logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

7 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Sam van Schaik  
#21 Gepost : donderdag 23 juni 2016 21:24:08(UTC)
Sam van Schaik


5 ponder

Lid sinds: 8-6-2015(UTC)
Berichten: 21

Prachtig blog Harmen! Wacht met smacht op een vervolg!!
Tight Lines
Frank Avezaat  
#22 Gepost : vrijdag 24 juni 2016 10:53:09(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Inderdaad een hele leuke serie verslagen. Wat een verdraaid mooie donkere schubs zeg! Ik heb vroeger 1 keer een nagenoeg zwarte karper gevangen, maar deze zijn ook heerlijk donker gekleurd. Keep on blogging!
Harmen Sleeuwenhoek  
#23 Gepost : vrijdag 24 juni 2016 20:19:25(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Bedankt voor de feedback mensen! Erg leuk om te lezen Blij Ik ga er morgen eens voor zitten om de sessie van vorig weekend te beschrijven.

Ik heb deze week niet gevoerd, dit omdat ik zondag gewapend met een waadpak en hark naar het bos ga om een paar stekken schoon te harken.

Ik neem wel een hengel mee met een chodrig en fluo pop-up voor het geval ik wat zie tijdens of na het harken.
Ook ben ik van plan meer te gaan filmen maar hoe dat van de grond gaat komen zal de toekomst moeten uitwijzen.

Frank ik geniet altijd enorm van je blogs, zowel geschreven als de video'sBlij
Harmen Sleeuwenhoek  
#24 Gepost : zaterdag 25 juni 2016 06:25:56(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
En Sam ik ben er eindelijk weer achter wat vissen nou zo leuk maakt na een paar jaar van amper karperen.
Ook een treffend geschreven stuk Blij
Harmen Sleeuwenhoek  
#25 Gepost : zondag 26 juni 2016 12:29:25(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Sessie van 19 juni,

De eerste blank is een feit!
Waaraan dit te wijten is heb ik geen idee.
Wat ik wel anders heb gedaan dit keer is het voeren.
Normaal gesproken voerde ik dagelijks 800 gram, in 15mm bollen is dit best een mooie hoeveelheid.
Op aanraden van een maatje besloot ik eens niet dagelijks een beetje te voeren maar een dag of 3 van tevoren in grotere hoeveelheden.
Zo gezegd zo gedaan, donderdag ochtend voerde ik een kilo, vrijdag en zaterdag ochtend 2,5 per keer.

Zondagochtend ging de wekker weer veel te vroeg en moeizaam sleepte ik mezelf weer uit bed voor wat oppeppende bakken koffie, een uurtje later zat ik weer op de fiets en rond een uur of 04:30 lag de hengel weer op de stek.
Het viel me op dat er niet gek veel beweging was in het water, ook stond er een wat fris briesje en al gauw had ik er spijt van dat ik mijn trui thuis had laten liggen, toch best fris zo en dat was ik niet meer gewend na de laatste sessies.
Slechts 1 karper liet zijn aanwezigheid merken, aan de dikke knik die de vis had en de wazige manier van zwemmen zag ik al gauw dat dit "Het Spook" weer moest zijn.
Het duurde uiteraard niet lang voordat hij mijn stek weer had gevonden en jawel ook mijn haakaas d'oh! Wederom volgde er een brasemachtige aanbeet waarbij de hanger vrolijk op en neer danste, althans zo zou het ogen voor iedere andere visser die niet bekend was met de typerende Spookachtige aanbeet die de komst van "Het Spook" aankondigde, voor mij was het op en neer dansen van de hanger echter als het kloppen op de deur door een klopgeest, de aankondiging van iets waar je absoluut niet op zit te wachten!

