logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 14:53:14(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

De Partij voor de Dieren is furieus over een initiatief om kinderen op Friese basisscholen visles te geven.
De partij protesteert tegen de hengellessen die de Friese Hengelsportfederatie aanbiedt aan de schooljeugd. Alle basisscholen in Friesland ontvingen dan ook een brief van de dierenpartij, waarin gevraagd wordt niet in te gaan op het aanbod van de Hengelsportfederatie om vislessen te komen geven.

De visfanaten proberen de schooljeugd enthousiast te maken voor het vissen. "Ze doen dat vanuit de middeleeuwse wetenschap dat vissen koelbloedige dieren zijn die geen pijn kennen. Terwijl wetenschappelijk onderzoek al lang heeft aangetoond dat vissen die gevangen en teruggezet worden, naar de bodem zakken en niet meer kunnen eten. Om over de stress en pijn maar te zwijgen", aldus PvdD-afdelingsvoorzitter Annemarie van Gelder in het AD.

De Hengelsportfederatie noemt de actie 'te zot voor woorden', omdat wetenschappers het niet eens zijn over de vraag of vissen pijn lijden. "Bovendien kun je kinderen niet vroeg genoeg leren hoe ze moeten vissen. Dat hengeltje gooien ze toch uit. Daar brengen wij hen tijdens de vislessen respect en mededogen bij voor de vissen."
steef zenden heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
kinderen_vissen.jpg
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 14:57:22(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
partij voor de dieren????
ze moeten niet zeuren!!!!
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
chiele  
#3 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 15:06:49(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ze zinken naar de bodem en eten niet meer...
wat een bull***t, daarmee da ze recordkarpers vangen en later op nóg hoger gewicht vangen.

wij vissers respecteren de vissen waarschijnlijk meer dan eender wie
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Jorgen  
#4 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 15:20:16(UTC)
Jorgen


20 ponder

Lid sinds: 12-5-2010(UTC)
Berichten: 270

Mevr. Thieme komt helaas uit mijn woonplaats en is over het algemeen een aardige vrouw.
Echter haar ideeën kloppen van geen kant en als ik me zacht uit druk spoort ze niet.
Laat de partij lekker zaniken er komt toch niets zinnigs uit.
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
freaky  
#5 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 15:49:43(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
wil wel weten welke randdebiel dat wetenschappelijke onderzoek heeft gedaan.

kind van 5 kan denk nog beter onderzoek doen dan de betreffende persoon.

hier nog een artikel
http://www.sportvisserij...door_visles___video.html


citaat: Bovendien zouden vissende kinderen zich op latere leeftijd gewelddadig naar andere mensen gedragen.

leer om te vangen, vang om te leren
chiele  
#6 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 16:03:10(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

jep, ik voel zo een demoon naar boven komen sinds ik vis ;p

tog erg wat ze allemaal uitvinden om de hengelsport in een slecht daglicht te stellen
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
steef zenden  
#7 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 16:50:03(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik vind het wel een goed idee van de friese scholen om de kinderen visles te geven, mag ze van mij een vaste les op school worden.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Lodewijk  
#8 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 17:02:57(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ze kunnen beter zo'n cursis doen net zoals in duitsland het geval is
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
chiele  
#9 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 17:49:21(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

met vislessen gaan ze nét iets te ver vind ik, hoewel ik het wel leuk zou vinden Knipoog, maar we moeten redelijk blyven.

zon cursus lijkt me ook niet echt iets, je leert, als je wat ouder bent, meer bij door ervaring of door met ervaren vissers mee te gaan (vind ik...)
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Carp93  
#10 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 21:21:18(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
Het is een leuk idee maar net wat chiele zecht om er nou een les voor te geven is wel beetje overdreven jah .. ( het is toch onder school tijd ?? )
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
robbin  
#11 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 21:27:43(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

kheb wel eens zeelt gevangen die ik na een uurtje alweer vang (was te herkennen een beschadiging aan de rechterkant)
lijkt me vreemd dat ze zich dan nog gewoon laten vangen
Life is a game, fishing is serious
steef zenden  
#12 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 21:31:30(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

sportvisserij nederland heeft een leuk programma voor de groepen 7 en 8
http://www.vissenschool.nl/
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Davey Remmig  
#13 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 22:12:29(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Ik kom net terug van onze vereniging en heb vandaag ook weer visles gegeven, wij doen dit bij onze HSV elk jaar, kinderen van de basisschool nemen hier aan deel.

Chiele, waarom lijkt jou dat niks voor de jeugd als ik vragen mag?

