logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
roy pluim  
#21 Gepost : maandag 21 december 2009 16:21:28(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

nog iemand tips voor een chod systeem zonder tube of leadcore

Roy
Erwin  
#22 Gepost : maandag 21 december 2009 17:26:57(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Waarom zou je dat willen Roy?
roy pluim  
#23 Gepost : maandag 21 december 2009 21:59:47(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

omdat ik tube en leadcore te lomp vind een mooie fluorcarbon lijn die zinkt valhet minst
Ik ben al wel wat wezen testen en proberen alleen heb de oplosing nog nietd'oh!
Is er ook 15 lb leadcore? dta zou kunnen mieschien maar liest enkel hooftlijn

Roy
snowmanfisher  
#24 Gepost : dinsdag 22 december 2009 02:29:00(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Leadcore licht ook mooi plat op de bodem en als je zorgt dat de kleur van je leadcore overkomt met de bodem heb je dus hetzelfde idee Knipoog

Mvg
Erwin  
#25 Gepost : dinsdag 22 december 2009 09:51:29(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hey Roy

Ben je niet bang, dat wanneer je geen leadcore of tube gebruikt de vissen verschrikkelijk beschadigt? Waarom geen leader? Die zijn erg soepel. Ook heb je dunnere diameters leadcore. Ik gebruik die van fox. Erg mooi gecamoufleerd en aardig dun van diameter.

Erwin
Hennie Bodde  
#26 Gepost : dinsdag 22 december 2009 09:56:44(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Op een mooie vlakke bodem ligt leadcore wel mooie vlak dayo, maar op een grillig bodem verloop dan?
Denk het dan niet. En een karper is snel spooked hoor. Ik gebruik veel de tungstentube ipv leadcore.
Die van pb is net zo soepel als je hoofdlijn zo niet zelfs soepeler.
Chod vis ik op een camouleader van korda of op leadcore als het water dat toelaat.
Een hele dikke fluorcarbon voorslag zou ook kunnen maar laat ook aan soepelheid te wensen over.
Helemaal zelf bedacht.........




Erwin  
#27 Gepost : dinsdag 22 december 2009 10:50:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat blijft natuurlijk altijd het probleem met grillig bodem verloop. wat je ook gebruikt. Het blijft vrijwel altijd van de bodem af staan. Wat ik wel denk, is dat een vis sneller schrikt van een "gewone" lijn, dan van een tube of leadcore. Dit omdat een lijn dunner en dus scherper is. Het lijkt op niets dat ook echt op de bodem ligt. Met slappe lijnen vissen zou een goeie oplossing zijn omdat het dan meer kans krijgt de contouren van de bodem aan te nemen.

Erwin
roy pluim  
#28 Gepost : dinsdag 22 december 2009 13:06:26(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Ik gebruik het liever niet ik moet zeggen ik heb van af vorig najaar bijna altijd zonder tube of leadcore gevist en ik heb niet 1 vis beschadigt zelf spiegels waar 1 of 2 schubs op vlank zitten beschadigen ook niet ik gebruik ook een diameter van 40 honderste lijn.

Dit gaat niet over rigs, maar over inline lood, kijk nou is de ene viser pakt een stuk korda inline lood zit een mooie glade coating op als de vis het raakt is er niks aan de hand wat nu met een stuk armaled lood iedereen vind het mooie, mooie gecamouvleerd(zand er op) dit heeft gewoon het erfect van een fijl als het langs de vis gaat

Roy
snowmanfisher  
#29 Gepost : dinsdag 22 december 2009 13:42:26(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

hennie is gebruik ook soepele leadcore van esp of pb,
Hiermee ben ik van mening dat het zelf op een grillige bodem goed op de bodem licht.
Maarja natuurlijk weet ik het niet zeker Knipoog

Mvg
Erwin  
#30 Gepost : dinsdag 22 december 2009 14:04:44(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
roy pluim schreef:
Ik gebruik het liever niet ik moet zeggen ik heb van af vorig najaar bijna altijd zonder tube of leadcore gevist en ik heb niet 1 vis beschadigt zelf spiegels waar 1 of 2 schubs op vlank zitten beschadigen ook niet ik gebruik ook een diameter van 40 honderste lijn.

Dit gaat niet over rigs, maar over inline lood, kijk nou is de ene viser pakt een stuk korda inline lood zit een mooie glade coating op als de vis het raakt is er niks aan de hand wat nu met een stuk armaled lood iedereen vind het mooie, mooie gecamouvleerd(zand er op) dit heeft gewoon het erfect van een fijl als het langs de vis gaat

Roy


Het lood met een zand coating, kan mijns inziens ook vissen beschadigen ja. Alleen vraag ik me altijd af of lood daadwerkelijk langs de vis schuurt tijdens de dril. Als je je beseft hoe weinig druk er tijdens een dril op de haak komt door de rek van nylon (ik heb het wel eens uitgetest op een afstand), lijkt het mij dat het lood naar beneden hangt en niet in een lijn naar je hengel.

Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, al heb ik dit wel eens in onderwaterbeelden gezien. Om zeker te zijn gebruik ik ook altijd lood met een gladde coating.

Erwin
roy pluim  
#31 Gepost : dinsdag 22 december 2009 14:36:58(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Mieschien maar tijdens afdrillen En gebruiken van gevlochten lijn dan raakt de vis het lood wel.

Roy



Erwin  
#32 Gepost : dinsdag 22 december 2009 15:41:28(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat zou goed kunnen. Wat ik al zei, ook ik heb liever glad lood
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.