logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#1 Gepost : zondag 8 mei 2016 20:43:07(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Vorig jaar werd ik al uitgenodigd om mee te gaan vissen in Frankrijk.
Maar gezien mijn financiële toestand daar niet echt serieus werk van gemaakt. (Had qua kosten een veel hogere inschatting gemaakt)
Dit voorjaar werd ik weer uitgenodigd en heb toen maar toegehapt.
We zouden eind April begin Mei een weekje gaan vissen ergens in Noord Frankrijk.
Na het een paar maal een dag te hebben uitgesteld wegens het slechte weer was het dan Donderdag 28-4 zover.
Na alles in de auto en aanhanger (tje) te hebben gepakt en een groot deel nog op de aanhanger ging het richting Frankrijk.
En wat ik eigenlijk niet had verwacht kwamen we ook nog zonder mankementen aan.
Na eerst onze vergunning te hebben gekocht ( we gingen vissen in openbaar water) ging het richting kanaal.
En daar ging het toch even fout. Op 1 van de boeren weggetjes schoot een sjorband los en sleepten onze hengels een honderdtal meters over de grond.
Natuurlijk weer mijn hengels. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een 3 tal modderige en licht beschadigde foedralen. Had erger gekund.
Hengels weer vastgezet en geteld en we dachten dat we ze allemaal hadden. Op de stek aangekomen merkte Bert dat er 1 van zijn hengels miste.(zijn pen hengel)
Nog weer een rondje gereden maar geen hengel meer gevonden. Dat was een minder goede start.
Alles dus opgesteld en voorgevoegd. Hengels in het water en ging ik eten koken. (Wil ik het verder niet over hebben maar de rest van de week heeft Bert gekookt)
Al snel bleek dat de vissen daar niet echt gewend waren aan boilies want we zagen ze wel springen maar ze beten niet.
Dus de eerste dagen bleef het rustig op en in het water, zelfs het springen hield op.
Op Dinsdagavond dacht ik beweging te zien bij een paar struiken ongeveer 150 meter bij ons vandaan en aan de zijde waar ik viste.
Ik zij tegen Bert daar leg ik morgen mijn aas neer en ben daar gaan voeren.
De volgende morgen tegen half zeven was ik wakker en meteen de hengel verlegd.
Na het inwerpen en terug lopen naar mijn rodpot begint het water waar ik mijn rigje had neer gegooid te kolken en zie ik veel vissen spartelen, kan echter op die afstand niet zien wat het zijn.
Gekeken met verrekijkers en kwamen al snel tot de conclusie dat het Karpers waren en dat, na een aantal nachten met nachtvorst en overdag temperaturen die amper boven de tien graden uitkwam, ze aan het paaien waren.
Hoe verder de dag vorderde hoe meer vissen we zagen die in de paai waren en daar zaten pracht exemplaren tussen.
Nu hadden we eindelijk mooi weer en kregen we deze pech weer.
We hadden ons er al bij neer gelegd dat het niets meer zou worden tot plots Berts pieper afging en hij aan het draaien mocht.
De aanbeet was op een 2 Lb stok en de hengel veranderde meteen in een boog. Prachtig om te zien hoever een hengel kan doorbuigen van topje tot onder de molen.
Gelukkig hoort Bert tot de wat je noemt zwaardere klasse, zowel wat gewicht als vis ervaring en na een leuk gevecht mocht hij een spiegel van net geen 30 pond landen.
Voor mij kwam er jammer genoeg niet zo'n momenten ook voor Bert bleef het hierbij.
voor mij een ervaring om snel te vergeten maar toch ook weer het gevoel van meer.

