logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jeroen84  
#21 Gepost : maandag 3 juli 2017 07:33:54(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Congrats Flo! Like
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Flo  
#22 Gepost : dinsdag 4 juli 2017 20:12:16(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
De sessie zit er terug op, we zijn weer goed kapot !
Het was er weer eentje om niet te vergeten.

Toen we toekwamen wilden we geen tijd verliezen en gingen we rechtstreeks naar het beoogde water om nog een maximum van onze avond te profiteren.
Er zijn maar heel weinig stekken waar je deftig kan zitten met 2 en toen we aankwamen waren de 2 beoogde stekken bezet, balen :( ....
Het was onze laatste kans dit water aan te pakken, en ons plan is helaas gekelderd.
Dan maar terug naar een vertrouwde spot, het is er zalig zitten weg van iedereen dus we zijn er niet rouwig om.

De avond verloopt vrij rustig. We zien wel wat activiteit, maar de aanbeten blijven uit.
Het duurt uiteindelijk tot 4u30 tot de eerste vertrekt.
De vis blijft diep en neemt regelmatig een goeie rush, we hopen op een dikkerd.
De dril verloopt moeizaam, want de vis wil om de hoek verdwijnen, maar na een kwartier glijdt er een logge massa in het net.
Ik kijk in het net en bevestig het vermoeden van Thibault : "dit zou wel eens je dikste van het jaar kunnen wezen..."
Niet enkel dat, het is na zoveel jaar eindelijk nog eens een nieuwe PB voor hem!
Ondertussen is het 5u, daar het bijna licht is besluiten we de vis een uurtje te zakken en terug te gaan slapen.
Het slapen is echter van korte duur : 6u krijg ik een fluiter.
Ook deze is van een redelijk formaat en beiden poseren we met onze vis. Geen slecht begin !

UserPostedImage

UserPostedImage



Na de fotos gaan we nog even liggen (het was een late avond). We worden een dik uur later opnieuw uit dromenland gehaald, dit keer door een zakker.
Tbibault slaat aan en draait enkele toertjes binnen, er blijkt niet veel weerstand te zijn... Plots gaat de hengel krom staan en beseffen we dat er terug iets groots aanhangt. De vis doet wat hij wilt en neemt keer op keer meters slip, gewoon niet te houden!
Na een halfuur komen we tot de conclusie dat het een meerval is en nog geen kleine.
Thibault is niet zo wild van dat beest, dus ik neem over. Ondertussen sta ik al in het water, want de vis is veel te groot om te scheppen.
Nog een geluk dat ik regelmatig meervalvangsten zie op youtube, dan wist ik tenminste hoe ik die moest bedwingen om uit het water te halen.
Ik kan jullie verzekeren : als je dit niet gewend bent is het maar raar om dat beest z'n gigantische muil vast te nemen Geschokt
Na een paar keer proberen lukt het en heb ik die stevig vast. Met zeer veel moeite weten we hem uit het water te hijsen.
De vis blijkt een goeie 185cm lang en met een ferme pens eronder weegt die zo'n 45-50 kg.
Ik kan wel wat heffen, maar amai mijn botten om mee te poseren! BigFish

UserPostedImage

UserPostedImage

Ook het terugzetten van de meerval is indrukwekkend om te zien, precies een slang die wegglibbert in het water.
O ja : daarna vangen we ook nog een spiegeltje Blij

UserPostedImage

We besluiten het kamp op te kuise en nog een te gaan kijken bij het water van gisteren.
Als we aankomen zit er niemand, top ! Enthousiast beginnen we alles weer op te zetten. De euforie is echter van korte duur : even later komt iemand zeggen dat dit water prive is en er niet mag gevist worden door buitenstaanders, pfff balen hoor Niet eens
Achja dat zijn de risico's... We besluiten terug te keren vanwaar we kwamen. Beetje stom, maar niet veel aan te doen, het blijft de beste optie.

