af en schoei het dicht met een aansteker zodat het netjes strak zit. pas op dat je het met belijd doet want anders schroeit het helemaal weg. hopelijk is het begrijpend.
De boilie kan z'n geur gewoon verspreiden en in het water valt het nauwelijks op. plus als je het in een dipje doet blijf de dip er langer aan zitten om dat het in de panty trekt. ik kan wel eens een foto artikeltje maken als er behoefte aan is.
hier heb ik te minste goede ervaringen mee, en ziet er niet lomp uit.
maar tegen meervalletjes zou ik het niet weten.

groeten,

UserPostedImage
sven vq  
#4 Gepost : dinsdag 24 augustus 2010 16:15:37(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

tijgernoten gaan zowiezo mee en gaan standaard op 2 stokken. Maar ik ben al het gehele jaar aan de slag met een bol die zeer goed instant werkt en ik hoop dat deze ook op dat water zijn werk doet. ik ben meer een bollenvisser dan een tijgernootvisser.
Dus ik zal maar de nodige panty's meenemen naar Frankrijk en het gewoon proberen. Ik doe het op dezelfde manier als jou, lunatik, alleen gebruik ik een beetje secondelijm om de panty strak te krijgen ipv het dicht te branden. Is veel minder prutswerk en is even goedKnipoog

Fox arma mesh is me ook aangeraden geweest, maar heb vernomen van een medevisser dat deze de aanvallen van kreeften niet doorstaat. Dus het zal de baitprotector en de panty worden. en natuurlijk ook de tigers en plastic aas. en hopelijk maken die poisson chat het toch niet te gortig.

Grtz
Lodewijk  
#5 Gepost : dinsdag 24 augustus 2010 18:51:46(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
gewoon vissen met een bol
en daar dan een pantykous everheen knopen!
ik weet het klinkt gek maar het werkt wel!
probeer het maar eens
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
sven vq  
#6 Gepost : woensdag 25 augustus 2010 13:12:43(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

dat het werkt weet ik, heb er al veel ervaring mee.maar ook de ervaring dat het soms ook niet voldoende is wanneer de katvis en de kreeften te actief zijn.

Grtz
ronald kingma  
#7 Gepost : woensdag 25 augustus 2010 13:56:02(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Je hebt nu toch ook van dat spul van fox? iets van armamesh o.i.d. Dat is geen PVA maar wel toepasbaar op klein aas e.d. Zo kun je een eigen boillie maken van hennep, vis, tijgernoten, pinda's e.d. best cool denk ik en dus ook optimale bescherming tegen kreeftjes en ander ongedierte Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
sven vq  
#8 Gepost : woensdag 25 augustus 2010 15:23:45(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

arma mesh is niet zo arma als ze zeggen Knipoog weerstaat kleine aanvalletjes wel, maar als er een kreeft even de tijd voor neemt, is het netje vaak kapot.

Grtz
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.