Ze hebben er degelijk iets aan. ze leren hier de eerste stappen zoals, haakjes knopen, dobbers monteren, dobbers peilen, en zo kan ik nog wel door gaan echter het belangrijkste is het verwijderen van de haak zonder het visje pijn te doen.
dus leren hier bij met het vriendelijk omgaan met vissen en vind dat juist een heel goed idee.( dat scheelt weer mopperen van een paar visser)
hoe vaak zie je wel niet jeugd niet goed omgaan met de vis??
ik kan nog veel meer plus punten op noemen die ze op z'n cursus wordt bij gebracht.
ook kan ik je zeggen dat ik de resultaten goed vind als ik weer eens wat jeugd aan de water kant zie die er ooit aan heeft deel genomen.

het zou eigenlijk verplicht moeten worden mja....
Davey Remmig  
#14 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 22:16:55(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

nog even terug naar de Partij voor de dieren , hier zijn ze al jaren mee bezig. Ze proberen het al een tijd bij de jeugd om vissen zielig te laten vinden, zodat ze het aantal vissers in de toekomst drastisch verminderd (menen ze).
nja.. ik zal maar verder niks meer over deze partij zeggen....
Anne  
#15 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 22:27:47(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

De Partij voor de Dieren heeft duidelijke plannen om ervoor te zorgen dat de hedendaagse visser nog meer regels om zijn oren krijgt geslingerd.
Het lijkt erop dat ze de jeugd van tegenwoordig willen ontmoedigen om met een hengeltje langs het water te gaan zitten.
Dit terwijl er nog zoveel leuke andere dingen te doen zij voor de jeugd zoals bij een tunneltje jointje roken, bier zuipen, meisjes lastig vallen etc. etc.

Zo jammer dat er nog steeds politieke partijen zijn die eerst hun bek opentrekken voordat er gedegen onderzoek is gedaan en er goed is nagedacht
over wat de gevolgen kunnen zijn.

Maarja, voor die 4 ton per jaar moeten ze toch iets zeggen niet?

Bewerkt door de gebruiker woensdag 6 oktober 2010 22:32:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
ronald kingma  
#16 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 22:31:53(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
in mijn ogen is het allemaal condomenologie Silenced


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
chiele  
#17 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 23:39:36(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

Lunatik schreef:
Ik kom net terug van onze vereniging en heb vandaag ook weer visles gegeven, wij doen dit bij onze HSV elk jaar, kinderen van de basisschool nemen hier aan deel.

Chiele, waarom lijkt jou dat niks voor de jeugd als ik vragen mag?

Ze hebben er degelijk iets aan. ze leren hier de eerste stappen zoals, haakjes knopen, dobbers monteren, dobbers peilen, en zo kan ik nog wel door gaan echter het belangrijkste is het verwijderen van de haak zonder het visje pijn te doen.
dus leren hier bij met het vriendelijk omgaan met vissen en vind dat juist een heel goed idee.( dat scheelt weer mopperen van een paar visser)
hoe vaak zie je wel niet jeugd niet goed omgaan met de vis??
ik kan nog veel meer plus punten op noemen die ze op z'n cursus wordt bij gebracht.
ook kan ik je zeggen dat ik de resultaten goed vind als ik weer eens wat jeugd aan de water kant zie die er ooit aan heeft deel genomen.

het zou eigenlijk verplicht moeten worden mja....


ik zal het anders zeggen, hier zie ik het niet gebeuren (in belgie), waarom juist vissen? hier zijn er vééél meer mensen die lachen met personen die vissen dan echte vissers en die lessen zouden niet echt geapprecieerd worden, aangezien merendeel kinderen zich met andere sporten wil bezighouden dan met vissen.
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Davey Remmig  
#18 Gepost : woensdag 6 oktober 2010 23:52:36(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

okee, sorry heb het verkeert begrepen. heb ook wat door de war gegooid.
want bij ons kan de jeugd van de basisschool uit een pakket met sporten waaronder ook vissen uitkiezen, dat gaan ze gedurende aantal weken volgen dus deze jeugd heeft er zelf voor gekozen.
steef zenden  
#19 Gepost : donderdag 7 oktober 2010 10:01:18(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

mijn oude visverening deed het ook, die hielden een paar keer per jaar een visdag voor de jeugd om ze vanalles te leren wat er met vissen te maken heeft zoals, visherkenning, het maken van een vissetje(haken, dobbers, onderlijntjes maken), het onthaken en het behandelen van de gevangen vis enz...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

robbin  
#20 Gepost : donderdag 7 oktober 2010 10:23:38(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

Volgens mij heeft de partij van de dommen geen idee hoeveel vissers er zijn in nederland. Zwak om dan de toekomstige vissers dan er voor bang te maken.

Visie van PvdD

"Hengelen
De aantasting van het dierenwelzijn geldt in hoge mate voor hengelen. Hengelen is geen sport. Het is net als jagen een vorm van tijdsverdrijf ten koste van dieren. Voor de vis beginnen de angst, stress en pijn zodra hij aan de haak geslagen is. De gevangen vis probeert uit alle macht van de haak los te komen. Beschadigingen en verwondingen zijn steevast het gevolg. De Partij voor de Dieren wil dat hengelen wordt verboden. Mocht een hengelverbod (voorlopig) niet haalbaar zijn, dan moet hengelen sterk worden ontmoedigd en moet het gebruik van de zeer dieronvriendelijke weerhaken en leefnetten worden verboden. Ook viswedstrijden moeten worden verboden."
Life is a game, fishing is serious
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.