Er komt 's avonds nog een klein spiegeltje uit, maar verder niet veel meer dan dat.
Bij het krieken van de dag begint het terug : een zakker zoals de dag ervoor.
Wat blijkt, het is opnieuw een meerval ! Vorig jaar hebben we een 20tal sessies in de buurt en op dit water gedaan en hebben we er geneen gezien, nu 2 op een sessie!
Deze geeft zoals verwacht een krachtige dril en het is een 20tal minuten geven en nemen.
Ik ben ondertussen getrained en deze is een pak kleiner, dus het lukt al vlotter om deze te landen haha The boogie
Met 22,5 kg weegt deze pakweg de helft van de vorige (vooral de pens ontbreekt) , maar nog steeds een imposant beest!

UserPostedImage

UserPostedImage


Om de sessie af te sluiten besluiten we nog enkele uurtjes op een ander water te vissen.
Als we toekomen zien we vrij snel activiteit en een uurtje later vertrekt de eerste al! Zalig.
Om het af te maken vertrekt er een tweede hengel tijdens de dril en mogen we samen voor de camera poseren.

UserPostedImage

UserPostedImage

Thibault vangt daarna nog 2 vissen en rond 15u is het tijd om nog wat waters te scouten en huiswaarts te keren.


video report :

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 7 juli 2017 08:29:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Flo  
#23 Gepost : zaterdag 20 januari 2018 11:44:38(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
de lente is (langzaam maar zeker) in aantocht en het begint terug zwaar te kriebelen.
Daar een groot deel van de waters waar we vorig jaar zaten een nachtvisverbod hebben sinds 2018 zijn we genoodzaakt om andere oorden op te zoeken...
Het is goed geweest. Daar we bijna elke keer succesvol konden naar huis keren waren we als het ware een beetje "lui" geworden en bleven we wat plakken in dezelfde streek. Nu zijn we genoodzaakt om onze kont op te heffen en compleet nieuwe plannen te maken, wat wil zeggen nieuwe avonturen !

Daar veel van onze sessies slechts 1 a 2 nachtjes zijn, kunnen we niet te overdreven ver gaan en gaat onze voorkeuren naar de talrijke Noord-Franse kanalen (en rivieren).
We zijn al druk bezig ons "battleplan" op te stellen en het kost wel wat tijd en moeite om alle nachtviszones in kaart te brengen, maar hopelijk kunnen we terug een succesvol jaar beleven.
to be continued... !
edwin  
#24 Gepost : maandag 29 januari 2018 10:52:58(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Heel erg benieuwd naar je plannen! Alvast veel succes
Flo  
#25 Gepost : zaterdag 7 april 2018 07:54:52(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
eindelijk is het zover! We zijn terug weg voor een 24u Frankrijk.
Er staan eerst 2 meren op de planning, maar daar gans vissend Europa waarschijnlijk buitenkomt met dit weer maken we ons geen illusies en gaan we ervan uit dat we op één van de kanalen terechtkomen.
De plannen zijn alvast (zeer) uitvoerig uitgetekend en uitgemeten, we zien het keihard zitten!
2018 let's do this
Flo  
#26 Gepost : zondag 8 april 2018 13:13:23(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
zo, dit was terug een zeer leerrijke sessie!
Om het kort te houden : we hebben geblankt, maar daar het onze eerste keer was in die regio hebben we toch aardig wat info opgestoken.
We hebben 2 waters bezocht en een kanaal en op 1 van de 2 wateren gevist.
Niet zoveel activiteit gezien, maar het zag er alsinds carpy uit.
Wordt sowieso vervolgd!

UserPostedImage
l-o-r-e-n-z-o  
#27 Gepost : zondag 8 april 2018 19:22:59(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
De vissen zijn gewoon nog niet los in de noorden en zeker niet op de diepere plassen .
Deze week heb ik ook een sessie gevist geen activiteit gezien buiten paar paaiende snoeken .
Op dit water waren de vangsten goed tem half februari dan de grote vorst gehad en het is totaal stilgevallen .
Mvg Lorenzo
Flo  
#28 Gepost : zondag 22 april 2018 22:30:28(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
preparation is the key to succes!
Maandag trekken we er terug op uit voor een 24u sessie!

