logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ron van Houtum  
#1 Gepost : maandag 30 augustus 2010 22:00:36(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
had een vraag daarover
gebruikt iemand krimpkous van een electrowinkel?
of is de dikte dunner dan de shrinktube van bv korda
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Sponsor
ronald kingma  
#2 Gepost : maandag 30 augustus 2010 22:04:35(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik ga naar de auto shops en haal daar voor €1,50 anderhalf meter shrinktube van goede kwaliteit. Alleen hij is meestal zwart en heel af entoe hebben ze doorzichtige. Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ronald kingma  
#3 Gepost : maandag 30 augustus 2010 22:05:17(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
de tube van Korda is zelfs dunner, deze blijft nog mooier na het stomen


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Ron van Houtum  
#4 Gepost : maandag 30 augustus 2010 22:18:12(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
welke die van korda of van de autoshop?
hoe dikker de tube hoe beter hij blijft staan
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Davey Remmig  
#5 Gepost : maandag 30 augustus 2010 22:57:01(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Beste Ron,

De krimpkous (shrink tube) die je bij de elektronicawinkel kan halen is dikker dan die van korda, veel dikker zelfs.
Met dat krimpkous ben ik begonnen, dit om de koste te drukken.
Maar ik ben er al een hele tijd van af gestapt omdat er 1 groot nadeel aan zit, namelijk: Het duurt naar mijn mening veel te lang voor hij echt goed krimpt!
En perfect krimpen boven stoom is me al helemaal niet gelukt.
Als hij eenmaal zit verliest het inderdaad zijn geheugen niet of nauwelijks dat moet ik dan toe geven. Ik heb krimpkous van verschillende merken uitgeprobeerd en mij persoonlijke resultaat, vind ik de krimpkous van PB-products het beste, enkel weet ik niet hoe dat met het nieuwe lijn is gesteld daar ik nog steeds de vorige versie heb/gebruik (voorraad ingeslagen).

Ik zou mijn bevindingen beschrijven van een aantal merken misschien heeft iemand er iets aan:

Merk:- Korda
Krimp eigenschap:- Zeer goed
Dikte: - zeer dun en soepel
Geheugen: - vrij slecht, vooral niet te gespannen opbergen.
Algemeen: - omdat hij in de zogenaamde safe-zone kleuren voorkomt is hij wel geschikt voor perfecte camoflage, voor het geheugen hoef je hem niet te gebruiken.

Merk: - Krimpkous van de electronicawinkel
Krimp eigenschap:- Zeer moeilijk/slecht
Dikte: - Zeer dik en stug
Geheugen: - goed
Algemeen: - niet geschikt voor de perfectionist, daar hij moeilijk en vaak niet zo goed krimpt. maar uiteraard gunstig qua prijs.

Merk: - Achima
Krimp eigenschap: - goed/gemakkelijk
Dikte: - vrij dik
Geheugen: - redelijk / goed.
Algemeen: - 1 van de beste krimpkous voor mij. de bruine, groene en zwarte versie zijn niet doorzichtig maar mat.

Merk: - Strategy
Krimp eigenschap: - goed
Dikte: - dun
Geheugen: - redelijk
Algemeen: - redelijk goed te gebruiken , enkel is de geheugen er na een dril of 2 bijna helemaal uit.

Merk: - JRC
Krimp eigenschap: - Zeer goed
Dikte: - vrij dun
Geheugen: - voor dunne krimpkous heeft deze een goede geheugen eigenschap.
Algemeen: - komt voor in mooie camoflage kleuren en is goed toe te passen.

Merk: - Pb Products
Krimp eigenschap: - Zeer goed
Dikte: - vrij dik en stug
Geheugen: - Zeer goed
Algemeen: - wanneer ik de eigen schap van het geheugen nodig heb en niet de kleuren is dit voor mij nummer 1. de oude versie is er alleen in mat (ik weet niet hoe dat met de nieuwen is.
Ron van Houtum  
#6 Gepost : maandag 30 augustus 2010 23:02:18(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Kijk dat zijn nog eens antwoorden
Je bent een aanwint voor het forum

grouphug
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
ronald kingma  
#7 Gepost : maandag 30 augustus 2010 23:03:02(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
in de elektronika en autobranche heeft men ook geen keteltje bij de hand en bij mijn vraag hoe ze dan krimpen zeiden ze beiden gewoon met een goede fohn. Nou mijn vrouw heeft ook een goede fohn en daar gaat het prima mee. Maar ben helemaal met je eens dat het wel stug is, maar eerlijk is eerlijk het blijft mooi zitten als het eenmaal is gekrompen


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ronald kingma  
#8 Gepost : maandag 30 augustus 2010 23:08:19(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
(drillen) (karper) Ik had ook veel shrinktube van Korda omdat het in alle kleuren te verkrijgen was/is. Korda blijft in mijn ogen redelijk goede produkten maken, behalve de vislijnen zijn geen groot succes. Ik hoor veel vissers hierover klagen en van het weekend is dit nog weer eens bevestigd.

(vissen)

Verder vallen die nieuwe kant en klare line aligners van PB me iets tegen. Wat is jullie ervaring hiermee.

Trouwens Lunatik bedankt voor je vergelijking, zal nu eens naar wat andere merken gaan kijken als ik weer bij de hengelsportzaak kom. Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#9 Gepost : maandag 30 augustus 2010 23:38:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goed bezig lunatik! Mooi onderzoek!
Frank Avezaat  
#10 Gepost : maandag 30 augustus 2010 23:57:28(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
je zegt dat de krimpkous van de elektra winkel niet goed krimpt boven stoom. Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je je rig in heel heet water legt? Mijn ervaring is dat het dan veel beter krimpt. Gewoon met een tangetje vasthouden.
Davey Remmig  
#11 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 00:03:58(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

bedankt voor het compliment Ron.

