logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
muhu  
#1 Gepost : woensdag 1 september 2010 13:42:09(UTC)
muhu


10 ponder

Lid sinds: 31-8-2010(UTC)
Berichten: 64

Beste,

Ik vroeg me het volgende af. Als je een voerplek aanmaakt, van bijv een enkele diameter, hoeveel hengels kan je dan op die plek leggen? Of maak je voor iedere hengel een aparte voerplek aan?

Alvast bedankt!

Groeten!
Sponsor
Carp93  
#2 Gepost : woensdag 1 september 2010 14:17:46(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
Licht eraan hoeveel plek er is maar meestal 1 hengel per voerstek ...
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
Erwin  
#3 Gepost : woensdag 1 september 2010 14:29:11(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wat een goeie vraag! Staan niet veel mensen bij stil en vissen altijd elke hengel op een andere stek.

De meeste mensen doen dit om hun kansen te spreiden. Door twee voerstekken te creëren heb je vaak meer kans de vis te onderscheppen. Ook kun je zo mooi kijken op welke diepte ze op het moment zitten (als beide stekken een andere diepte hebben). Wanneer een stek gaat lopen kun je altijd besluiten er een 2e hengel bij te leggen. Vooral wanneer de voerplek iets groter is en zich daar voor leent. Je wilt namelijk zo weinig mogelijk strakke lijnen op je stek. Dit schrikt vis af.

Wil je de vis zoeken en heb je twee mooie plekken, zou ik ze absoluut beide bevissen en kijken welke plek gaat lopen. Dan kun je er altijd een tweede hengel bijleggen. Ben je heel zeker van een bepaalde stek kun je het natuurlijk meteen doen. Helemaal wanneer er diepte verschil
op de bewuste stek zit. Zo heb ik het meerdere malen meegemaakt, dat ik een grote stek had aangevoerd op een mooi taluut. Op deze plek viste ik met twee hengels. Alle vis kwam van de ondiepe kant van het taluut terwijl de hengel op het diepe geen krimp gaf.....

Had ik met 1 hengel op die stek gevist, op de diepe kant had ik niets gevangen, terwijl de ondiep liep als een malle!

Gr. Erwin
steef zenden  
#4 Gepost : woensdag 1 september 2010 14:32:12(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

als mijn voerstek loopt leg ik er 1tje op de voerstek en de andere hengel leg ik een paar meter buiten de voerstek....
merk dat ik meestal op de hengel op de voerstek de kleinere karpers vang en die buiten de voerstek vang ik vaak de grotere karpers
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Davey Remmig  
#5 Gepost : woensdag 1 september 2010 16:17:48(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Heel goed uitgelegd Erwin! en Steef dat is ook een goed tactiek heeft me diverse keren veel geluk gebracht!
muhu  
#6 Gepost : woensdag 1 september 2010 19:13:05(UTC)
muhu


10 ponder

Lid sinds: 31-8-2010(UTC)
Berichten: 64

Top, dankjewel voor de tips! Ik zal (als ik wat vang) laten weten wat t beste werkt ga van vrijdag tot zondag een nieuwe zandput proberen!

Groetjes
steef zenden  
#7 Gepost : woensdag 1 september 2010 20:37:07(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

succes Kevin, we horen wel hoe je vangsten waren....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

stefan everts  
#8 Gepost : woensdag 1 september 2010 21:13:42(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

zandput??

ik zal een put pakken waar water in zit just_cuz_1 laie_14

ik weet het....SLECHTE GRAP:-$
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
muhu  
#9 Gepost : maandag 6 september 2010 20:46:45(UTC)
muhu


10 ponder

Lid sinds: 31-8-2010(UTC)
Berichten: 64

LoL, het is een afwatering van de Amer geworden in Hank geloof ik. Van 's avonds 11 uur tot 's middags 15:00 u gevist, 3 hengels snowman rig. om 5:30 uur ging me pieper af was vrij ondiep water, heeel veel wier! Toch een grote vis geland. Mooie schubkarper, niet gewogen ( heb ik de spullen nog niet voor ) en me foto toestel is gaar dus heb geen echt bewijs. Toch viel het erg tegen 1 vis 3 hengels en 2 kilo voer...

Echter kan ik voorlopig niet vissen, afgelopen nacht is onze schuur opengebroken en zijn er 5 hengels gestolen, me foudraal schepnet + onthaakmat..... Onderzoek hier in de buurt heeft aangegeven dat de afgelopen maand in onze straat al bij 3 mensen de visspullen zijn weggehaald. DUSSS mensen in de buurt van Raamsdonksveer wees gewaarschuwd en berg je spullen veilig binnen op ( voor zo ver dat dat tegenwoordig nog veilig is ) .

Groetjes,

Een teleurgestelde Kevin
timvanzanten  
#10 Gepost : maandag 6 september 2010 20:50:16(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
jeetje, dat zijn geen beste verhalen! begin je net met vissen, worden je spullen al weggezat voordat je het eens normaal kan gaan proberen! balen voor je!
Lodewijk  
#11 Gepost : maandag 6 september 2010 21:04:18(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ligt aan de grootte van de stek
durf dr hier op een water wel 6 op te leggen
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Marc Waber  
#12 Gepost : maandag 6 september 2010 22:31:22(UTC)
Marc Waber


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 68

het voordeel is wel als ze eenmaal langskomen, dat je meerdere aanbeten krijg dan 1. zelf ben ik geen voorstander ervan daar ik meestal verschillende stekken bevis op de rivier. Vismaat van me doet het vaker 2/3 hengels op 1 voerstek.
Zelf weet ik niet wat t beste is. zelf uitproberen he(vissen)
Andre  
#13 Gepost : donderdag 9 september 2010 16:04:29(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Wat ik weleens gedaan heb wanneer ik er samen met een vismaat opuit trek is om samen een gemengde ietwat verspreide voerplek aan te leggen in het midden, om daar vervolgens elk 1 hengel op te leggen. De andere hengel doe je vervolgens mooi je eigen ding mee. Op die manier kun je bv wel partikels en boilies, of 2 soorten boilies door elkaar voeren, en afwachten waar de aanbeten op komen. In dit geval is ietwat slappere lijnen en/of toplood wel een vereiste.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.