logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Pukmans  
#1 Gepost : vrijdag 6 maart 2020 23:48:16(UTC)
Pukmans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-3-2020(UTC)
Berichten: 7

Hallo allemaal.

Mijn Naam is eric a.k.a Pukmans.Like
ik ben een bijna 50'er, die al ruim een dikke 30 jaar op onze geliefde zoetwater koning vist.
Ooit ben ik begonnen met een overdreven grote zeevis hengel en het welbekende rood/witte verklikker balletje en de hondenbrokken van onze rotweiler...
Wonderbaarlijk genoeg, ving ik mijn eerste karper... geen idee hoe groot of hoe zwaar. vanaf dat moment voelde ik me behoren tot de superklasse van de visserij...Ik meende daarom ook maar om meteen te beginnen met het roken van zware shag, die ik van mijn vadertje jatte....vanaf dat moment heb ik ook gehoor problemen, want mijn ouweheer sloeg me meteen mn oren van mn koppie af.
nu enige jaren en een hoop leer momenten later, heb ik ondertussen de zeehengel in geruild voor zowaar echte karper stokken en het rood/witte balletje zijn nu piepers geworden. Helaas rook ik nog steeds zware shag en heb door het kuchen en hoesten af en toe een bijna dood ervaring aan de waterkant. maar goed even alle gekheid terzijde.

jaren geleden ving ik mijn PB. Een Frans hangbuikzwijn van 48 pond. ik ha samen met mijn maatje gespaard voo een vistrip naar een Frans betaal water, genaamd: Etang Du nogat (ik ben de naam inmiddels al vergeten) . Destijds net geopend en met een mooi bestand aan karper,meerval en zelfs steur. De trip was alles waar ik ooit van droomde. De ambiance, de natuur, en alleen al vier hele nachten van huis en bikkelen in je tentje was voor mij de ultieme beleving.
Na twee nachten slecht gevangen te hebben vanwege een hogeluchtdruk gebied en temperaturen waar zelfs onze bakoven jaloers op is. kreeg ik in de derde nachtom half 4 een gigantische giller... we schrokken ons helemaal de RamBam (ik wil het netjes houden). ik hoorde mijn molentje ratelen als een gek en rende als een dwaas naar mijn hengel toe. ik pakte hem op en het enigste wat ik dacht: " daar hangt een blok beton aan.".... het was ondanks de warme dagen van voorheen, deze nacht aardig fris, maar ik begon te zweten op plekken waarvan ik niet wist dat ik zweten kon......
Na een angstige maar prachtige drill van ruim een half uur, kon ik eindelijk dat "blok beton", landen....
Het was een en al euforie...ik kon het niet bevatten... toen bij het wegen bleek dat deze spiegelkarper 48 pond woog, begaf mijn hart het zowat....achteraf gezien niet zo heel erg gek, we rookte toen soms uit verveling de ene na de andere zware sigaret......Dit was voor mijn gevoel, de welbekende " kroon op mijn werk"... Nu kon het niet meer stuk...

Toch bleek het anders te zijn....
eenmaal terug in ons kleine kikkerlandje toog ik natuurlijk in mijn schaarse vrije tijd naar de waterkant. maar hoe ik ook ving... groot, dik, lang... het maakte mij niet meer uit.. de lol was er af. alles onder de 48 pond werdt niet meer gewaardeerd...ik had er op het laatst helemaal geen lol meer aan. ik begon als een malle mee te gaan in de hype die ontstond dankzij de comercie.... meer, groter, grootst... ik onderhield het hele jaa door 3 tot 5 stekken en voerde me bijna arm aan al die kilo's boillies die ik het water in knikkerde... Het was nooit genoeg. tot de dag kwam en ik me besefte dat ik gewoon was veranderd in een idioot die vergeten was waarom het nou eigenlijk ging. Ik gooide mijn spullen aan de kant en verkocht het uiteindelijk . Dat was nu 17 jaar geleden.

Een paar jaar gelee kwam ik toch weer met de karper visserij in aanraking. langzamer hand begon ik weer een uitrusting op te bouwen. Maar mijn visie en denkwijze heb ik radicaal veranderd. ik heb niet meer de drang om een monster te vangen. ik geniet nu van elke vis. ondertussen is er best veel veranderd en ook ik ben daar toch wel een beetje in mee gegaan. Toch blijf ik vasthouden aan mijn basis kennis en ervaring. ik heb nu minder tijd maar geniet des te meer...
het is nu echt weer een passie geworden en dat is voor mij de ultieme ontspanning. Natuurlijk hou ik het sportieve aspect er wel in, en ook ik ga met de comercie mee, maar ik laat me nooit meer zo gek maken als in mijn jongere jaren.
karpervissen is een hobby, een passie en dat moet ook zo blijven...

in ieder geval... that's me..
Aangenaam kennis te maken.
Wie weet steek ik hier nog de nodige dingen op. Dat ik een bijna 50'er ben, wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb. Ook ik maak soms nog klasieke beginners fouten, puur omdat ik soms niet kan wachten om weer mijn hengeltjes uit te smijten/varen......
Groeten Pukmans
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : zaterdag 7 maart 2020 13:40:19(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Welkom op cf Erik van een ook bijna 50'er .
Mvg Lorenzo
Pukmans  
#3 Gepost : maandag 9 maart 2020 21:38:27(UTC)
Pukmans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-3-2020(UTC)
Berichten: 7

Dankjewel Lorenzo.
Het valt me op dat er niet zo heel veel activiteit is op het forum.
l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : dinsdag 10 maart 2020 17:34:32(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Het laatste jaar is het op meerdere forums héél kalm , ik denk dat mensen meer op karperforums via facebook bekijken .
Maar zeker weet ik het niet aangezien ik geen facebook heb .
Mvg Lorenzo
Pukmans  
#5 Gepost : dinsdag 10 maart 2020 19:07:19(UTC)
Pukmans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-3-2020(UTC)
Berichten: 7

Dan kunnen we elkaar de elleboog schudden.(handen schudden mag immers niet meer ).
Ik heb ook geen Facebook. Ik heb iets met privacy en daar passen vele vormen van Social media, niet in het plaatje.
Vriendelijke groet. Pukmans.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.