logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
rik koster  
#1 Gepost : zondag 2 oktober 2016 18:56:02(UTC)
rik koster


10 ponder

Lid sinds: 22-6-2015(UTC)
Berichten: 50

Bedankjes: 6 keer
Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Na een uurtje vissen kwamen er al 2 vissen op de kant, een derde die loste helaas de haak direct nadat de hanger strak liep, het enigste wat nog te zien was, was de boeggolf onder de takken, al met al weer lekker gevist, en de korte instant sessies van totaal zo'n 5 vis uren hebben me tot nu toe 9 vissen opgeleverd. Tijdens de vele buien was er even tijd om snel een plaatje te schieten, de herfst en het najaar is officieel geopendBlij heerlijk ! Nog 2 weken en dan lekker in frankrijk de lijnen nat maken.

#zinaan!

UserPostedImage
Sponsor
edwin  
#2 Gepost : zondag 2 oktober 2016 19:24:14(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Lekker begin van oktober zullen we maar zeggen he Rik
Flo  
#3 Gepost : zondag 9 oktober 2016 21:06:56(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Na een 3-tal uurtjes slapen ging om 3u vanmorgen de wekker.
We hadden geen tijd gehad om een nachtje te doen dus besloten we zeer vroeg op te staan, om zo rond 6u aan het water te staan bij de zuiderburen.
Uit verstrooidheid en moeheid missen we dan nog onze afslag (een baan die we al 20 x gedaan hebben dit jaar) en komen we 20min later dan gepland aan.
Het is nog donker en er hangt een dikke mist boven het water.
De lijnen positioneren wordt dus niet gemakkelijk. We besluiten er elk 2 uit te varen zo goed of kwaad mogelijk om zo toch al snel vis op de mat te kunnen krijgen.

De eerste aanbeet laat nog geen uurtje op zich wachten en komt uit open water. Een rond spiegeltje mag de dans openen.
Deze wordt kort daarna gevolgd door een vis van hetzelfde kaliber voor mijn maat.

UserPostedImage

UserPostedImage

Het blijf enkele uren stil en we doen een dutje in de bedchair. Plots worden we ruw gewekt door een schreeuwende beetmelder.
Er moet snel gereageerd worden want deze ligt tegen de takken. Het is een klein schubje en deze zorgt gelukkig niet voor problemen.

Naar gewoonte eten we een lekkere steak over de middag en worden we voor een keer niet gerstoord tijdens onze maaltijd.
De volgende vis meldt zich rond 14 u onder de vorm van een spiegel met zeer mooie kleuren.

UserPostedImage

Kort daarna vertrekt er opnieuw een hengel. De dril is zeer kort en voor de vis het zelf goed beseft ligt hij in het net.
Het is een gras en hij wordt pas wakker in de cradle. Na verschillende pogingen en beiden onder de spetters (man die grassen kunnen stinken) kunnen we deze op de gevoelige plaat vastleggen.

UserPostedImage

Daarna vallen we terug in slaap. Ik wordt uit mijn dromen getrokken door een fluiter. Snel naar de hengel, maar eens contact is gemaakt blijkt deze de takken bereikt te hebben... Balen, want lag ik niet te tukken had ik deze misschien gehad.
Terwijl ik nog met de hengel in de hand sta hoor in een andere hengel vertrekken die een eindje verder staat.
Mijn maat is nog aan het ronken en is zich van niets bewust, dus ik zet een sprintje in.
Deze wordt gelukkig wel geland. Terug een gras!
Met 6 vissen op 7 runs al bij al geen slechte sessie.

UserPostedImage
Jeroen84  
#4 Gepost : maandag 10 oktober 2016 07:35:46(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Weer lekker gevist Flo! Like

Ik heb zelf weer stof tot nadenken 4 runs slechts 1 vis.Domme ik
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Flo  
#5 Gepost : maandag 10 oktober 2016 09:26:09(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
dat zet idd tot nadenken Jeroen!
Ik ben nu al een 7-tal keer naar dit water geweest, en in het begin hadden we zelfs eens 4 op 10... Wij hebben dus ook wat aanpassingen gedaan (laatste sessies 8/8 en 6/7 dus we hebben het onder de knie ^^)
Vis verspelen is echt niet leuk, nog liever blanken dan
Jeroen84  
#6 Gepost : maandag 10 oktober 2016 10:04:27(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Nice! wat voor aanpassingen heb je gedaan? (mag via Pb) Nee hoor Ander vervuilen we het topic teveel Schamen
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.