Ik besloot te wachten met het oppakken van de hengel in de hoop dat "Het Spook" met de vin over zijn hart zou strijken en zou besluiten zich niet te prikken aan mijn haak.
Ik had mijn wafters al geweekt in wijwater in de hoop "Het Spook" hiermee af te schrikken en jawel het hielp, hij haakte zich niet!
Oké dat van dat wijwater is niet waar maar het niet haken klopt wel! Gelukkig maar!
Volgende week zal ik een goeie foto maken van "Het Spook" om te laten zien waarom ik niet zoveel op heb met deze vis.
Ook is het waardeloos om elke week dezelfde vis te vangen, dit betekent immers een enorme verstoring op de stek en daar zit ik eenvoudigweg niet op te wachten.

Na een minuut of 5 na de spookachtige aanbeet besloot ik de hengel opnieuw in te leggen om zeker te zijn dat het zaakje goed zou liggen.
In de hierop volgende uren gebeurde er zeer weinig op het karpergebied en ik schoot dan ook aardig op in het boek dat ik had meegenomen.
Rond een uur of 11 besloot ik na sloten koffie gedronken te hebben dat het wel eens tijd werd om in te gaan pakken, vooruit nog 1 bak koffie en een sigaar en dan huiswaarts!
Toen de koffie klaar was en de sigaar zich goed liet smaken keek ik eens naar mijn stek en jawel daar zwommen ineens 3 karpers!
Twee forse knapen en een wat kleinere zwommen sloom over de stek heen en hielden zich vooral op half water op daarbij driftig happende bewegingen makend met hun bek.
Geen idee wat het was dat ze aan het filteren/eten waren maar wat het ook was het was blijkbaar een stuk lekkerder dan wat nog geen meter onder hen op de bodem lag te wachten, daarvan hadden ze de afgelopen dagen immers al een kilo of 6 voorbij zien komen!
Af en toe verdween er toch 1 uit het zicht als deze zich liet zakken naar wat "dieper" water hetgeen me uiteraard deed besluiten dat ik nog geen haast had om naar huis te gaan.
Na een tijdje waren de vissen verdwenen van de stek en propte ik mijn jaszakken vol met boillies en schuilend achter een dode boom die door het hoge water in het water stond kon ik mijn stek mooi observeren en dankzij de polaroid die op mijn neus ruste kon ik mooi het water in kijken.
Ik was blij dat ik mijn waadpak had meegenomen dit keer, het was heerlijk zo in het water te kunnen staan om te observeren en ik waande mij dan ook in een volslagen andere wereld dan aan de oever van een minuscuul slootje.

UserPostedImage

Regelmatig zag ik vis langszwemmen waaronder ook de vis die ik gefilmd heb in het filmpje een paar posts terug.
Ondanks dat ik wat boillies voerde zowel verkruimeld als hele boillies kreeg ik de staarten van die karpers toch niet de lucht in, toch genoot ik enorm van het schouwspel van de karpers op en achter mijn stek en reken maar dat mijn beurt binnenkort weer komt!
Het is erg gaaf geen idee te hebben van het bestand dat er nu rondzwemt op "Het Bos" het is magistraal zo'n water tot mijn beschikking te hebben zonder last te hebben van andere vissers.

26-06 - Onderwatertuinieren!

Het is nu tijd meer werk van het vangen te gaan maken en daarom besloot ik de afgelopen week niet te gaan voeren en mij dit weekend bezig te houden met het creëren van een paar schone stekken zodat ik ook met 2 hengels kan gaan vissen.
Vandaag was het zover en rond een uur of 5 was ik aan het water, met een sigaar in de mond eerst maar eens potentiële stekken gaan zoeken.
Tot mijn verbazing zag ik dat ook mijn stek van de laatste weken helemaal overwoekerd was met wier, bizar!

UserPostedImage
(Eerst deze stek maar eens wiervrij maken dan)

UserPostedImage

Een minuut of 20 noeste arbeid en de stek lag er weer bij als vanouds.

