logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Frank  
#1 Gepost : zondag 27 december 2009 15:34:10(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
En hier dan al onmiddellijk de tweede.

Een speciale leadclip gemaakt zodat je onmiddellijk het lood verlies bij obstakels of wierbedden.
UserPostedImage
Kan gebruikt worden bij elke setup, zoals leadcore, tubing, leaders,...

Hier in het voorbeeld word gebruik gemaakt van leadcore.

Stap 1: Gebruik makend van een splicing needle plaats ik de rubber op de leadcore
UserPostedImage

Stap 2: Schuif je ready tied leadcore door het oog van de leadclip
UserPostedImage

Stap 3: Breng de leadclip opnieuw door het oog van je leadcore
UserPostedImage

Stap 4: Trek de leadcore aan om zeker te zijn dat deze mooi om de metalen ring past van je leadclip
UserPostedImage

Stap 5: Plaats de rubber (die je eerst geplaatst had) terug over de ring van je leadclip
UserPostedImage

Stap 6: Breng je needle door de rubber (juist na de loodbevestigingsclip) en breng zo je onderlijn door de rubber
UserPostedImage

Stap 7: Nu je deze door de rubber gebracht hebt, plaats nu je oog van je onderlijn over de metalen haak
UserPostedImage

Stap 8: Trek je onderlijn strak en bevestig je lood
UserPostedImage

See you
Frank/Foxie
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : zondag 27 december 2009 15:49:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Met dit systeem ben je met de run je lood al kwijt toch?
Frank  
#3 Gepost : zondag 27 december 2009 16:02:37(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Inderdaad, daarom is het eventueel aangeraden met stenen te vissen ipv lood.

Is vooral geschikt om te gebruiken in waters met enorm en wel degelijk de nadruk op enorm veel obstakels of het vissen in wierbedden.

Het is echter aan te raden heel zwaar lood te gebruiken en je lijn zodanig op spanning te plaasten (ik vis steeds met nylon, vind braid onverantwoord) dat je van de nadeel van je nylon een wapen maakt, namelijk de rek. Je haalt de rek volledig uit je lijn en spant de nylon zodanig op dat je als het ware op deze net zoals op de snaar van een gitaar muziek kan laten weerklinken. Een run krijg je dan niet enkel een zakker want de karper wordt al onmiddellijk bij het opnemen van het aas geprikt en vooruit getrokken dit door de spanning op het nylon.
Ik vis nu reeds verschillende jaren op deze wijze en heb zelden nog missers. Ook kan de karper het obstakel niet induiken en kan hij niet op dreef geraken want word onmiddellijk weggetrokken.
Ik vis dus ook niet met baitrunner molens om dit op dreef geraken van een karper zoveel mogelijk te beperken, molens staan dan ook behoorlijk zwaar afgesteld. Probeer maar even een karper die in volle run is te stoppen!! Ik heb dit probleem door het vissen op deze methode niet.

See you
Frank

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 december 2009 16:29:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

steef zenden  
#4 Gepost : zondag 27 december 2009 17:30:33(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ziet er perfect uit voor het vissen bij obstakles en wier en lelievelden als je als je snle je lood wil kwijt raken....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.