logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:12:06(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

de nederlanders zullen zeggen alweer een gekke belg, de zigg gebruiken de Meeste Op een meter boven de bodem, ikzelf gebruik die eerder een meter onder de waterspiegel tot drijvend, ik maak de ziggrig op de Korda Manier en vind je onder deze link: http:/ / www.korda.co.uk/movies/?id=67 is een heel goed systeem, zijn er nog die deze rig toepassen in de oppervlaktevisserij? nog een tip; vergeet de spodmix niet als je het wil proberen met de zig rig, heb meerdere keren meegemaakt DAT ik een run kreeg Terwijl ik aan et bijvoeren was met de spod, veel sukses Grtzz

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 26 december 2009 14:14:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:24:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Carpfighter.

Vind je het niet vervelend drillen zo met je lood schuivend aan je hoofdlijn? Ik gebruik de zig alleen op wateren waar ik ze aan het oppervlak zie. Dit komt gewoon omdat ik er dan meer vertrouwen in heb(betekent dus niet dat het anders niet werkt ofzo). Ook maak ik gebruik van een drop-off lead. Na een aanslag ben je van je lood af. (bekijk mijn zig-rig)

Wat gebruik jij als aas? Foam? Pop-up's?

Enne... bedankt voor je spod tip! Dit doe ik namelijk nooit (heb het ook nog nooit geprobeerd i.c.m. een zig). Meestal zoek ik de vis op met een zig door steeds op een andere plek in te gooien. Dit zijn dan plekken waar ze zich aan het oppervlak ophouden.

Ik heb met deze rig het vermoeden dat het pure nieuwsgierigheid van de karper is dat ze het pakken.

Erwin
Erwin  
#3 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:31:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ziet er wel erg goed uit (dat filmpje). Zou ik zo gebruiken....
carpfigter  
#4 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:36:49(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

ja Erwin De dril is inderdaad vrij zwaar en hard, ik heb deze rig getest op een betaalwater waar het bijna gans et jaar vol zit en veelverkassen kon ik dus niet, en kon ik dus niet anders om de vis naar de stek te trekken inplaats van zelf naar de vis te gaan, ik gebruik altijd pop-up op de zig Omdat het drijfvermogen wel iets beter is dan een pop-up suikermais ofzo, ik Vermijd et gebruik van drop off systems, als iedereen zo gaat vissen Zorgen wij zelf voor een soort vervuiling in onze favoriete wateren, kan inderdaad wel stukken gemakkelijker zijn om de vis af te drillen op zo een systeem maar den duur zitten we op lood tte vissen inplaats van op een zandgrond snap je ,kanook niet gezond zijn voor onze vrienden denk ik dan grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#5 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:40:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heb je helemaal gelijk in Carpfighter. Ik vind dit daarom wel een mooie oplossing. Ik was wel verplicht drop-off lead te gebruiken, omdat ik dan ongeveer 2 a 3 meter diep viste. Hiermee kun je gewoon niet drillen. De rig die jij gebruikt, heeft een afstand tussen het lood en je haak van ongeveer 50 cm. Dit valt mee en is dus goed mee te drillen!

Ik ga hem zeker gebruiken deze aankomende zomer!

Erwin
carpfigter  
#6 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:44:02(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

[quote = Erwin] Heb je helemaal gelijk in Carpfighter. Ik vind dit daarom wel een mooie oplossing. Ik was wel verplicht drop-off lood te gebruiken, Omdat ik dan ongeveer 2 a 3 meter diep viste. Hiermee kun je gewoon niet drillen. De rig die jij Gebruikt, heeft een afstand Tussen het lood en je haak van ongeveer 50 cm. Dit valt mee en is dus goed mee te drillen!

Ik ga hem zeker gebruiken deze aankomende zomer!

Erwin [/ quote] kan u verzekeren erwin ge zult verschieten van het gevecht die volgt bij een aanbeet Knipoog met een karpertje van 7kg kun je veel werk hebben hoor grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#7 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:50:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat geloof ik graag! Ik was al dol op beten afkomstig van de Zig!!
Sander  
#8 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:53:00(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Jip, heb carpfighter er al meerdere keren vis zien mee vangen terwijl anderen zaten te blanken dus een goed systeem is het zeker op dressuur putjes.
@Erwin:
Als ik jou zig rig bekijk rol je je fluocarbon op en knoop je het dan vast met pva..
Heb je dan geen last dat in je fluocarbon niet echt strak meer is maar helemaal gekrult enz..?
Kan zijn dat ik het mis heb, heb namelijk niet echt ervaring met zig rig..

mvg Sander
Erwin  
#9 Gepost : zaterdag 26 december 2009 14:57:46(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Sander.

RigMarol heeft een fluo carbon die zich ideaal leent voor deze situatie. Het is een fluocarbon die je niet hoeft te stomen, maar simpelweg aan te trekken om hem mooi stijf te krijgen. Wanneer ik de lijn van de rol haal, knoop ik de haak vast en bevestig het geheel. Ik trek de lijn goed aan en alles zit mooi recht. Ik maak grote lussen en zet dit vast met pva tape. Eenmaal in het water zal de tape meteen wegsmelten en de rig zich strekken. Dit werkt erg goed omdat je op deze manier heel gemakkelijk in kan gooien.