UserPostedImage
(Waadpak en waadschoenen)

Ook in de hoek waar ik vroeger heel veel viste wilde ik weer een stek maken, helaas bleek dit volkomen onmogelijk, dichte bosjes en bomen vermengd met braamstruiken vormden een ondoorbreekbare barrière. Ook kon ik nergens in de hoek het water in komen door de te steil aflopende en gladde oever.
Te bizar voor woorden dit, in een van mijn eerdere posts van dit blog staat een foto van een tent, dat is hoe het was in het verleden, alle ruimte om te zitten, nu kan je serieus het water niet eens zien op die plek!

Vorig jaar had ik met maatje J ook al de nodige stekken schoongeharkt, toen gooide mijn werk echter roet in het eten door een kansloos spelletje met me te spelen in de hoop zo goedkoop mogelijk van me af te komen na 14 jaar trouwe dienst, dit is ze mooi niet gelukt maar de stek van vorig jaar was er nog wel en nog goed schoon ook! Hier harkte ik amper wat op dus dit was ook een mooie stek voor 1 hengel.
Een meter of 20 verderop was een mooie open plek tussen het wier, ik kon er niet bij komen in mijn waadpak maar als ik hier gewoon een rig met pva zakje op gooi dan komt het wel goed, het enige noodzakelijke was het creëren van een wiervrij pad om een gehaakte karper door naar de kant te kunnen geleiden.
Ook op een andere plek vond ik zo'n stek.
Weliswaar minder resultaat dan waar ik op gehoopt had, met name de hoek is een domper, maar al met al toch een paar potentiële stekken gevonden en schoongeharkt Blij
Uiteraard heb ik gelijk het nodige gevoerd en dit zal ik de komende dagen ook voortzetten.
Dinsdag 14:00 uur heb ik alweer weekend dus ik moet nog even kijken wanneer ik ga vissen maar het is een heerlijk vooruitzicht een paar dagen vrij te hebben.
Ik heb zojuist de volgende producten besteld bij TTB:
http://www.ttbbaits.com/c-1066878/bait-soak-s/
In dezelfde smaak als mijn boillies.
http://www.ttbbaits.com/...11/stick-bag-method-mix/
Bijpassende smaak.

Ik kijk enorm uit naar de volgende sessie en zal eenieder hier op de hoogte houden van mijn vorderingen bij "Het Bos".

Graag zou ik wat tips krijgen van jullie als lezers, ik wil niet met inline lood vissen op een paar stekken die ik ga bevissen omdat ik niet het risico wil lopen dat alles in het wier of in de blubber komt te liggen.
Een helicopter systeem lijkt mij het meest praktisch in dit geval.
Is dit een beetje een goed hakend systeem?
Werkt dit ook met licht lood of kan ik dan beter gaan voor een gram of 90?
Ik kijk uit naar eventuele tips/adviezen.

Tot de volgende blog!

Groet,

Harmen.

Bewerkt door de gebruiker zondag 26 juni 2016 13:23:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sam van Schaik  
#26 Gepost : zondag 26 juni 2016 13:10:45(UTC)
Sam van Schaik


5 ponder

Lid sinds: 8-6-2015(UTC)
Berichten: 21

Wat een leuk stuk weer! Misschien toch vasthouden aan je oorspronkelijke lijn? Met lijn bedoel ik natuurlijk het spreekwoordBlij Dat leek te werken maakte ik uit je verslagen op, zoals Zlatan Ibrahimovic het zo mooi zegt: I listened, but I didn't always follow!
Tight Lines
Harmen Sleeuwenhoek  
#27 Gepost : zondag 26 juni 2016 13:25:25(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ga ik zeker doen Sam! Ik ga weer dagelijks voeren, daar heb ik gewoon het meeste vertrouwen in Like
Frank Avezaat  
#28 Gepost : maandag 27 juni 2016 13:05:13(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Hey Harmen,

ten eerste, bedankt voor je compliment. Altijd leuk om (positieve) feedback te krijgen op artikelen. Meestal hoor je er niets of weinig van Knipoog