UserPostedImage
Flo  
#29 Gepost : dinsdag 1 mei 2018 13:32:28(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
zo we zijn terug en het was terug een bewogen sessie!
de dagen ervoor hadden we het weer in het oog gehouden en dit voorspelde niet veel goeds : +50mm regen en windkracht 6...
We besloten om door te bijten en er toch voor te gaan! Opweg naar daar viel het al bij al mee, maar eenmaal we de bestemming naderden begon het te regenen.
We kwamen toe op het eerste water en na een toertje te doen besluiten we dat het niet echt ons ding is. Zeeer ondiep en beperkt door de weelderig groeiende lelies.
Het onweer barst ondertussen goed los en we rijden door naar een 2de water. Ook dit blijkt ondiep en de enig interessante stek is bezet, balen.
Na nog een water bezocht te hebben waar het ook druk was besloten we noodgedwongen om terug naar water 1 te gaan : de ondiepe plas met lelies.

UserPostedImage

UserPostedImage

Het is bijna niet te doen om de lijnen op hun plaats te leggen. De wind maakt dat we met enorme bochten zitten, dewelke nog eens blijven steken in de lelies.
Wegens de beperkte ruimte en moeilijke omstandigheden besluiten we elk met slechts 2 hengels te vissen.
Het blijft hard waaien en regenen en rond 8u eten we ons avondmaal. En ja hoor : zoals wel vaker gebeurt tijdens het bakken van onze steaks krijgen we onverwachts een aanbeet!
Na een tijdje ploeteren tussen de lelies zwemt de vis zich helaas vast en niet veel later verschijnt er een kale rig terug op het droge.
Echt jammer, ondanks dit weer toch een run krijgen en deze verspelen.
Na 9u wordt het net iets rustiger en positioneren we onze lijnen opnieuw. De volgende run laat niet veel op zich wachten en de eerste vis van de sessie is een feit voor Thibault!

UserPostedImage


Daarna blijft het even stil tot mijn beetmelder rond middennacht ook voor het eerst tot leven komt. Opnieuw is het worstelen met de lelies, maar met geduld en enkele spannende momenten glijdt er toch een ferme spiegel in het net.
Behalve een kleintje al stalkend is dit mijn eerste vis van het jaar, happy days!

UserPostedImage


Ook de rest van de nacht en ochtend blijven productief en leveren nog meerdere vissen op. Het zijn niet allemaal van de grootste, maar toch zijn we tevreden van deze sessie. Na een zeer moeizame start zijn we toch beloond geweest Like
Veel slaap hebben we alvast niet gehad. We kregen ongeveer om de 2uur een aanbeet dus telkens we goed en wel terug in de slaapzak lagen, mochten we niet veel later terug aan de bak. De temperatuur was door de storm tot maar liefst 2° gedaald dus het was aardig fris om telkens slaapdronken terug uit de stretcher te kruipen.
Maarkom, klagen doen we niet want slapen kunnen we thuis wel

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

Eens we geïnstalleerd waren twijfelden we toch of de info dat je hier mag nachten accuraat is. We zagen nergens stekken of contouren van tenten of iets wat op nachtvissen duidt. Deze keer zijn we met rust gelaten en hebben we er geen kat gezien, maar of we dit risico een 2de keren zullen nemen blijft ook maar de vraag.
Ook zal dit water binnenkort compleet toeliggen met lelies (op de foto zie je het niet goed, maar onder water is het een waar lelietapijt dat aan het uitkomen is) dus volgende keer is de kans groot dat we terug andere oorden opzoeken.

Wordt hopelijk spoedig vervolgd !

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 mei 2018 20:28:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Flo  
#30 Gepost : vrijdag 11 mei 2018 12:40:50(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
uiteindelijk ben ik toch nog voor een 24u in Frankrijk geraakt.
De wekker stond vroeg, ik wilde namelijk overdag nog 1 of meerdere watertjes doen.
Mijn vismaat was niet mee, maar een niet-vissende maat besloot me te vergezellen om wat te chillen.

Rond 8u komen we toe op het water dat bovenaan de lijst stond. Helaas zat er al iemand op de betreffende hotspot dus besloot ik mijn pijlen te richten op één van de talrijke andere waters. We rijden door en komen ergens toe waar we vorig jaar tijdens een dagsessie goed geslacht hebben.

