logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Anne  
#1 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:27:52(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Steeds vaker lees ik verhalen over Polen die hele meren leegvissen.

Het moet toch niet gekker worden. Is dit waar en zijn er bewijzen?
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Sponsor
jvs  
#2 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:50:22(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

ik hou zelf altijd een oogje in het zeil hier bij de visvereniging anne,en op ons eigen water(vijver)
heb ik idd polen betrapt die karpers meenemen en zonder vergunning s'nachts zaten te vissen en lijnen uitzetten.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 november 2010 21:52:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

houdoe en bedankt
matszj  
#3 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:52:08(UTC)
matszj


20 ponder

Lid sinds: 30-10-2010(UTC)
Berichten: 262

eerst toen ik zat te vissen, kwam de vrouw hem brengen.
anderhalfuur later kwam ze trug.
ik denk dat ze de gevange vis ging halen, maar dat had ie nog niet
toen liep de vrouw naar de auto, eten en drinken geven aan de pool.
en toen moest ie blijven zitten end e vrouw reed weg.

dat dachten wehe!

gr
Frank Penning  
#4 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:52:18(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

ook de polen hebben internet anne :-"
Mister X  
#5 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:52:47(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Mijn ervaring met polen is het volgende op 1 van mijn thuis water hier in Emmen
heeft mijn maat op en avond en boot gezien op het water van plan alle vis te pakken,
met daar in en groep polen met autos aan de water kant die en viever aan het leeg vissen zijn.
Heeft toen en eigenaar van en vis winkel op gebelt samen met de pollie ging het erg heftig aan toe.
Jammer dat ik er niet bij was geweest persoonlijk kan ik dit niet over mijn hard krijgen wil graag voor de vis vechten!
Vissen kunnen zich niet verdedigen wij wel, begrijp ook wel dit is en cultuur kwestie maar hou het lekker in pollen.
terroriseer geen enkel water dit wordt niet getolereerd. Ook nog gehoord dat en set polen op en 2e water aan het stalken zijn geweesst met camo kleding deze zijn door mijn vrienden met harde hand verijderd ook weer jammer dat ik er zelf niet bij was!!!!!
Wil het even gezegt hebben help de vis waar het kan het gaat mij toch aan het hard.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 november 2010 22:09:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#6 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:53:09(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
dat is een veelvoorkomend iets jah! Polen hebben andere tradities en gewoontes dan ons. Karper staat in het hele oostblok hoog op de menukaart. het vangen en meenemen van vis is dus niks bijzonders voor hun. zelfs was er laatst eentje betrapt die in Safaripark Beekse Bergen in de vijver (tamme karpers) aan het vissen was! haha

Maar even serieus, het wordt een groot probleem! vooral omdat ze alle regels aan hun laars lappen! (stropen, geen vergunningen, meerdere hengels, diefstal, onrust aan de waterkant etc.)
jvs  
#7 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:53:27(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

Frank Penning schreef:
ook de polen hebben internet anne :-"

moet je daar bang van zijn?terug naar polen ermee zou ik zeggen,9 van de 10 zitten zonder papieren en nemen vis mee,en laten een berg troep achter.
houdoe en bedankt
Frank Penning  
#8 Gepost : dinsdag 23 november 2010 21:58:52(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

ben ik helemaal met je eens!!!
Frank Avezaat  
#9 Gepost : dinsdag 23 november 2010 22:37:59(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Anne schreef:
Is dit waar en zijn er bewijzen?


ga eens praten met een aantal maasvissers in Limburg Knipoog
sven vq  
#10 Gepost : dinsdag 23 november 2010 22:41:46(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

in België is het vbk nu met een actie gestart omdat het hier veel te erg wordt (zelfs op mijn thuiswater kwamen ze al voor, dus ze vrezen het niet een volledig afgezet domein te betreden).

op www.vbk.be kan je ergens flyers downloaden en afprinten met daarop zelfs een poolse vertaling waarin wordt duidelijk gemaakt dat karpers stelen/doden uit den boze is.

Na de aalscholver zijn Polen (en andere buitenlandse vissers) de volgende plaag. Nu wil ik ook niet gaan zeggen dat alle Polen stropers zijn (er zijn er veel goede bij, enkele van mijn kenissen die vissen zijn zelfs polen en die verzorgen de vissen beter dan sommige belgische vissers...), maar het zijn vaak Poolse vrachtwagenchauffeurs die tijdens hun tussenstop gauw enkele kilo's vis meenemen naar hun thuisland voor hun familie (ergens te begrijpen, ze hebben het daar minder goed dan hier, en vissen is nog steeds een jachtsport. wij hebben er nu een sport van gemaakt, maar daar is zo'n klein schubje waarschijnlijk wel een delicatesse).

