logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Nic klomp  
#1 Gepost : dinsdag 18 september 2018 14:27:10(UTC)
Nic klomp


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-8-2018(UTC)
Berichten: 4

Hoi,

Ik ben beginnend karpervisser en vraag me af wat ik nodig heb wat betreft hengels. Ik wil beginnen met 2 of 3 hengels en vooral overdag vissen. Ik heb al een paar setjes van 100 euro gezien met 3 hengels maar heb hier mijn twijfels over. Ik wil het budget zo laag mogelijk houden maar ik heb liever goed materiaal.

Nick
Sponsor
Jeroen84  
#2 Gepost : woensdag 19 september 2018 07:12:59(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Hoi Nick,

Op wat voor soort water wil je je gaan richten?
Klein of groot water, hoe groot is de vis die erop zwemt?

Als je dit soort info weet kan je hier ook je hengel sterkte een beetje op afstemmen.

Over het algemeen genomen is een 2.5lbs stok prima voor alle Nederlandse wateren.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 september 2018 07:13:35(UTC)  | Reden: typo

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Nic klomp  
#3 Gepost : woensdag 19 september 2018 16:16:46(UTC)
Nic klomp


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-8-2018(UTC)
Berichten: 4

Ik wil op veel verschillende wateren gaan vissen dus ik denk dat ik 2.5lbs aanhoud. Waar moet ik verder opletten qua molens rodpods enzovoort.
Jeroen84  
#4 Gepost : donderdag 20 september 2018 07:31:03(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
wat betreft molens en rodpods, daar heeft iedereen zo zijn eigen idee bij.
Ik ben wel van mening vooral met molens, dat goedkoop duurkoop is en een beetje betrouwbare molen begint vanaf ca. 55-60€.

Succes!
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Nic klomp  
#5 Gepost : donderdag 20 september 2018 11:58:36(UTC)
Nic klomp


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-8-2018(UTC)
Berichten: 4

Dankjewel
Pukmans  
#6 Gepost : zaterdag 7 maart 2020 00:44:24(UTC)
Pukmans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-3-2020(UTC)
Berichten: 7

Hoi Nick.
Hoe is het inmiddels met de visserij ?
Ik krijg ook wel eens de vraag of een beginnend visser meteen diep in de buidel moet gaan tasten.
ik geef altijd als advies, niet te hoog in te zetten. het aller belangrijkst is en blijft Studie..... leer het leef en aas gedrag van de karper kennen, wat doen de seizoenen, hoe zit het met verschillende types wateren, enz...enz...
koop bewust, koop je te duur en ga je helemaal uit je pan in aanschaf van (vaak overcomplete ) uitrusting, maar geef je er binnen een jaar de brui aan omdat je niks vangt, dan beland je " gear" op marktplaats en jij hebt meteen een lelijk gat in je portemonee.

koop met beleid en laat je goed informeren.
groet Pukmans
N1ck  
#7 Gepost : maandag 6 april 2020 15:49:41(UTC)
N1ck


5 ponder

Lid sinds: 31-3-2020(UTC)
Berichten: 36

Ik heb een 2e hand setje op MP gescoord en ben daar mee aan het vissen.Ik kom er dan vanzelf achter wat is mis of anders wil. Ondertussen wat centen opzij leggen om dan te kopen wat ik denk nodig te hebben.
N1ck  
#8 Gepost : donderdag 14 mei 2020 18:08:25(UTC)
N1ck


5 ponder

Lid sinds: 31-3-2020(UTC)
Berichten: 36

Ondertussen wat nieuwe spulletjes gekocht. Langzaamaan komt het er wel. Nu bezig voor een rodpod / hengelsteunen. Ik heb een oude rodpod, maar de klemmen werken niet meer dus kan niet veel,verstellen.
Na een tijd zoeken en kijken ga ik denk ik voor de jrc x-lite pod base met alleen een buzzerbar achter en korte en iets langere banksticks. Zo kan ik zelf bepalen wat en hoe ik het neerzet. Iemand hier ervaring mee?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.