UserPostedImage


Voor een keer besluit ik met 4 hengels te vissen. Normaalgezien zijn we met 2 vissers en beperken we ons tot 2 of 3 hengels de man, maar vandaag ben ik de enige visser dus benut ik al mijn mogelijkheden, toch plaats genoeg, want we hebben het water voor ons alleen.
Ik had eerlijkgezegd verwacht dat het niet zo lang zou duren tegen de eerste afliep, maar na 4u vissen kreeg ik om 13u de eerste run. Ik had ervoor net gezegd "als ze weldra niet bijten proberen we ergens anders" en was al wat spullen aan het wegbergen toen ik een volle fluiter kreeg.
De vis bleef mooi diep en gaf me toch een dikke tien minuten sport. Ik had dan ook een wat groter exemplaar verwacht, maar toch was ik blij dat de eerste binnen was.
Een mooie ronde spiegel mocht op de foto.

UserPostedImage


Ondanks deze vis besloot ik om nog maximum een klein uurtje te blijven. Het loopt iets minder dan ik gehoopt had en ik had de namiddag graag op een ander water doorgebracht. Het is wel veel zeulen en heropzetten etc, maar wie ervoor werkt wordt meestal beloond...
Tegen 14u zit alles ongeveer weg. Het is stil gebleven en we besluiten door te rijden naar het volgende water.


UserPostedImage

Hier moeten we toch een goede afstand wandelen om het interessante deel van het water te bereiken. Ik besluit dan ook om al het overbodige in de wagen te laten en lichtbepakt te gaan. We vinden een gaatje tussen de begroeiing en deze keer vis ik met 3 hengels.
Het weer is ondertussen mooi opgeklaard en we kunnen genieten van de zon.

UserPostedImage


Het duurt ongeveer anderhalf uur voor de eerste afgaat. Mijn plan om naar hier te verkassen werkt dus z'n vruchten af!
Helaas verspeel ik deze vis in de waterlelies... echt balen, want als ik op beide waters een vis had was de sessie sowieso al geslaagd.
Niet bij de pakken blijven zitten en hengel terug uitvaren!
Een uurtje later komt er een andere hengel tot leven. Opnieuw ben ik een poosje bezig deze vis binnen te halen. Onder de top blijft deze nog goed doorgaan.
Even later kan is poseren met deze fraaie schub.


UserPostedImage

Ik het blijkbaar een goeie holding area gevonden, want het duurt een dik halfuur voor ik opnieuw een run krijg.
Ook deze wordt succesvol geland. Een pracht van een spiegel, werkelijk niets aan.

UserPostedImage


Rond 18u30 krijg ik nog een laatste aanbeet. Opnieuw duikt deze in de lelies en zwemt zich muurvast.
Ik laat de hengel even in de steunen liggen, maar er gebeurt niets. Het eindigt helaas in opnieuw een losser.
Zwaar vloekend begin ik op te kuisen. Het is namelijk tijd om een nachtstek op te zoeken!

Deze keer heb ik voor de rivier gekozen. 2 jaar geleden had ik een mooie stek gevonden, maar deze nog steeds niet bevist. Het was tijd er eens werk van te maken!
Het betreft de punt van een eiland waar de rivier zich even opsplits in een "wild'" en een gekanaliseerd deel.
2 hengels gaan in het gekanaliseerd deel en 2 meer naar de rivierbedding toe.
Het blijft stil tot ik rond 22u een zakker krijg. Ik sta op scherp want ik brand van verlangen om hier eens een rivierbuffel te vangen, maar maak mezelf niet te veel wijs als ik zie dat het een zakker is. Moest het karper zijn stond de hengel wss krom in de steunen. Wat balend onhaak ik een 40+cm winde.
Dit scenario zal zich nog eens herhalen rond 2u snachts, maar geen teken van karper.
Uiteindelijk was het geen slechte sessie, alleen de rivier heeft z'n geheimen niet prijsgegeven!

UserPostedImage

UserPostedImage
Flo  
#31 Gepost : zaterdag 14 juli 2018 12:33:55(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
weeral is er een lange onderbreking tussen de Frankrijktrips geweest. De weinige vorige nachtjes waren allemaal dicht bij huis.
Toch kriebelde het te hard en wilde ik persé nog eens een nachtje in Frankrijk doen.
Even wat vrienden gecontacteerd, niemand kon mee, dus het is een solotripje geworden !

