logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jochem IJmker  
#1 Gepost : woensdag 16 december 2009 18:04:39(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

He mensen

Ik wil volgend jaar graag op een groot water aan de slag gaan. Nou heb ik alleen nog nooit op groot water gevist. Hebben jullie tips voor mij hoe ik het het beste aan kan pakken? Want ik heb werkelijk geen idee waar te beginnen (ik vis nog niet zo langKnipoog)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jochem
Sponsor
edwinbaaijens  
#2 Gepost : woensdag 16 december 2009 18:54:29(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Ga morgen mee, dan laat ik het je zien!

Morgen 5:00 uur in de haven van stellendam dagje opstakkel vissen!!!(vissen)

Is heel makkelijk!


des te harder des te gaat ie...



timvanzanten  
#3 Gepost : woensdag 16 december 2009 23:15:55(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
haha, Edwin ga je morgen vreemd??? Ik hoor het wel hoe de vangst was
Erwin  
#4 Gepost : woensdag 16 december 2009 23:17:49(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heb je het nou over je wrakvis avontuur Edwin?
timvanzanten  
#5 Gepost : donderdag 17 december 2009 01:08:58(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Erwin schreef:
Heb je het nou over je wrakvis avontuur Edwin?


weet het bijna wel zeker.......Een heel groot water waar karper toch wel last met ademen heeft hahaha
Erwin  
#6 Gepost : donderdag 17 december 2009 01:11:33(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar goed....tips voor het vissen op groot water. Er zijn op groot water mijns inziens erg veel factoren die een rol spelen. Ik denk dat het erg belangrijk is goed peil werk te verrichten. Een goeie stek op groot water is goud waard. Ga op zoek naar spannend bodem verloop en hou goed de wind in de gaten. Op welke kant blaast hij het meest? Ga daar op zoek naar een stek. Trek daar gerust een tijd voor uit en je zult zien dat het zijn vruchten af zal werpen.

Erwin
Nielsz  
#7 Gepost : donderdag 17 december 2009 12:56:13(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

En goed voeren!
Jochem IJmker  
#8 Gepost : donderdag 17 december 2009 16:49:30(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Hè. Ben ik net te laat op het board om je uitnodiging te lezen.Think Heb je nog wat gevangen Edwin?

Maar dus na aanleiding van de wind ga je op zoek naar een stek, maar wat als je in die hoe onmogelijk kan zitten?
edwinbaaijens  
#9 Gepost : donderdag 17 december 2009 20:53:58(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Hey Jochem,

Helaas was door het weer de boel afgelst. Niet vanwege de sneeuw maar te harde wind... op zee dus!

Maar nu ff serieus!

Ga ook eerst eens kijken hoeveel je van dat betrefende water kan berijken met de hengels dan kan je
de rest alvast schrappen en hoef je daar geen energie in te stoppen. Ik maak altijd een printje
van google earth of maps en ga daar mee aan de gang, weg strepen wat je niet kan bereiken maakt het
al een stuk overzichtelijker. Dan op de te bereiken stukken goed gaan peilen, steek hier voldoende
tijd in. "Goed je huiswerk doen jongen"Knipoog schrijf al je bevindingen op en werk ze uit op je kaart.
Zo kan met je opservatie's aantekeningen maken als aktieve vissen ziet en terug koppelen aan de
diepte waar ze zich begeven. Dan kan je aan de slag, veel stekken bevissen en bevoeren. op die
manier kan je vangsten en of blank's beredeneren!

Genoeg ff zo???

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 december 2009 20:57:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven



des te harder des te gaat ie...



Erwin  
#10 Gepost : vrijdag 18 december 2009 11:25:43(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goeie tip Edwin. Vaak kun je op maps ook meteen zien waar het ondiep is (wittere vlekken). Dit zijn vaak plekken waar het bodemverloop een stuk interessanter is. Ik weet niet of je een PDA hebt, maar wij hebben ook een programma waar je de gevonden stekken kunt vastleggen (Bekijk CarpMaps). Dit is er trouwens ook voor op de PC. Dan kun je het thuis verwerken. Besteed veel tijd aan het zoeken naar je plek. Dit kan het verschil zijn tussen vangen of niet!

Erwin
steef zenden  
#11 Gepost : maandag 21 december 2009 18:49:07(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

zeker weten veel peilen en als je in bezit bent van een boot met fishfinder ga aardig wat uurtjes over het water varen om alles in kaart te brengen en als je toch van luxe houdt dan koop dan ook een gps om je stekken vast te leggen. En natuurlijk ga ook de diversers forums af om informatie over je water te vinden en te weten te komen.
En gebruik de tip van Edwin, google earth of maps om een beter zicht over je water te krijgen en het programma wat Erwin zei om je stek in kaart te brengen
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Jochem IJmker  
#12 Gepost : maandag 21 december 2009 20:49:54(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Bedankt jongens, voor jullie hulp! Hier moet ik het voor nu wel even mee kunnen doen!