Voor wat betreft je aasonderwerp. Door minder te voeren houd je de vis vaak iets gretiger. Als er veel ligt hebben ze geen haast om het weg te eten, want als ze later terug komen ligt er immers ook nog wel wat. Dus persoonlijk voer ik ook liever iets mindere hoeveelheden om ervoor te zorgen dat de vis direct zal gaan azen. Vaak levert dit ook snelle aanbeten op omdat de vis er op ligt te wachten Knipoog

Succes!
Harmen Sleeuwenhoek  
#29 Gepost : maandag 27 juni 2016 13:47:16(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Dat is een heel goed punt inderdaad Frank! Voedselnijd is een goede zwakte van vriend karper om gebruik van te maken. Ik kreeg tijdens andere sessies ook vaak binnen een half uur de eerste run.

Ellende is dat dat vermaledijde "Spook" tot dusver de primeur van bijna elke sessie had als eerste gevangen te worden.

Nu ik 4 stekken aanvoer met kleinere hoeveelheden voer hoop ik die vis wat minder vaak te vangen.

Ik zou graag meer kunnen reageren op artikelen van CF maar helaas ik heb geen feestboek dus dan kan dat niet.
Uiteraard geen excuus voor de vele karpervissers die wel feestboek hebben Knipoog
Sam van Schaik  
#30 Gepost : maandag 27 juni 2016 14:00:57(UTC)
Sam van Schaik


5 ponder

Lid sinds: 8-6-2015(UTC)
Berichten: 21

Dat "spook" bestaat daar ook een foto van want ik ben nu toch wel erg benieuwd! Breede lach
Tight Lines
Harmen Sleeuwenhoek  
#31 Gepost : maandag 27 juni 2016 16:30:14(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Dit is de beste foto die ik op het moment van hem heb.
Komende week zal hij wel weer langs komen dus dan maak ik even betere foto'sKnipoog

UserPostedImage
Frank Avezaat  
#32 Gepost : maandag 27 juni 2016 20:00:36(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Wel bizar dat je zo vaak een vis dubbelt zeg! Hoe vaak heb je hem nu?
We werken aan een nieuwe reactiemogelijkheid voor de artikelen, dus dat zit in de pijplijn Knipoog
Sam van Schaik  
#33 Gepost : maandag 27 juni 2016 20:11:31(UTC)
Sam van Schaik


5 ponder

Lid sinds: 8-6-2015(UTC)
Berichten: 21

Eerst geschreven door: Harmen Sleeuwenhoek Ga naar gequote bericht
Dit is de beste foto die ik op het moment van hem heb.
Komende week zal hij wel weer langs komen dus dan maak ik even betere foto'sKnipoog

UserPostedImage


Echt knap is ie inderdaad niet haha!Whistle
Tight Lines
Harmen Sleeuwenhoek  
#34 Gepost : maandag 27 juni 2016 20:24:31(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Klopt Sam! Knipoog
Harmen Sleeuwenhoek  
#35 Gepost : maandag 27 juni 2016 20:27:27(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Eerst geschreven door: Frank Avezaat Ga naar gequote bericht
Wel bizar dat je zo vaak een vis dubbelt zeg! Hoe vaak heb je hem nu?
We werken aan een nieuwe reactiemogelijkheid voor de artikelen, dus dat zit in de pijplijn Knipoog


Oké mooi dat daaraan gewerkt wordt Frank Blij
Ik heb nu ca 4 sessies gezeten, ik heb hem 2 keer gevangen en 1 keer een aanbeet gehad van "Het Spook" die niet haakte. Dus slechts 1 Spookvrije sessie gehad :(

Bewerkt door de gebruiker maandag 27 juni 2016 20:28:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Harmen Sleeuwenhoek  
#36 Gepost : vrijdag 1 juli 2016 06:49:53(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Gisteren even naar de hengelsportzaak geweest om wat klein spul aan te schaffen. Zakje line aligners van Korda, shot on the hook beads van PB en van die rubbers die je over je quick-link schuift zodat je onderlijn er niet uit kan schieten.
Tevens heb ik woensdag stickmix en baitsoak van TTB binnen gehad.