Na heel wat opzoekingswerk heb ik een route uitgestippeld met een tiental stekken op een Frans kanaal.
Het was zeer warm, dus het scouten en zoeken kon wel eens lastig worden... maaaar soms zit het wel eens mee Blij
OP de 2stek stek was het al prijs : hier wil ik mijn kampement wel neerzetten. Kritisch als ik ben duurt het vaak lang eer ik een gepaste stek kies, maar nu was ik direct overtuigd.
Aan de ene kant heb ik een verbreding vol met waterplanten, aan de andere kant een sluis, ponton van 50m en ook veel vegetatie. Dit ruikt naar karper !

UserPostedImage

UserPostedImage

Tijdens het verkennen van de stek zie ik plots wat waterplanten bewegen. Ik zet een paar stappen dichter en plots schieten er zeker een 5tal karpers de vaargeul in.
De motivatie neemt direct nog een tikkeltje toe!
Het zal uiteindelijk tot 23u30 duren tegen dat ik een aanbeet krijg : De hengel die aan de overkant ligt komt tot leven en ik sla aan.
Ik voel direct dat het karper is, maar deze zit wat vast in het wier, maar eenmaal eruit begint het gevecht pas echt.
Deze kanaalvis laat zich niet kennen, maar moet na een tiental minuten toch z'n meerder erkennen.
Een lange spiegel glijdt in het net, nice! Like

UserPostedImage

UserPostedImage

Behalve een kroeskarper blijft het bij deze ene vis, maar als eerste sessie op een onbekend kanaal kan dit wel tellen!
Volgende sessie (4-5 dagen !!) zou wel eens rond de omliggende kanalen kunnen draaien...
Flo  
#32 Gepost : maandag 16 juli 2018 22:46:47(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Na overleg met mijn collegavisser zijn we tot het besluit gekomen dat de 5daagse van begin augustus uiteindelijk op de Noordelijke kanalen zal doorgebracht worden. We gingen eerst enkele uurtjes verder rijden, maar waarom niet dichter bij huis een kans wagen Like
Het plan is om overdag 1 of 2 kanaalstekken aan te voeren 's morgens en dan ergens een openbaar water te zoeken waar we overdag kunnen vissen.
Tegen de avond keren we dan terug en romen we een kanaalstek af.
Waterlopen genoeg in de buurt, dus het is een kwestie van een uitgebreide lijst maken met stekken en deze in een zo logisch mogelijke route te gieten om zo ter plaatse niet teveel tijd te spenderen aan het nutteloos rondrijden.
Efficiëntie is een must als je tijdsgebonden bent!
Behalve dat ene (succesvolle ! )nachtje vorige week is het voor ons een totaal nieuwe streek, dus dit wakkert ons gevoel voor avontuur weer aan.
Nu hopen dat het er tijdens het verlof niet vol met Belgen of Nederlanders zit d'oh!
Flo  
#33 Gepost : vrijdag 3 augustus 2018 17:07:44(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
net terug van een 5daagse Frankrijk. Het was goed kapotgaan.
De loden hitte vanaf 's morgens vroeg heeft er goed in gehakt, maar toch een zeer leerrijke sessie gehad!

Het was een sessie die we al een tijdlang aan het voorbereiden waren en zondag was het eindelijk zover.
Mijn maat kon pas maandag, dus ik ging alvast een nachtje gaan doen en de streek gaan verkennen.
Ik wist alvast op welke stek ik een eerste nachtje ging doorbrengen, maar de bedoeling van de volgende dagen is om te gaan kanaalhoppen.
De eerste dag bestond dus vooral uit rondrijden, wandelen, stekken scouten en potentiëel goede stekken aanvoeren.
Zo gezegd zo gedaan, en enkele uren later had ik 2 prachtstekken aangevoerd en zette ik mezelf ergens anders.

UserPostedImage

Er was wel wat activiteit op het water. Af en toe kon ik karper ziend raaien in het wier.
Al stalkend rond mijn stek probeer ik er nog eentje te verschalken, maar zonder resultaat.
Ik ben na het avondeten buiten wat aan het lezen als ik plots een piepje krijg. Interessant... we blijven alert.
5 min later krijg ik dan ook een effectieve aanbeet. De vis weet de kruidbank te bereiken en zwemt zich vast.
Na enkele minuten proberen krijg ik deze er gelukkig uit en nog wat later schep ik om 21u30 al de eerste vis van de sessie.
Wat een start, het eerste nachtje gaat alvast goed in.

