logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Goodi  
#1 Gepost : maandag 5 juni 2017 07:47:36(UTC)
Goodi


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 10-5-2017(UTC)
Berichten: 3

Ik ben benieuwd wat jullie van eigen voedselvoorziening meenemen op een buitenlandse vistrip waar je min of meer afgezonderd zit van winkels en dergelijke.
Ik vertrek zelf binnenkort voor een week - trip maar weet nog niet wat allemaal mee te nemen zoals drank, voedsel, bereidingstechnieken, etc.
Ga er van uit dat er geen stroomvoorziening is en dat je uw stek niet kan achterlaten.
Alle tips & trics welkom.

Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : maandag 5 juni 2017 10:39:58(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
even een paar extra vragen.
Ga je alleen ?
hoeveel ruimte is er over voor voeding?
Hoeveel drank denk je nodig te hebben per dag (afgezien van water)
Ga je naar een btw of gewoon op een plek ergens in de middelofnoware.

Als je "alles" mee wil nemen moet je een erg grote koelbox hebben op gas.
ga je zelf koken moet je gasfles(jes) en brander/kooktoestel meenemen (heb je sowieso nodig.)
Ik zelf heb éénmaal een dergelijke trip gemaakt met een maat,dus er werd in de buurt boodschappen gedaan.
Persoonlijk zou ik voor 1 dag meenemen (als je met meerderen gaat) en de rest ter plaatse kopen.
Als je een echte aardappeleter bent zou ik die wel meenemen voor de hele week.
Ga je naar een btw dan zit daar in veel gevallen eten bij, of kan geregeld worden.
alcoholische drank, met name bier, zou ik wel meenemen. in veel landen is dat duurder en vaak hebben ze jouw favoriet niet.
Naast de voeding, moet je ook je pannen, ketels, kofiekan met filterhuis, afwasspullen,etc. niet vergeten.
Maar je kunt toch zelf wel een inschatting maken.
Hoe doe je het nu als je voor een paar dagen een sessie doet in eigen land?

Bewerkt door de gebruiker maandag 5 juni 2017 10:43:43(UTC)  | Reden: aanvulling

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Goodi  
#3 Gepost : maandag 5 juni 2017 11:20:48(UTC)
Goodi


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 10-5-2017(UTC)
Berichten: 3

ik ga alleen, en is een btw ja.
wil zoveel mogelijk bij men hengels blijven, en plaatselijk geen mogelijkheden, dus zoekend naar alternatieven.
Flo  
#4 Gepost : maandag 5 juni 2017 12:24:41(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
ik heb enkel een koelzak, maar ik vries kleine flesjes water in (deze kanje nog altijd opdrinken etc ook dus geen extra gewicht)
-dag 1 is voor mij steevast steak : deze komt uit de koelkast en eet ik de eerste dag op met bijvoorbeeld voorgekookte koude pasta
- de dag erna eten we rond de middag spek en eieren (spek steek ik ervoor in vriezer, dan is die nog goed)
- s'avonds pain mergueze : de merguezen waren ingevroren en zijn nog helemaal koud
- vanaf dag 3 is hetm oeilijk je eten nog koud te houden, bij deze wat meer overschakelen naar blikvoeding etc zoals ravioli etc...

droge worsten en dergelijke zijn ook altijd handig, alsook een brood en een pot confituur,choco,...
HarryO  
#5 Gepost : maandag 5 juni 2017 12:26:45(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Kun je met de eigenaar geen afspraken maken dan?
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#6 Gepost : maandag 5 juni 2017 12:34:23(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dan kom je zoals Flo al opmerkte uit op blikvoeding.
Maaltijdsoepen zijn er in overvloed.
Met het nodige brood erbij kun je wel een week overleven. Oud brood deppen in soep is best te eten.
Daarbij een goede pot bier, en alles smaakt lekker.Blij
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#7 Gepost : maandag 5 juni 2017 12:50:33(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Op een btw kun je meestal wel elke dag vers brood laten bezorgen, water zou er ook moeten zijn.
Sommigen hebben ook koel/vries kasten waar je voedsel en evt boilies in kunt bewaren.
Geen mogelijkheid om plaatselijk boodschappen te doen is natuurlijk onzin, het kan hooguit zijn dat je wat verder moet rijden.
Als je na 3 dagen de hengels er uit draait om boodschappen te doen is dat ook niet slecht voor je stekken, de vis krijgt dan een paar uurtjes gelegenheid om ongestoord te azen.
edwin  
#8 Gepost : dinsdag 6 juni 2017 11:53:32(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ik vries meestal twee flinke bakken macaroni, chili con carne etc. in. Pas net voor vertrek haal ik die uit de vriezer en als je die in een koeltas en uit de zon houd kan je daar best drie dagen van eten. Vervolgens stap je over op blikvoer als je niet naar de winkel kan/wilt. Brood is natuurlijk een dingetje maar zoals bertkamp al zegt op bijna alle wateren kan je wel brood laten bezorgen. Je zou natuurlijk ook wat crackers etc. mee kunnen nemen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.