logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Anne  
#1 Gepost : vrijdag 10 september 2010 21:06:52(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie te werk gaan als je 3 dagen wilt voeren en de 4e dag vissen.

Ikzelf heb een sessie gepland aand de Wijde Aa in Zwolle en ben gisteren (donderdag) begonnen met 7 liter mais, kikkererwten, tijgernoten, hennep, maple, tonijn en talbot pellets (10 mm) + een halve kilo boilies per stek. Vanavond heb ik hetzelfde gevoerd echter nu 10 liter mix en een kilo boilies (ook weer per stek).
Nu twijfel ik of ik morgen weer zoveel ga voeren of misschien iets minder. Ik ga dus zondag vissen. Wat zouden jullie morgen doen? Blij

groetjes en veel visplezier,

Anne
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Sponsor
Anne  
#2 Gepost : zaterdag 11 september 2010 13:40:35(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Heb ik een geheim iets aangekaart?
16 x gelezen en 0 reacties.

Kom op heren (en dames?), help een beginner in noodKnipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 11 september 2010 13:41:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
steef zenden  
#3 Gepost : zaterdag 11 september 2010 15:43:24(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

je hebt niks geheim aangekaart Anne.....
denk dat iedereen zijn eigen methode heeft om voor te voeren.....

heb net ff gegoogled om te kijken wat voor water het is....
ziet er goed uit die zandput met zo te lezen een mooi bestand maar niet zo makkelijk water....
http://www.vis-stek.nl/s...a-bb9b-85d4d6bdd78e.aspx
http://www.karperwereld....p;st=0&sk=t&sd=a

ik pas mijn voerschema af op het water, visbestand en waar mijn voerstek is
mijn voerschema is:
1)1ste dag veel voeren met 5liter partikels(hennep,mais,kikkererwten)2kg pellets
en 1kg boilies per stek
2)2dag voer ik 2 1/2liter partikels, 2kg pellets en 1 1/2kg boilies per stek
3)3de dag voer ik alleen nog maar boilies 2kg per stek

ik zou zo afbouwen omdat ik las dat er veel brasem op het water zit...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Anne  
#4 Gepost : zaterdag 11 september 2010 15:59:10(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

bedankt voor de tip Steef! Ik wist nog niks van die brasems dus inderdaad handig om te weten Knipoog. Ook de links hadden een aantal weetjes waar ik niks van wist.
Ik zal wat vaker googelen.

Maar weer naar Zunnebelt voor boilies haha

Zondagavond hoop ik mijn 1e karper sinds 11 jaar te melden Breede lach
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
timvanzanten  
#5 Gepost : zaterdag 11 september 2010 16:34:11(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, ik vind dat je veel voert maar dat is persoonlijk! ik heb twee methodes die bij mij iig werken, als volgt:

methode 1. je begint met het voeren van mais en boilies op je stek, hierbij voer je meer mais dan boilies zodat je in een korte tijd response krijgt van allerlei vis die op hun beurt vaak weer karper aantrekken. in de loop van de week verminder je steeds de hoeveelheid mais maar voer je de boilies op. zo kun je steeds meer kleinere vis elimineren maar houdt je karper vast. op het einde van de week als je gaat vissen voer je slechts nog een handje boilies bij je haakaas. de karper is zo gefixeerd op een grote hoeveelheid boilies, dat ze sneller overgaan tot azen. met een beetje geluk krijg je voedselnijd wat natuurlijk het beste is.

Methode 2. begin met het voeren van een grote hoeveelheid partikels en boilies. elke dag dat je voert, houdt je de hoeveelheid partikels hetzelfde maar de hoeveelheid boilies reduceerd je. op het eind voer je alleen nog partikels met een enkele boilie ertussen. sommige karpers zullen gefixeerd zijn op de boilies. het is me echt al zo vaak gebeurt dat ik een karper haakte op een boilie terwijl er nog een heel bed aan mais op de bodem lag!

de eerste methode lijkt me op jouw water het beste. veel karper en witvis is veel voeren en helemaal met partikels. wat je nog zou kunnen doen is om alleen te gaan voeren met boilies groter dan 20mm. denk aan 24 of 26mm. zo kun je al een groot deel van de witvis reduceren en bespaard je ook nog eens de kosten van partikels, pellets etc. probeer ook eens een single hook methode! voer een week lang boilies op je stek en als je gaat vissen, leg je alleen je haakaas op je stek!

gr.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 11 september 2010 16:35:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#6 Gepost : zaterdag 11 september 2010 17:26:28(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Anne

Ik ken het water en vind niet dat je te veel voert. Er zit namelijk een leuk bestand op en het is een flinke slok water. Ken mensen die er veeeeel meer voeren. Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Ik heb, zoals ik al zei er in het verleden vaker gevist. Meestal voerde ik daar ook drie keer alvorens ik er ging vissen. Ik hield het meestal bij boilies en tijgers i.v.m. de brasems(en overige witvis). Ik weet wel dat er meer mensen vissen (hebben gevist) dit succesvol waren met mais/hennep. Het werkt dus goed.

