logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : vrijdag 22 juli 2016 13:42:44(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hallo iedereen,

aan het einde van deze vakantie ga ik naar een soort vakantiepark ergens bij de Weerribben. nou zit er op dit park een aantal vijvers en je mag er vissen. het bestand is (voor zover ik weet) alleen kleine schubkarpertjes. nou word hier echt verschrikkelijk veel gevist (zeker 's zomers) en daardoor ga ik proberen om anders te zijn dan de rest. ik wilde een voerplek gaan maken met aassoorten die ze nog nooit tot bijna nooit langs hebben zien komen. mijn idee was:
aardappel (blokjes)
kaas (blokjes)
rozijnen (geweekt in aardbei-flavour)
kikkererwten
hennep

dit gooi ik in een emmer en hiermee wilde ik een voerplek van zo'n 2 vierkante meter maken, en hier dan met een mini-zig
( http://www.carpfeeling.c...chnieken/rigs/korte-zigs )
en een kort onderlijntje met nepmais op vissen. zou ik iets moeten veranderen? waar zou ik deze voerplek maken? er liggen vrij veel lelie-velden, moet ik hiervoor echt obstakelvissen of werkt een stukje er vanaf midden op de dag ook wel? (ik ga overigens niet echt voorvoeren, de avond van te voren even wat voer het water in om een beetje te laten wennen). en zijn er nog aassoorten die (het liefst goedkoop en makkelijk te halen) ik kan toevoegen?

alvast bedenkt,
Gijs

als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
leen  
#2 Gepost : vrijdag 22 juli 2016 22:00:34(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Probeer eens Red-Halibut pellets (die met een gaatje) 8mm of 14mm. Prima "vakantiepark vijver karpervissen" spul. Af en toe een handje erbij gooien van de 8mm.
Zeker niet te moeilijk gaan doen.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 juli 2016 22:02:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

karper-groentje  
#3 Gepost : vrijdag 22 juli 2016 22:07:10(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
dankjewel, zeker het proberen waard!
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.