logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 17:16:09(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

dit bericht kwam ik tegen in de telegraaf...

ARNHEM - Gemeenten verbieden het nachtelijk kamperen bij viswater om overlast met Polen en jongeren te voorkomen. Dit is een zware slag voor karpervissers omdat zij soms wel een week op dezelfde plek bivakkeren om een bepaalde vis ‘s nachts te vangen (en weer terug te zetten).
Rondom het steeds populairder wordende nachtvissen worden regelmatig complete feestjes gebouwd met alle lawaai en andere overlast van dien. En vooral Polen en andere Oost-Europeanen eten de karpers ter plaatse op en laten een hoop rotzooi achter, zo zegt de Hengelsport Federatie Midden-Nederland uit Arnhem. De federatie ligt momenteel in de clinch met de gemeente Mook en Middelaar, die het nachtelijk kamperen bij de Mookerplas verbiedt.

,,De gemeente verbiedt het op voorhand, omdat ze zelf geen controles kan uitvoeren”, laat een woordvoerder van de Gelderse sportvisserijorganisatie weten. ,,Dat is jammer, want op deze manier zijn de goede karpervissers - en dat zijn de meeste - de dupe.’’

Nachtvissen is wettelijk toegestaan in juni, juli en augustus, en langs de grote rivieren het hele jaar door. Maar voor het kamperen moet de gemeente de APV aanpassen. ,,Veel gemeenten in Nederland hebben dat op ons verzoek gedaan, maar sommige gemeenten niet. Omdat ze concurrentie voor campings tegen willen gaan of omdat ze te maken hebben gehad met overlast’’, verklaart Onno Terlouw van de overkoepelende organisatie Sportvisserij Nederland. ,,Dat is jammer, want in goed overleg kunnen we de incidentele problemen wel aan. Onze federaties hebben zelf controleurs rondlopen. In onder meer Amsterdam, Noord- en Oost-Nederland wordt met de verplichte nachtvispas gewerkt. Van de opbrengst worden controleurs betaald. Wie overlast veroorzaakt, raakt z’n nachtvispas kwijt.’’

De zegsman laat weten dat karpervissers de veiligheid in Nederland zelfs kunnen vergroten: ,,De nachtelijke vissers zien nog wel eens iets wat het daglicht niet kan verdragen en zullen het niet nalaten dat te melden...’’

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Arnold  
#2 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 17:25:08(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Spijtig zulke dingen. Mensen die zich niet aan de regels kunnen houden verpesten het voor de mensen die geen vlieg kwaad doen aan de waterkant.
steef zenden  
#3 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 17:33:36(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

wat de zegsman zei vind ik heel erg goed, wij doen wat aan de veiligheid...

De zegsman laat weten dat karpervissers de veiligheid in Nederland zelfs kunnen vergroten: ,,De nachtelijke vissers zien nog wel eens iets wat het daglicht niet kan verdragen en zullen het niet nalaten dat te melden...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Davey Remmig  
#4 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 19:11:03(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Ik heb het ook gelezen, weten we al langer dan vandaag (helaas)!

Alweer vissers in de negativiteitswear1 moet niet te vaak gebeuren!
Lodewijk  
#5 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 20:11:09(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
tsja...........
weinig woorden voor verder
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.