Jochem
Erwin  
#13 Gepost : maandag 21 december 2009 20:55:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Fijn dat we je goed hebben kunnen helpen! Succes ermee en als je ergens tegenaan loopt! Vraag maar raak!!

Erwin
edwinbaaijens  
#14 Gepost : maandag 21 december 2009 21:55:31(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Kleine moeite, veel plezier... en houd ons op de hoogte!!!


des te harder des te gaat ie...



carpfigter  
#15 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 23:45:06(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

inderdaad het vele peilwerk kan goeie resultaten teweeg brengen , maar wat zeker ook niet mag vergeten worden vind ik, is goed kijken en zoveel mogelijk proberen te weten te komen van de andere vissers ,
1) voerd iedereen er met een visboilie zou ik zeggen neem ééns een zoete bolie .
2) word er veel tot heel veel gevoerd probeer et een paar keer met weinig boilies instant ,
3) zoeken naar de trekroute die de karper volgt ,vind ik persoonlijk heel belangrijk .
4) vertrouwen op jezelf je aas en je rig's is ook heel belangrijk .



grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
vandersteenjan  
#16 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 12:21:14(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

beter Veel zoeken en weinig vissen dan veel vissen en niks vangen (en niks bijgeleerd hebben) Waterkennis is op dergelijke waters de doorslaggevende factor. weten waar de vissen paaien, obstakelrijk gedeelte, baaien, trekroutes, waaterplanten, andere vissers observeren, consentraties van andere vissoorten, hou ook de snoekvissers in het oog met hun bootjes, plateau's, taluds en dieptes en ondieptes zoeken enz... hoe meer je te weten komt hoe beter. Als je eenmaal de vis gevonden hebt en een beetje hun trekgedrag kan inschatten dan zit je goed. Op dergelijke waters oogst je meestal succes na een paar sessie's. doorzetten dus.
greets
Wilko  
#17 Gepost : zondag 24 januari 2010 17:38:32(UTC)
Wilko


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 94

Leuk om te zien dat er mensen zijn die enthousiast zijn over CarpMaps, hier hebben we ook erg ons best op gedaan!

Kennis van het water hebben is belangrijk, mocht je je kennis in kaart hebben gebracht dan zou je de kaart van google maps en/of Carpmaps uit kunnen printen en kunnen lamineren zodat het stevig en waterdicht is. Zo'n lamineermachine kun je vaak wel bij de blokker kopen voor twee tientjes.

Wilko
Jan  
#18 Gepost : zondag 24 januari 2010 17:48:34(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

carpfigter schreef:
inderdaad het vele peilwerk kan goeie resultaten teweeg brengen , maar wat zeker ook niet mag vergeten worden vind ik, is goed kijken en zoveel mogelijk proberen te weten te komen van de andere vissers ,
1) voerd iedereen er met een visboilie zou ik zeggen neem ééns een zoete bolie .
2) word er veel tot heel veel gevoerd probeer et een paar keer met weinig boilies instant ,
3) zoeken naar de trekroute die de karper volgt ,vind ik persoonlijk heel belangrijk .
4) vertrouwen op jezelf je aas en je rig's is ook heel belangrijk .



grtzz


Veel met de lokale vissers praten, dan heb je een goed begin.
Nielsz  
#19 Gepost : maandag 25 januari 2010 12:17:19(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Maar krijg je dan niet alleen de bekende stekken te horen waar iedereen al vist?
carpfigter  
#20 Gepost : maandag 25 januari 2010 13:52:57(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Nielsz schreef:
Maar krijg je dan niet alleen de bekende stekken te horen waar iedereen al vist?

de bekkende stekken zijn dan meestal ook de hotspots , die onze vrienden zonder moeite terug vinden , daarom ik het zo belangrijk vind de trekroute van de karper te zoeken ,als je alles op kaart zet wat de stekken zijn die al jaren bevist worden en je hebt de trekroute is het jou taak omde vis te vangen alvorens hij op de hotspot komt , je zal merken dat de vissen weten waar er altijd gevist word en op die plekken zijn ze dan ook extra attent en voorzichtig ,
als je ze kan onderscheppen op weg naar de hotspot zullen ze veel makkelijker te vangen zijn, maar dan voert ge best heel weinig rond uw haakaas en de gekende hotspot wel bevoeren is een trukje die werkt grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.