Erwin, ik was nog niet helemaal klaar hahaha.

Ronald, zelfs met een goede föhn duurt het mij iets te lang!
ook maak ik rigs vaak aan de waterkant(extra) zo dat ik alles kan aanpassen op de situatie die van toepassing is. Dat is dus ook voor mij een nadeel.

Ook heb ik al een tijdje die vanKorda gebruikt, ik moet je gelijk geven dat Korda veel goede producten maak. Maar de krimpkous hoef ik niet meer, dan gebruik ik persoonlijk liever die van JRC, deze is in nagenoeg de zelfde kleuren te verkrijgen maar voldoet beter aan mijn eisen dan die van Korda. Maar als ik krimpkous voor presentatie nodig heb (pop-up rig's, bananenrigs etc) en dus op het geheugen moet vertrouwen dan voldoet PB en Ashima aan mijn eisen.

Ook die heb ik zelf uitgeprobeerd Ronald.
De nieuwe Line-Aligners: vind het een goede uitvinding (tot nu toe).
Ik ben erg fan van line-Aligner rigs voor heen altijd pielen met een naald.
Nu hoeft dat niet meer, ik ben er al een maand of 2 mee aan het vissen en ze bevallen me tot nu te erg goed! In het begin was ik erg argwanend over dit product maar ik denk dat het een blijvertje word voor mij. tot nu toe heb ik ook geen missers op de Aligners gehad en allen netjes op de zelfde hoogte gehaakt in het hoekje. De eerste rig die ik knoopte was ik nog niet onder de indruk.Helemaal niet over de geheugen, dat kwam door me eigen ik had ze onder andere te strak opgeborgen. Maar wanneer je hem terug buigt blijft het weer zo staan alsof je het uit de verpakking haalt!
even de punten bij mekaar:

plus punten PB-aligner vs krimpkous(zelf te maken)
- altijd de zelfde eigenschap en maat van de Aligner
- makkelijk en snel toe te passen zonder kokend water of föhn.(iddeaal voor aan het water)
- geen gepiel met een naald.
- je kunt ze hergebruiken. (tot nu toe 2x hergebruikt)

min punten PB-aligner vs krimpkous(zelf te maken)
- in verhouding een stuk duurder (maar compenseert zich met hergebruik)
- je hebt geen speling met de lengte (ze zijn in 2 maten verkrijgbaar longshank en short shank. Mensen die niet weten wat dat inhoud: lang en kort stellige haak).
- beperkt aantal kleuren (3).
- Krimpkous kun je een beetje lichtjes buigen onder stoom zodat het iets meer naar binnen staat, die van PB heeft 1 vorm.

Hoop dat jullie voldoende wetenKnipoog verder is het zoeken naar je eigen eisen, krimpkous of aligners vind ik zelf 1 van de belangrijkste schakels in een goede rig, en dus minder vis verspelen!
Davey Remmig  
#12 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 00:09:54(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Frank Avezaat schreef:
je zegt dat de krimpkous van de elektra winkel niet goed krimpt boven stoom. Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je je rig in heel heet water legt? Mijn ervaring is dat het dan veel beter krimpt. Gewoon met een tangetje vasthouden.


Ja, Frank dat doe ik altijd! maar vind het nog niet zo heel makkelijk gaan (mijn mening)

En perfect krimpen boven stoom is me al helemaal niet gelukt.

dit was wat ik zei! ik bedoelde daar mee dat in vergelijking met kordaKnipoog daar kan dat wel goed mee.
patrick visser  
#13 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 00:25:10(UTC)
patrick visser


15 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 103

tegenwoordig krimp ik gewoon met een aansteker. gaat prima, beter dan dat geleuter met water koken etc. Weloplette dat je je onderlijn materiaalni in de fik steekt. paar mm boven de vlam, en klaar, me shrinktube van pb krimpt beter met aansteker dan met stoom. idem met me rod hutchinson krimpkous en andere merken.
Davey Remmig  
#14 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 00:31:02(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

ieder z,n eigen manier toen ik net viste deed ik dat ook nu riskeer ik dat niet!
steef zenden  
#15 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 07:05:32(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

kijk dat is goede info, dank je lunatik....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

ronald kingma  
#16 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 23:07:30(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
beankt voor al je tips Lunatik, mooi omschreven en een duidelijk verhaal. Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Davey Remmig  
#17 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 23:53:22(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

graag gedaan!
Ron van Houtum  
#18 Gepost : donderdag 2 september 2010 17:38:46(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ik heb vandaag toch 1 metertje elektronica krimpkous gehaald 1.6mm
heb wat rigs geknoopt en de kous gekrompen met kokend water (rig in het kokend water)
En ben goed tevreden met de resultaten
het krimpt goed en is stugger dan mijn proline shrink tube
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
ronald kingma  
#19 Gepost : donderdag 2 september 2010 17:44:12(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
leuk dat je de proef nog even op de som genomen hebt, hahahaha. Maar ik heb ook goede resultaten met deze shrink tube. Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Davey Remmig  
#20 Gepost : donderdag 2 september 2010 19:16:28(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Mooi, dat het goed gelukt is, misschien dat deze wat dunner is dan ze hier hebben. heb dat ook gemerkt met transperand en de zwarte dat ze iets in dikte verschillen.
als het naar je eigen mening goed is dan heb je nog mooi wat centen bespaart!
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.