Bewerkt door de gebruiker zondag 8 mei 2016 21:34:26(UTC)  | Reden: v

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Sponsor
bertkamp  
#2 Gepost : zondag 8 mei 2016 22:25:16(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Ondanks de slechte vangst hebben we ons toch prima vermaakt, volgend jaar maar eens kijken of hij nog eens mee wil.
Volgens mij is Harry ook nog een kilo aangekomen.
Heb de foto's nog niet op de pc, zal morgen eens kijken of er 1 bij zit die ik kan plaatsen.
Flo  
#3 Gepost : maandag 9 mei 2016 22:37:25(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
leuk verhaal en cool dat er toch nog een vis is uitgekomen!
Ik ben ondertussen helemaal verslaafd geraakt aan de tripjes Frans openbaar water.
Zitten inderdaad enkele leuke kanalen daar in Noord-Fr !
Kriebelt het nu niet om terug te gaan? Knipoog
Elke keer we terugrijden begin ik al de volgende sessie in m'n hoofd te plannen
HarryO  
#4 Gepost : dinsdag 10 mei 2016 12:40:33(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Kriebelen doet het altijd Flo, als ik maar even vrij ben denk ik weer aan vissen
.Blij
Of dat weer Frankrijk wordt?
Denk het wel alhoewel dat sterk afhangt van de financiën.
Zoek wat dat betreft nog een goede sponsor. Blij
Vangst of geen vangst, maakt niet zo veel uit, tuurlijk vang je graag een paar mooie vissen maar ook het genieten aan het water telt.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 mei 2016 12:41:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#5 Gepost : dinsdag 10 mei 2016 13:02:19(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
Vissen in Frankrijk is toch niet zo duur je hebt al een vergunning en als je in het Noorden blijft heb je ook geen peagé , je hoeft nu ook niet altijd 10 tale kilo's boilies erin knallen om een vis te vangen .
Eten en drinken moet je thuis ook doen net zoals aan het water .
Een één tegenslag is geen verloren jaar hé Harry ik heb al meerdere keren gehad dat ze aan het paaien waren das gewoon pech ,jaar of 20 geleden was ik op lac La Mouche met 1 mei en het was een hitte golf 3 dagen ver in de 30 graden het jaar erop met 1 mei sneeuwbuien Geschokt
MVg Lorenzo
HarryO  
#6 Gepost : dinsdag 10 mei 2016 21:36:31(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Lorenzo
Vissen in Frankrijk is zoals je zegt niet echt duur, maar net duur genoeg voor mij om er serieus over na te denken.
Vergunning was voor een week, dus die zou ik opnieuw moeten kopen. Stel dat ik dit jaar nog een keer een week ga is dat toch goedkoper dan een jaar vergunning.
Over tegenslag hoor je mij niet klagen, dat hoort er gewoon bij.
Ook in de paai kun je wel vis vangen maar gewoon minder.
En wat boilies betreft hebben we ongeveer de helft verbruikt, dus dat zou minder kunnen maar zit je dan op een stek en die gaat lopen kom je snel boilies te kort en dan baal je echt.
Boilies die over zijn kan ik ook hier gebruiken, dus voorlopig hoef ik niet te draaien. 😀
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Flo  
#7 Gepost : dinsdag 10 mei 2016 22:59:09(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
dat over die stek die gaat lopen en zonder aas zitten wegens niet voorbereid ken ik ^^
Dan is het inderdaad balen omdat je weet dat je er meer uit had kunnen halen.
Voor Lorenzo en mezelf is het misschien net iets haalbaarder om vaak te gaan wegens de afstand (ik woon op een 15-tal km van de grens)dus van dat financiële versta ik wel Blij

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 mei 2016 22:59:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO  
#8 Gepost : woensdag 11 mei 2016 06:31:35(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Als je zo dicht bij de grens woont zou je nog dagtripjes kunnen doen. 😀
Naar waar we nu zaten is het iets meer dan 500 km dus daar doe je minimaal 5,5 uur over. (Met aanhangertje)
Duur voor mij is het in die zin dat ik het wil bekostigen met, nu ik in de AOW zit, met bijverdiensten.
Afgelopen winter had ik een paar leuke klusjes, waarmee ik mijn uitrusting verbeterd heb en dit tripje kon bekostigen.
Zou ik mijn hobby moeten bekostigen van mijn AOW en pensioen kwam ik er aan tekort en zou ik gaan "interen"
Er komen de komende tijd weer een paar klusjes, dus als het een beetje meezit........
Maar wil eigenlijk ook nog een nieuw bootje. 😀
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Harmen Sleeuwenhoek  
#9 Gepost : zondag 15 mei 2016 09:54:19(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Tja dat verhaal is voor mij nou precies de reden dat ik nooit naar Frankrijk zou willen.
Alle tijd, geld en moeite die je erin steekt om vervolgens met een blank huiswaarts te keren, niet mijn ding.
Blanken kan je ook in NL en België en dan ben je sneller weer thuis Knipoog
HarryO  
#10 Gepost : maandag 16 mei 2016 12:22:02(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Harmen met de laatste regel ben ik het helemaal met je eens.Mee eens
Maar:
1 het was een ervaring die ik eenmaal wou meemaken.
2 Blanken in Frankrijk gebeurt alleen als je pech hebt of niet kunt vissen. (wat voor mij geld mag iedereen voor zichzelf denken maar niet plaatsen aub Shhh Silenced Like )
3 een paar dagen achtereen vissen is ook vakantie en dat gaat in Frankrijk nou eenmaal beter dan in ons kikkerlandje.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Flo  
#11 Gepost : dinsdag 17 mei 2016 10:20:49(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
zoals Harry zegt : de ervaring
sommigen hebben nu eenmaal wat meer nood aan avontuur Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.