logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : zaterdag 2 oktober 2010 10:01:52(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

na het zien va de foto's denk ik dat de meeste onder ons wel weten wat het zal betekenen voor dit water,
op dit moment is er nog geen spoor van dode vis maar dat zal waarschijnlijk niet lang uitblijven
UserPostedImage
UserPostedImage

wat kan men daar nog aan doen om het bestand enigsins gedeeltijlijk te kunnen redden?? al vrees ik dat het een
verloren zaak zal zijn

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 2 oktober 2010 10:03:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
Jorgen  
#2 Gepost : zaterdag 2 oktober 2010 10:54:27(UTC)
Jorgen


20 ponder

Lid sinds: 12-5-2010(UTC)
Berichten: 270

Als de waterschappen nu eens iets meer water zouden spuiten zodat het in beweging blijft zal de alg een heel stuk minder zijn en zeker niet meer schadelijk voor de vis.
Ik zie dit ieder jaar hier in de regio maar na klagen doet de gemaal meester er wel wat aan.
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
Erwin  
#3 Gepost : zaterdag 2 oktober 2010 10:54:46(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb het vaker gezien ja... Maar dit ziet er wel heel erg uit zeg!!! Is dit op een thuis water van je? Het enige dat je eraan kunt doen is de bodem baggeren. Het zit namelijk in de bodem en zit het er eenmaal in is het heel moeilijk om het er uit te krijgen. Bij hoge water temperaturen komt het vrij.
carpfigter  
#4 Gepost : zaterdag 2 oktober 2010 15:06:24(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Ik heb het vaker gezien ja... Maar dit ziet er wel heel erg uit zeg!!! Is dit op een thuis water van je? Het enige dat je eraan kunt doen is de bodem baggeren. Het zit namelijk in de bodem en zit het er eenmaal in is het heel moeilijk om het er uit te krijgen. Bij hoge water temperaturen komt het vrij.

is gelukkig niet op mijn thuiswater eerder een water waar ik niet wil vissen , maar toch blijft het altijd jammer voor de bewoners van zo een water , grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Davey Remmig  
#5 Gepost : zondag 3 oktober 2010 12:03:59(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Tegenwoordig is dit voor kleine wateren een begrip!
helaas weinig aan te doen en vaak als het er 1 keer in komt blijft het er terug komen.
beste zou zijn een soort pomp te plaatsen dat het water in beweging blijft.
Bij het verenigings water bij ons in de buurt is het dit jaar ook voor de 1e keer op gekomen. Niet altijd krijg je hierna een vis sterfte. maar als ik zo die foto zie is het echt heel erg en jammer dat de pachter van dit water niet eerder heeft ingegrepen.
Hij had de gemeente of de brandweer in kunnen schakelen.
Erwin  
#6 Gepost : zondag 3 oktober 2010 12:57:48(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ze moeten de bodem baggeren. Dan is dit, en de problemen die we afgelopen winter hadden bijna helemaal verholpen. Het zit namelijk allemaal in de bodem en komt vrij bij hoge temperaturen. Maarja... Baggeren kost een vermogen.
Davey Remmig  
#7 Gepost : zondag 3 oktober 2010 13:05:43(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Erwin, blauw alg word toch veroorzaakt door te weinig (door)stroming in het water???
ten minste heb dat ooit op school gehad.
timvanzanten  
#8 Gepost : zondag 3 oktober 2010 13:20:19(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
blauw algen worden veroorzaakt door enkele aspecten. niet in beweging zijnt water, hogere temperaturen en ondieptes zijn vaak een goede combinatie. door deze factoren groeien algen namelijk als kool. doordat blauwalg niet wordt gegeten door zooplankton, kun zij in een korte tijd voor behoorlijke schade zorgen. ze zorgen ervoor dat er geen licht meer kan komen bij de aanwezige waterplanten. dit heeft twee nadelen. allereerst hebben waterplanten licht nodig en zullen zij dus afsterven wat ervoor zorgt dat er minder zuurstof in het water komt. ten tweede neemt blauwalg ook zuurstof waardoor blauwalg vooral op ondiep water voor een zuurstofgebrek kan leiden!

bron: een nog niet gepubliceerd document voor CarpfeelingKnipoog
Davey Remmig  
#9 Gepost : zondag 3 oktober 2010 13:24:25(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Amen, nu dak het lees. jij brengt het goed voor woorden, zo iets bedoelde ik ook!
volgend jaar ga ik een interessante cursus volgen waar dit zeker aanbod komt.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.