logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : dinsdag 3 januari 2017 14:16:55(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hallo iedereen,

de laatste tijd heb ik veel gehoord en gelezen over de ronnie rig (een soort hinged stiff rig, zonder de chod-sectie maar met een quick change wartel), eigenlijk alleen maar positieve verhalen. maar nou vroeg ik mezelf een paar dingen af hierover: in het voorjaar wil ik hem (stalkend met vastlood) inzetten, op een bedje van tijgernoten en blikmais op zoek naar graskarpers. wat voor grootte en kleur popup zou ik gebruiken? zou ik nepmais kunnen gebruiken, of heeft dit niet genoeg drijfvermogen? en wat voor onderlijnmateriaal is hier goed geschikt voor, ik zat zelf te denken aan gecoat onderlijnmateriaal.

alvast bedankt!
Gijs de Haan


als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : dinsdag 3 januari 2017 16:20:23(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Gijs hier staat omschreven hoe en met wat hij gemaakt wordt , ik zie trouwens geen verschil met de oude 360° rigs .
Hij is wat eenvoudiger te maken zo te zien .

Er bestaand zeker mais en tijgernoten met een hoog drijf vermogen . en als het niet genoeg drijft 2 pop up mais en een stukje gele foam ertussen ,of 2 pop up tijgernoten en een stukje kurk ertussen .
MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 3 januari 2017 16:30:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
karper-groentje op 4-1-2017(UTC)
edwin  
#3 Gepost : dinsdag 3 januari 2017 21:10:14(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Natuurlijk staat hij ook stap voor stap uitgelegd op CarpFeeling :-) http://www.carpfeeling.c...eken/rigs/the-ronnie-rig

Ik gebruik zelf gecoated onderlijn materiaal voor de boom. Zowel die van deception als korda heb ik al gebruikt en werkt perfect hiervoor. Met mais of popup tijgers heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet wel dat strategy van die nep popup tijgers heeft.
thanks edwin is 1x bedankt voor deze nuttige post.
karper-groentje op 4-1-2017(UTC)
karper-groentje  
#4 Gepost : woensdag 4 januari 2017 16:38:43(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
thanks mannen! dat gele foam vind ik een heel slim plan lorenzo! haha tuurlijk staat hij op carpfeeling, top!
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
max.v  
#5 Gepost : woensdag 20 maart 2019 17:13:10(UTC)
max.v


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 27-12-2015(UTC)
Berichten: 12

Hallo,

Ik heb een ronnie rig geknoopt. Ik heb het gedaan zoals op dit forum wordt beschreven. Nu doe ik er een 15 mm pop up aan en heb de rig getest. Zelfs zonder putty trekt de pop up de haak niet mee omhoog.
Weet iemand hoe dit komt. Moet je perse met een pop up van 20 mm vissen om je haak omhoog te krijgen? nou zijn het wel oude pop ups dus miss is het drijfvermogen weg. De nieuwe pop ups komen over een paar dagen binnen maar was benieuwd of anderen hier ook last van hebben.

Gr Max
l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : woensdag 20 maart 2019 17:57:52(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Max
Ik vrees dat je pop up drijfvermogen mist zeker dat het geen wafter is , bij mij lukt het wel met een 12 mm pop up om de haak helemaal van de bodem te tillen .
Het één merk heeft wel meer drijfvermogen dan het andere , maar die van jou zijn wel héél zwak .
Mvg Lorenzo
max.v  
#7 Gepost : donderdag 21 maart 2019 15:34:26(UTC)
max.v


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 27-12-2015(UTC)
Berichten: 12

hey Lorenzo,

Dank je wel voor je bericht. Het zijn oude pop ups. viste er zeer weinig mee maar wil de ronnie rig zeker gaan gebruiken dus nieuwe pop ups zijn geen overbodige luxe. Als ik nieuwe heb ga ik het nogmaals proberen.
TNX
Jeroen84  
#8 Gepost : vrijdag 22 maart 2019 08:32:03(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Ter informatie...

Pas op met het toevoegen van grote hoeveelheden Goo, liquids, sprays etc. bij pop-ups deze kunnen het drijfvermogen absoluut negatief beinvloeden..

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
edwin  
#9 Gepost : maandag 1 april 2019 11:36:39(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ik vis zelf eigenlijk altijd met 12 of 15 mm popups en moet er dan nog putty op doen anders vis ik met een zig :-) Vrees dat je popup's dus aan vervanging toe zijn. Je kan er natuurlijk ook een stukje foam onder doen of er een stukje kurk in monteren.
HarryO  
#10 Gepost : woensdag 3 april 2019 20:33:18(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
In eerste instantie dachr ik waarom een quick swivel gebruiken toen ik het filmpje dat Lorenzo plaatste bekeek.
Ik miste, of heb het over het hoofd gezien, het stukje krimpkous..
En dacht dat de putte moest voorkomen dat de haak van de quick swivel zou loskomen.
In het verhaal van Erwin stond het beter beschreven en begreep ik ook dat alles gewoon op de bodem moest blijven staan met alleen de pop-up omhoog.
Waar ik eerst sceptisch was , zie ik nu toch wel voordelen .

Bewerkt door de gebruiker donderdag 4 april 2019 09:18:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.