logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
coatednuts  
#1 Gepost : donderdag 26 augustus 2010 22:29:41(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Ik heb een Bruce & Walker zalmhengel gekocht van 15", deze wil ik verbouwen tot penhengel. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel oogjes zouden erop moeten komen? Zat zelf te denken aan 13 of 14 stuks. Zijn die snake-eyes van nikkel titanium wat? Iemand enig idee welke nijlondikte het best past bij deze hengel? Specs: 3 delige 15" carbon/glasvezel B&W zalmhengel (# 10/12)

Bewerkt door de gebruiker donderdag 26 augustus 2010 22:31:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

coatednuts heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
008.jpg
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : donderdag 26 augustus 2010 22:56:04(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
pm ff Ben Scholten hier op het forum! hij heeft ook een stukje geschreven over het zelf bouwen van hengels hier op CF! probeer de zoekfunctie op de hoofdpagina even!
coatednuts  
#3 Gepost : donderdag 26 augustus 2010 23:16:07(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Ah ok, zou je me ff de link kunnen geven? Ik kan het artikel niet vinden...
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
timvanzanten  
#4 Gepost : donderdag 26 augustus 2010 23:32:25(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
coatednuts  
#5 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 01:15:27(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

lol, was aan het zoeken op "bouwen" ipv "maken", bedankt Tim.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Hennie Bodde  
#6 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 23:49:16(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
De verdeling of maatvoering van de ogen en de hoeveelheid ogen is niet voor iedere blank het zelfde Sjors.
Het is ook hoe of je de druk van de lijn over je hengel wilt verdelen.
De titanium ogen zijn op zich perfect voor een penhengel, sterk en nog belangrijker , heel licht.
Je hebt de penhengel toch veel in de hand en dan is zo licht mogelijk wel aan te raden. 15 ft is mooi, heb zelf een niet ingekorte 14 ft penhengel gebouwd maar een verlengde schepnet steel is dan ook aan te raden daar je je hengel top wel erg ver naar achteren moet trekken met alle gevolgen van dien om een vis te kunnen scheppen met een standaard schepnet steel van 180 cm. Je praat wel over een hengel lengte van rond de 4,5 mtr. De plaats van de reelhouder word bepaald door de blank vast te pakken op de plek zodat het eind van je blank tot aan je elleboog reikt. Ik ben niet zo groot zoals je weet en ik heb het met een aantal kurken verlengd puur voor de aanblik omdat het anders een niet erg lange handgreep zou worden. pb me maar voor eventuele verdere info, ook voor de verdeling van de ogen. Kan ook wel nieuwe opbouw producten voor je regelen. Grt. Hennie.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 27 augustus 2010 23:53:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Helemaal zelf bedacht.........




coatednuts  
#7 Gepost : zondag 29 augustus 2010 12:47:05(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Dat wordt nog een heel gedoe dus. De hengel is t.o.v. de moderne blanks en mede door zijn lengte toch zowieso wat aan de zware kant. Zat zelf te denken om de reelhouder daar te plaatsen waar ie de hengel het mooist uitbalanceerd. Dus dat ie niet topzwaar wordt laat maar zeggen. Zal wel ten koste gaan van enige actie kan ik me zo voorstellen. Ik ben er eerst maar es zo mee wezen gaan vissen. En maar brasems sleuren... dikke jetsers, dat wel. Zit hier nog wel wat anders in Zwolle? Afgezien van de graskarper dan. De hengel is ontzettend zacht, ben wel benieuwd wat ie doet als er een karper op klapt^^ Bedankt voor de tip Hennie. Ik mail je wel als ik er mee verder ga, eerst een karper vangen...
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Frank Penning  
#8 Gepost : dinsdag 7 september 2010 10:44:55(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

neem eens contact op met willem verburg :-" :-" :-" ff googlen
Donnie  
#9 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 18:08:43(UTC)
Donnie


20 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 205

Even contact opnemen met Ton Temming in Utrecht.
Carpfishing is an important thing of living.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.