Het plan is vanmiddag te gaan vissen en dan tot de avond ergens.
Zaterdag op zondag gaat een maatje van een maatje van m'n maat J een nacht vissen bij "het bos". Hoop maar dat ie blankt en niet meer terug komt!
Zou balen zijn als er nu regelmatig van zaterdag op zondag gevist zou gaan worden aangezien zondagochtend de enige ochtend in de week is dat ik kan vissen.

We zullen wel zien.
ik zal jullie op de hoogte houden!
Lorain  
#37 Gepost : vrijdag 1 juli 2016 20:04:30(UTC)
Lorain


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 1-5-2016(UTC)
Berichten: 10

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Blanken hoort er ook bij maar verder ben je goed bezig zo te lezen 😉
Harmen Sleeuwenhoek  
#38 Gepost : zaterdag 2 juli 2016 21:08:02(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Klopt helemaal Lorain maar ik blijf er een hekel aan hebben! Knipoog

Over de sessie van vrijdag kan ik kort zijn:
UserPostedImage

wat een waardeloze sessie!
Wederom een blank maar dat niet alleen ook de hele middag waakzaam moeten zijn met betrekking tot de zwanen en koeten.
Meermaals de hengel gehaast in moeten halen doordat die ellendige zwanen ineens weer op mijn stek zaten.

Als de zwanen uit beeld waren dan waren er de koeten die als gekken mijn stek leeg vraten.

Het begon weliswaar hoopvol met 2 karpers op 1 van de 4 aangevoerde stekken maar toen ik naar de stek toe sloop met de hengel met daarop een chodrig waren ze alweer lang en breed vertrokken.
Kort hierna begon ik last te krijgen van de gevederde terroristen en zodoende kon Ik maar met 1 hengel vissen.
Ik heb gevist van 15:00 tot 19:00 en was blij toen ik eenmaal weer thuis was.

Ik was even geneigd een pauze van een paar weken in te lassen in de hoop dat die jonge zwanen op zouden groeien en wegwezen maar dat plan hield vandaag alweer geen stand.

De laatste weken ben ik standaard op zondagochtend gaan vissen.
Dit betekende standaard 7 dagen vroeg op en dat begon me behoorlijk op te breken.
De zondag wordt voor mij weer een uitslaapdag en vanaf volgende week vis ik de zondag of maandag avond.
Ook het voeren breng ik weer terug naar een vast tijdstip, rond 21:00 uur dagelijks en dit op 1 stek te weten de stek waar ik aan het begin van dit blogje ook al standaard viste, uiteraard vis ik gewoon weer met 1 hengel.
Om "Het Spook" het leven zuur te maken heb ik besloten een zak 24mm bollen te bestellen bij TTB in de hoop dat deze niet in dat vage bekkie passen Blij
Ook heb ik 5 kg pellets besteld die ik ga mixen met de boilies om het geheel wat betaalbaarder te houden.
Ik voer elke week vanaf 4 dagen voor de sessie, dat is dus op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Ik houdt jullie op de hoogte!

Groet,

Harmen.
Harmen Sleeuwenhoek  
#39 Gepost : donderdag 7 juli 2016 19:32:33(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Zojuist bericht gehad dat de concurrent afgelopen weekend een vis van 13 en een vis van 14 kilo heeft gevangen bij het bos.
Ik heb dus nog wel wat te vangen daar Blij
Frank Avezaat  
#40 Gepost : vrijdag 8 juli 2016 12:49:05(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Kon hij dat spook niet even vangen voor je Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
7 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.