Erwin
carpfigter  
#10 Gepost : zaterdag 26 december 2009 15:02:12(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

[quote = Erwin] Hij Sander.

RigMarol Heeft een fluo koolstof sterven Zich ideaal leent voor deze situatie. Het is een fluocarbon sterven Hoeft je niet te stomen, maar Simpelweg aan te trekken om hem mooi stijf te krijgen. Wanneer ik de lijn van de rol haal, knoop ik de haak Vast en bevestig het geheel. Ik trek de lijn goed aan en alles zit mooi recht. Ik maak grote lussen en zet dit uitgestrekte voldaan PVA tape. Eenmaal in het water zal de tape meteen wegsmelten en de tuigage Zich strekken. Dit werkt erg goed Omdat je op deze Manier hak Gemakkelijk in kan gooien.

Erwin [/ quote] zo is de stiff rig van e.s.p ook een handige fluor lijn vind ik ,kmoet zeggen et systeem ik hier voorstel is enige ervaring in werptechnieken wel noodzakelijk grtzz

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 26 december 2009 15:03:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#11 Gepost : zaterdag 26 december 2009 15:06:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Omdat je tijdens de worp gemakkelijk alles in de war kunt gooien of iets wat op de grond mee kunt nemen, is het een tip je lood/ haak met wokkel op de deksel van een emmer te leggen.
carpfigter  
#12 Gepost : zaterdag 26 december 2009 15:13:25(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Omdat je tijdens de worp gemakkelijk alles in de war kunt gooien of iets wat op de grond mee kunt nemen, is het een tip je lood/ haak met wokkel op de deksel van een emmer te leggen.
enkel et in de war gooien is een probleem , door de redelelijk lange onderlijn gaat uw rig rondraaien tijdes de vlucht naar het water en draaid rond en raakt zo verstrikt , nu weet ik dat je zal zeggen maak die onderlijndan wat korter ,maar dan zijn de aanbeten minder tot nihil snap je , en volges mijn weten is het de bedoeling dat we er aanbeten op krijgen lol grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#13 Gepost : zaterdag 26 december 2009 15:16:36(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat kloptKnipoog En als je na de worp meteen je hengeltop tegen het water aanwijst? Dan gooi je niet zo ver, maar heb je minder kans dat je alles in de war gooit. Misschien ook een oplossing toch met pva de lussen te maken?
carpfigter  
#14 Gepost : zaterdag 26 december 2009 15:27:44(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Dat kloptKnipoog En als je na de worp meteen je hengeltop tegen het water aanwijst? Dan gooi je niet zo ver, maar heb je minder kans dat je alles in de war gooit. Misschien ook een oplossing toch met pva de lussen te maken?
op een water van +/- 6m diepte met pva werken erwin lijkt me onmogelijk haha toch niet om de oppervlakte visserij te kunnen uitvoeren grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#15 Gepost : zaterdag 26 december 2009 15:52:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dan wordt het erg lastig carpfisher! hahaha...
K3nny  
#16 Gepost : zondag 27 december 2009 23:45:04(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

idd met deze rig heeft Carpfigter veel succes ...
deze zomer zat hy op een water , waar iedereen blankte !
met deze rig heeft hy 2 karpers van onder de anderen hun neus kunnen landen Knipoog
Grtz K3nny.
Erwin  
#17 Gepost : zondag 27 december 2009 23:59:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goed bezig carpfighter!

Wanneer zet jij de zig in?
carpfigter  
#18 Gepost : maandag 28 december 2009 00:16:35(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Goed bezig carpfighter!

Wanneer zet jij de zig in?
ik zet de zig in van vanaf het rond de 20graden is voor paar dagen maar ik ben iemand die veel karperverhalen leest en naar mijn conclussie zou de zigg rig eigenlijk gans et jaar sukses vol kunnen zijn , en dan denk ik in de winter meer aan vijvers met een steengrond ,er zal ongetwijfeld een warmere laag zijn dan daar beneden die koude stenen , snap je mijn theorie ?grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#19 Gepost : maandag 28 december 2009 00:19:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dus in het voor- en najaar in de warme spronglaag? Interessant. Ik denk dat je dan in de ochtend en avond (ochtend zonnetje) erg succesvol kunt zijn ja...
carpfigter  
#20 Gepost : maandag 28 december 2009 00:36:44(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Dus in het voor- en najaar in de warme spronglaag? Interessant. Ik denk dat je dan in de ochtend en avond (ochtend zonnetje) erg succesvol kunt zijn ja...
kdenk dat ge best paar dagen of weken goe observeert op nieuw water, waar ge karper ziet azen of ziet bovenzwemmen , en op gekend water ondervind ik dat de karper niet uit zijn trekroute verdwijnd maar gewoon op hogere lagen zwemt het enige ge moet doen is die laag weten te vinden , et is me opgevallen dat ik meer aanbeten kreeg toen ik op halfwater viste en toen et daar nie lukte ging ik ze hoger zoeken tot op een halve meter onder de waterspiegel
, nog een tip ; als je karper ziet boven zwemmen maar ze nemen uw aas niet moet je es met hele korte trekjes aan de hoofdlijn trekken zodat ge uw pop-up ziet dansen op het oppervlak , onze viend de karper is zodanig currieus dat het hem overhaald om dat bewegend bolletje toch es te nemen grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.