UserPostedImage


Zeer tevreden ga ik rond 00;00u slapen, maar ik lig nog geen 10 min in mijn bed of ik krijg weer een piepje.
Net zoals de vorige keer leek dit een waarschuwing, want opnieuw krijg ik een run!
Deze keer lukt het de vis niet om het wier te bereiken, maar in de vaargeul laat hij zich des te meer eens goed gaan.
Ook deze gaat in het net en is direct al een flink pak groter! Wat een zalige kanaalbonker. Like

UserPostedImage

Terwijl ik mijn hengel opnieuw aan het optuigen ben krijg ik een volle fluiter. OOk deze hangt!
Helaas lost de vis kort in de dril.
Om 4u30 krijg ik nog een 4de aanbeet. Eenmaal in het net zie ik dat het terug een schoon beschubde spiegel is.
Deze gaat even in de zak en 's morgens vroeg komt m'n maat toe en mag hij direct wat foto's maken.

UserPostedImage

Vol enthousiasme vertel ik over de productieve eerste nacht en de zin om er goed in te harken stijgt met de minuut.
Ik had hem per sms op de hoogte gehouden van de vangsten, dus hij stond te popelen de lijnen nat te maken.
Echter moest er eerst gewerkt worden : 2 stekken werden opnieuw aangevoerd en we hebben nog een tijd rondgereden in de streek om wat nieuwe stukken kanaal te leren kennen.
Omdat ik 4 runs heb gehad, besluiten we terug dezelfde stek te doen.
Vol ongeduld wachten we op de eerste aanbeet, maar deze blijft uit... We wachten tot na 1u en gaan dan maar slapen.
Het duurt tot 8u 's morgens tot ik een tuutje krijg. Niets aan de hand dus ik blijf liggen.
Een kwartier later terug een tuutje. Ik ga even kijken... De waker staat vrij strak tegen de hengel en de draad staat op spanning. Toch maar even ophalen.
Ik blijk vast te hangen in het wier... tot ik iets voel tegentrekken. Karper!
Wat later schep ik een berg wier, met daarin opnieuw een wondermooie spiegel!

UserPostedImage

1 vis is niet slecht, maar toch is het wat anticlimax na die eerste nacht.
Be besluiten opnieuw 2 stekken aan te voeren en overdag nog te gaan touren en stalken.
Beiden lijken met deze hitte niet uit te houden : tijdens een stalksessie in een bebost stuk zijn we compleet opgegeten door de muggen en op de andere plaats sterven we van de warmte.
Dan laar naar de winkel en de volgende stek opzoeken.
Ook hier ruikt het naar karper en kunnen we er redelijk wat spotten.
De rigs secuur droppen lijkt niet simpel met al het wier, maar we hebben er goede hoop in.

UserPostedImage

UserPostedImage

Ergens in de vroege uurtjes krijgt Thibault een trage aanbeet. Ik ben in dromenland en merk er niet veel van.
s' Morgens weet hij me te vertellen dat hij een kleine schub gelost heeft voor het net. Balen, want het ging z'n eerste vis zijn.
We krabben eens in ons haar, want de stek zag er echt wel carpy uit en de vis liet zich duidelijk zien.

We gaan opnieuw wat gaan stalken, helaas terug zonder resultaat en besluiten opnieuw de eerste stek te gaan bevissen, daar er toch altijd iets uitkomt daar.
Om een lang verhaal kort te maken : buiten een kroeskarper wordt het terug een dikke vette blank Niet eens
We hebben nu 1 vis op 3 nachten met 2, dit moet echt beter. D warmte speelt ons parten en we bespreken uitvoerig ons battle plan.
Na alles goed af te wegen hebben we iets van fuck it : we zitten op iets meer dan een uur van een streek die we goed kennen en gaan lekker daar nog de laatste 24u doorbrengen ! Zo gezegd zo gedaan en om 9u30 zijn we al ter plaatse. Wel lastig al dat verkassen !