Wanneer ik ga voeren voer ik altijd de eerste keer een aardige hoeveelheid. De dag daarop voer ik niets om er (bijna) zeker van te zijn dat het voer is gevonden. Ook omdat de eerste keer voeren vaak het dubbele is en heel gespreid ligt zullen ze meer tijd nodig hebben alles op te eten.

Voor de tweede keer voeren halveer ik meestal de hoeveelheid en gaat het minder gespreid het water in. Ik werk dus naar een hotspot toe. De dag daarop doe ik hetzelfde en verminder weer de hoeveelheid. Je wilt namelijk dat ze honger hebben en op zoek gaan naar vreten. Je wilt ze lokken, niet voeren Knipoog

Om deze reden voer ik altijd weinig bij op de dag dat ik ga vissen.

Dus:

1e dag: Gespreid voeren en hoeveelheid aanpassen aan het water en de bezetting.
2e dag: Rust
3e dag: Halveer ik mijn hoeveelheid voer en de stek wordt compacter
4e dag: Minder ik mijn hoeveelheid voer en de stek wordt compacter
5e dag: Vissen!! Ook dan voer ik maar weinig bij

Gr. Erwin

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 11 september 2010 18:08:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Anne  
#7 Gepost : zaterdag 11 september 2010 18:05:15(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Ook Tim en Erwin bedankt. Ik denk dat ik vanavond nog een beetje ga voeren (alleen boilies) en morgen vissen
Fantasties zo'n forumBreede lach
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
steef zenden  
#8 Gepost : zaterdag 11 september 2010 18:05:24(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

zo Anne denk dat je nu zeker weten goede tips hebt.....
zeker van Erwin die het water kent....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

timvanzanten  
#9 Gepost : zaterdag 11 september 2010 18:19:13(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
zo kunnen we elkaar idd een beetje helpen! ik denk dat ik kan concluderen uit bovenstaande methodes van zowel mij, erwin als steef, dat je begint met veel voeren om daarna gecentreerder maar minder te voeren. elke dag weer een beetje minder voeren om zodoende de vissen steeds meer te laten zoeken naar het aas. zoals Erwin al zei, je wilt ze lokken, niet voeren! succes anne en laat ons horen hoe het is gegaan!

gr. Tim,
steef zenden  
#10 Gepost : zaterdag 11 september 2010 18:31:17(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

wijze woorden Tim....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

edwin  
#11 Gepost : zondag 12 september 2010 17:28:00(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Vissen er ook veel mensen gewoon 'instant'? Ik vertrek meestal gewoon, kijk naar de wind en observeer een beetje (eventueel wat kennis die opgebouwd is tijdens meerdere sessies op dat water), en kies meestal een stek die al natuurlijk wat vis aan trekt. Vervolgens spod ik een blikje zoete mais, ongeveer zelfde hoeveelheid hennep, handje met 16mm pellets en een handje boillies (de helft breek ik wat). Is dus erg vriendelijk voor m'n portemonnee. Meestal resulteert dit wel in meerdere aanbeten per nacht. Vraag is natuurlijk ofdat meer voeren niet meer aanbeten zal verzorgen of zelfs niet voeren in de zelfde aantal aanbeten resulteert.

Resultaat van afgelopen nacht was in runs wel goed, aantal landingen slecht. 3 runs: 1 haak gebroken, 1 lijn breuk, 1 schoot los net voor het scheppen (was een mooie spiegel van rond de 13 kg schat ik) oh ja en twee zeelten en wat slijmjurken

Bewerkt door de gebruiker zondag 12 september 2010 17:30:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#12 Gepost : zondag 12 september 2010 18:01:06(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ja edwin ikke haha
gewoon zitten kies een plek die me een goed gevoel geeft en gewoon plons......



en anne wat waren de vangsten???
wou dit weekend nog wel even komen kijken bij een maatje van me die zit dr ook te vissen
maar had geen tijd
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Anne  
#13 Gepost : zondag 12 september 2010 22:19:34(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

3 runs van elk 2 seconden maakten de dag nog een beetje dragelijk.
3 dagen, elke avond een uur bezig om te voeren en dan niks vangen.
De regen hielp ook niet echt mee maar met goed gezelschap (mijn zwager) is het toch een leuke dag geworden.

De stand voor dit jaar staat nog steeds op 0 (wel 1 gevangen maar niet met mijn hengel op een betaalwater dus die telt niet) maar ben ook nog niet zo lang bezig houd ik mezelf maar voorKnipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 12 september 2010 22:21:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Lodewijk  
#14 Gepost : zondag 12 september 2010 22:30:13(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
milliger wel is geprobeerd dan anne??
vind de wijde aa trouwens ook gewaagd hoor voor een 'rookie' Tong
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.