Grtz
Patrick Wolters  
#11 Gepost : dinsdag 23 november 2010 22:44:02(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Kan jullie wel vertellen dat ik niet voor mezelf insta als
ik hier getuige van zou zijn.
Kon nog wel eens een stugge 3 ponder kostenSilenced
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Frank Penning  
#12 Gepost : dinsdag 23 november 2010 22:44:46(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

je kan er ook een t shirt bestellen, met duidelijke pictogrammen...Breede lach
Patrick Wolters  
#13 Gepost : dinsdag 23 november 2010 22:46:55(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Frank Penning schreef:
je kan er ook een t shirt bestellen, met duidelijke pictogrammen...Breede lach

Denk niet dat die gasten zich daar wat van aantrekken ze kennen de regels gerust wel.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Anne  
#14 Gepost : woensdag 24 november 2010 00:41:08(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Ik ken een aantal polen die dit nooit zouden doen, heb dus geen hekel aan ze. Maar ze moeten toch wel zich een beeetje aanpassen aan de gebruiken van het land waar ze verblijven, legaal of illegaal. Zou toch niet normaal zijn als een groot deel van ons karperbestand wordt opgegeten?
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
PerryMeter  
#15 Gepost : woensdag 24 november 2010 00:55:30(UTC)
PerryMeter


15 ponder

Lid sinds: 23-6-2010(UTC)
Berichten: 106

En toch zijn dit niet alleen polen.ik vind dat jammer dat er vaak alleen het woord polen word gebruikt er zijn nog veel meer oostbloklanden.want ik kan niet zien of iemand een pool is of iemand uit de rest van het oostblok en ik denk dat velen van jullie dit niet kunnen zien.
maar het blijft triest dat er personen zijn die ons water leegroven of het nu iemand uit het oostblok is of een nederlander.Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 24 november 2010 11:22:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

red de boom,eet een bever
Anne  
#16 Gepost : woensdag 24 november 2010 09:21:29(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Polen hebben toch zo'n grote bontmuts op? Ah nee, dat zijn Russen, lol

Bewerkt door de gebruiker woensdag 24 november 2010 09:22:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
ferenc  
#17 Gepost : woensdag 24 november 2010 12:24:07(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Is het niet zo dat je vis mee mag nemen? Vind het altijd wel apart,wij maken uren,dagen weken om een vis te vangen en "die" polen rossen in 1 nacht een heel water leeg met hun telescoop hengels en plastice verklikkers :-"
timvanzanten  
#18 Gepost : woensdag 24 november 2010 14:02:36(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, op sommige wateren is het idd nog legaal ook om bovenmaatse vis mee te nemen! En Ferenc, over dat leegvissen hea, dat gebeurt natuurlijk wel met de juiste nettenKnipoog alles goed verder man?
martijn boerema  
#19 Gepost : woensdag 24 november 2010 14:16:15(UTC)
martijn boerema


10 ponder

Lid sinds: 1-9-2010(UTC)
Berichten: 93

Precies Ferenc.

Ze trekken zomaar een heel water leeg.

Ik heb het volgende aan dit onderwerp toe te voegen:

Vaak wordt er door de sterke arm der wet maar matig opgetreden tegen dit soort wanordelijkheden. Op het moment van de daad is er vaak wel weer een smoes om niet tot nauwelijks op te tredend. 'Prioriteiten stellen', noemt men het ook wel. Met als gevolg. De stroperij gaat door. Vervolgens wordt er vaak op korte temijn een verscherpte controle gehouden, waarbij de 'normale' visser weer de sjaak is omdat hij of zij niet op eerste vordering een nachtvispasje kan tonen.

Bespottend.

Wie heeft er hier trouwens ervaring met het meldpunt stroperij? Ben er wel benieuwd naar. Komt men dan wel meteen met de AID op de proppen?
stefanetjeee  
#20 Gepost : dinsdag 21 december 2010 11:25:31(UTC)
stefanetjeee


10 ponder

Lid sinds: 25-11-2010(UTC)
Berichten: 56

Ik heb dit ook vaak gezien.
Ik ben 1xtje gaan vissen bij een grachtje met een maat van me, daar was een man aan het vissen op karper. Iedere keer als hij er eentje ving nam die hem mee naar zn autoThink maaar de vis kwam niet terug. Hij had zo'n geel citroen berlingo bestelbusje uit polen. De vieze schurk. Shame on you Ik vind het niet erg dat die Polen op karper vissen maar laat die vissen wel im hun waarde. Die beesten hebben ook gevoel. bij ons zijn er zkr zown 10 karpers weg. of ze meegenomen zijn of niet, de ene dag zie je ze zwemmen en de andere dag word er niks meer van de vissen vernomen :-s

HEEL ERG ZONDE VAN DEZE MOOIE VISSEN!!

Girls say I only think about one thing... fishing !
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.