UserPostedImage

Na een uur vissen krijgt thibault een aanbeet ,maar deze zwemt zich vast.
Eindelijk komen onze opblaasbanden (2,5€ in de action) van pas en hij gaat de vis achterna. Helaas keert hij met een kale rig terug...
Na nog een tweetal uur besluiten we vis te gaan zoeken ipv bij de pakken te blijven zitten.
Opnieuw wandelen we kilometers onder de zon langs verschillende waters, gewapend met rugzak, matje, net en de scopes van mijn maat.
We slagen er in op 2 waters vis te spotten, maar kunnen deze niet tot een instant aanbeet verleiden.

Eerst een goeie Burger King maaltijd en dan laatste nachtstek van de sessie opzoeken.
We besluiten op een meertje te overnachten. Er zit nog 1 visser dus niet veel lijnen te water. Anders heerste er een redelijke hengeldruk.

UserPostedImage

We genieten van de laatste avond, maar gaan zonder aanbeet in de tent gaan liggen.
Ik ben nog wat aan het lezen als ik plots een run krijg. Nice! Ik heb hier al 2 nachtjes gedaan en beiden geblankt.
De hengel gaat krom en de slip begint te tikken. Ik voel dat het een dikke is... En dan niets meer. AAARG !!!!
Echt zwaar balen, eerste run op dit water verspelen, wetende dat er ferme bakken zwemmen.
Om 2u krijg ik echter revanche ! Ik voel dat het iets minder is dan ervoor, maar toch opgelucht eens de vis geschept is.
Het blijkt een lange torpedoschub! Eerste vis op dit water.

UserPostedImage

Ondertussen is het de 4de nacht dat m'n collega blankt en de ochtend heeft geen soelaas gebracht.
We kramen gans ons boeltje op en laten nog elk 2 hengels liggen.
Net voor ook deze worden opgeborgen krijgt hij eindelijk de verlossende run.
Op letterlijk 10 min van het einde van de sessie mag hij nog poseren met deze graskarper.

UserPostedImage


Het was een harde sessie onder moeilijke omstandigheden, maar we hebben er veel uit geleerd.
We komen hier zeker terug!
Flo  
#34 Gepost : zondag 11 november 2018 22:34:03(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
en zo zijn we terug van een onverwachts sessietje in Franrkijk.
Doordat het thuis zeer druk is met ons klein prutske had ik Frankrijk gelaten voor wat het was en de weinige vistijd aan het nabijgelegen kanaal doorgebracht.
Toch knaagde het diep vanbinnen en na een gunstig vangstverslag van een maat besloot ik om er toch nog eens 24u vantussen te muizen.
Het enige nadeel is dat de temperaturen ferm gedaald waren en ze ferme wind-en regenbuien uitgaven.
Fuck it, wat slecht weer houdt me niet tegen en zaterdagmorgen om 5u ben ik al op in m'n eentje opweg naar een streek die ik maar al te goed ken.

Het is nog donker als ik toekom, maar eens de kar was geladen en een stek gevonden, begon de zon wat op te komen.
Ideaal om de hengels uit te varen !
Normaal staat het water vol lelies en is het amper bevisbaar, maar half november is het al goed te doen om wat open water te vinden.
Ik ben er gerust is en ik doe nog een dutje in de stretcher, terwijl het buiten toch ferm regent.
Het blijft angstvallig stil... Ik was te optimistisch en had niet gedacht dat de temperaturen zoveel invloed zouden hebben op dit ondiepe water.
Om 15u nog geen tuut gehad en ik besluit te verkassen naar een ander water, waar er ook genacht mag worden.

Daar toegekomen...is er niemand te zien!! Dat is natuurlijk het voordeel van hondenweer : de salonvissers blijven alvast thuis.
Ik zet me op de stek die ik van plan was te bevissen en met alle ruimte die ik heb vaar ik 4 hengels mooi verspreid uit.
Ik hoor en zie alvast meer activiteit dan op het andere water, het is er veeel dieper en hopelijk aast de vis hier wat langer door.
De moeite die ik heb ondernomen om nog een najaarsvis te strikken wordt om 00:00u eindelijk beloond met die verlossende run.
Er zitten grotere, maar ik kan alvast niet klagen en hoef dus niet met een blank af te sluiten Blij

wordt volgend jaar vervolgd!

UserPostedImage
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.