logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : zondag 3 april 2016 13:15:52(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hallo iedereen,

bij mij in de buurt zit een wetering waar ik en mijn visvriend vaak snoeken en in de gesloten tijd zeelten proberen te vangen. maar nou heb ik vorig jaar ook een aantal karpervissers zien zitten en met allemaal (geprobeerd) een praatje te maken, sommige negeerde me totaal maar andere waren juist hartstikke aardig en hebben me dan ook een hoop geleerd. van deze mensen heb ik ook gehoord dat het bestand er vrij klein is, er best veel graskarpers en enorme lappen van brasems zwemmen. nou zit dit water de hele tijd in mijn hoofd omdat ik er echt heel graag mijn eerste Nederlandse karper wil vangen! dus dat is waar ik mij op wil gaan richten de komende twee maanden! ik zal binnenkort een soort kaart maken en hierop uploaden met waterdieptes enzo van de stek die ik wil gaan bevissen, in de hoop dat jullie me kunnen helpen. ik weet voor de rest dat er (bijna) nooit met boilies wordt gevist, de graskarpers 's zomers enorm veel worden belaagd met de korst, en er plaatjes van spiegels zouden zwemmen. alle tips zijn dus welkom!

Gijs de Haan
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
karper-groentje  
#2 Gepost : zaterdag 9 april 2016 10:59:46(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
korte update: gister een man met een vaste stok gezien op de plek waar ik dus wilde karperen. even een praatje met de visser gemaakt en hij heeft een zo'n 5 jaar daar ook gevist op karper en gaf dan ook zeer veel weg. het belangrijkste: in het midden zit een soort geul met en aantal harde plekjes, de hotspots volgens deze man! ook had de vis een duidelijke trekroute en kwamen ze langs deze plek 's ochtends en 's avonds, goed om te weten! ook had hij een aantal foto's laten zien van een schub van ongeveer 20 kilo zei hij. ik weet niet of ik hem helemaal kan geloven, maar groot was 'ie wel! ook zei hij dat kleine popups op kleine voerplekjes goed werkte hier. maar dit was natuurlijk allemaal wel 5 tot 10 jaar geleden... even een vraagje, als je met een loodje de bodem aftast, hoe voel je de harde plekjes? moet je hem er dan niet echt bovenop laten ploffen i.p.v. erover laten schuiven?
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
l-o-r-e-n-z-o  
#3 Gepost : zaterdag 9 april 2016 12:47:07(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Gijs
Lees dit eens door ik heb zelf niet veel ervaring met een peilhengel ik gebruik altyd een rubberboot waar toegestaan anders mijn voerboot met dieptemeter.
http://www.carpfeeling.c...ieken/tips-tricks/peilen
http://www.carpfeeling.c...rpquest/carpquest-peilen
MVG Lorenzo
karper-groentje  
#4 Gepost : woensdag 13 april 2016 16:42:55(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
het water is overduidelijk niet zo maagdelijk als ik dacht... laatste 3 dagen weer 2 penvissers op de plek gezien... allebei zeiden ze niks, behalve dat ze nog niks hadden gevangen en dat het een heel moeilijk water met de grootste verassingen kan zijn... mijn plan is nu om het heeeeel anders aan te pakken, aangezien ik laatst alleen maar twee brasems heb gevangen en een dikke vis gelost (waarschijnlijk graskarper....). ik ga het anders dan anders aanpakken. 's middags handje particles voeren op de plekken, naar huis gaan en huiswerk maken en eten, en dan 's avonds doorvissen, wordt niet vaak gedaan op dit water!
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.