logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Frank  
#1 Gepost : zondag 27 december 2009 15:30:00(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Zo Erwin, hier is dan mijn eerste bijdrage:

Een alternatief voor gebruik van de PVA bags is de "Guru Pellet Cone"

UserPostedImage

Hoe dien je deze te gebruiken:

stap 1 : Giet wat pellets in een pot
UserPostedImage

stap 2 : Overgiet deze met kokend water, juist dat ze allemaal bevochtigd zijn en laat ongeveer 20 à 30 minuten staan
UserPostedImage

stap 3 : Na 20 à 30 min, hebben de pellets nog steeds hun originele vorm maar zijn ze lichter van kleur en zacht
UserPostedImage

stap 4 : Neem nu de "pellet cone"
UserPostedImage

stap 5 : Schep nu met de cone enkele pellets en duw hen samen in de cone
UserPostedImage

stap 6 : Als de cone volledig gevuld is compres deze dan tussen wijsvinger en duim
UserPostedImage

stap 7 : Ga nu met de naald doorheen de cone (van breed naar fijn) en rijg je onderlijn door de cone. Verwijder de cone en je kan nu ingooien.
UserPostedImage
Zo zien je pellets eruit op de onderlijn:
UserPostedImage
Als je ingegooid hebt, blijven de pellets samen tot op de bodem:
UserPostedImage
Laat ons zeggen binnen 30 seconden valt dit alles uit elkaar en lig je met een mooi hoopje voer rond je haakaas:
UserPostedImage

See you
Frank/Foxie

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 december 2009 15:33:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Sponsor
Sander  
#2 Gepost : zondag 27 december 2009 15:38:44(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Ziet er mooi uit. Moet je die gewoon als een stick op je onderlijn bevestigen dan?
Maar als je inwerpt vliegt dat dan niet van je onderlijn of is het de bedoeling dat je er geen te verre afstanden mee werpt?

mvg Sander
Erwin  
#3 Gepost : zondag 27 december 2009 15:42:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Erg gaaf Frank!
Dit soort dingen hou ik vanBreede lach Weet je ook wanneer dit verkrijgbaar is? En ja....heb je het getest met werpen? Je trekt namelijk je onderlijn door de pellets heen, maar dan moet je ook je haak hier in prikken. Je zit dan misschien wel met een pellet op je haakpunt te vissen, of zie ik dat verkeerd?

Erwin
Frank  
#4 Gepost : zondag 27 december 2009 15:43:57(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Inderdaad Sander, net als een stick op je onderlijn bevestigen.

Grote afstanden werpen lukt inderdaad niet maar onder het kantje vissen kan soms verbluffende resultaten opleveren.

Waarom dit systeem omdat PVA in koude temperaturen enorm moeilijk oplost, hier sijn de pellets reeds voorbehandeld door het kokende water erop te gieten en gaan ze bijna onmiddellijk oplossen.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Erwin  
#5 Gepost : zondag 27 december 2009 15:47:01(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja Frank. Ik kan mij voorstellen dat dit in de winter zeer goed werkt. Bespaart je ook de kosten van je pva, aangezien ik dat erg veel gebruikKnipoog
Frank  
#6 Gepost : zondag 27 december 2009 15:47:01(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Erwin schreef:
Erg gaaf Frank!
Dit soort dingen hou ik vanBreede lach Weet je ook wanneer dit verkrijgbaar is? En ja....heb je het getest met werpen? Je trekt namelijk je onderlijn door de pellets heen, maar dan moet je ook je haak hier in prikken. Je zit dan misschien wel met een pellet op je haakpunt te vissen, of zie ik dat verkeerd?

Erwin


Niet gemerkt dat er onmiddellijk een nieuwe reactie was terwijl ik nog aan het antwoorden was op de post van Sander.

Momenteel is GURU een nieuwe naam binnen het karperwereldje en is nog moeilijk te vinden. In België is het reeds te vinden bij Het Loze Vissertje te Zelzate.

De pellets lossen enorm rap op en er is dus geen gevaar dat je met een pellet op de haakpunt zal eindigen. Dit vooral omdat de pellets reeds "presoaked" zijn door het kokende water.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

steef zenden  
#7 Gepost : zondag 27 december 2009 17:32:37(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Hallie halo Frank.....

Je hebt wel goeie dingen naar voren gebracht, deze bevalt me heel erg goed vooral voor het pennen lijkt me dit heel erg doel terffend
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

K3nny  
#8 Gepost : maandag 28 december 2009 23:11:37(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

ziet er mooi uit Knipoog
carpfigter  
#9 Gepost : dinsdag 29 december 2009 12:43:18(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

mooie info frank : wat ik mischien zou doen omdat het toch winter is , ik zou boilliemix bevochtigen met een flavour liefst op basis van alcohol, met mischien nog extra minipellets erbij ,lijkt me een supper atractief goedje die op de bodem zal liggen ,wat denken jullie ?? grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#10 Gepost : dinsdag 29 december 2009 12:47:35(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Lijkt mij ook. Alleen hebben pellets meer tijd nodig zacht te worden met flavours. Je zou dit dan thuis al moeten laten soaken lijkt mij. Je kunt ze in feite thuis al helemaal klaar maken.
carpfigter  
#11 Gepost : dinsdag 29 december 2009 14:06:20(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Lijkt mij ook. Alleen hebben pellets meer tijd nodig zacht te worden met flavours. Je zou dit dan thuis al moeten laten soaken lijkt mij. Je kunt ze in feite thuis al helemaal klaar maken.
ja dat is inderdaad waar maar dan nog iets die mischien mogelijk is om verder te werpen is die blokjes maken , en invriezen denk ik grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
edwinbaaijens  
#12 Gepost : dinsdag 29 december 2009 14:10:08(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

@ carpfighter, moet je wel even testen of ze dan niet gaan drijven... bevroren producten hebben daar wel de neiging toe.


des te harder des te gaat ie...



Frank  
#13 Gepost : dinsdag 29 december 2009 14:47:35(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Goeie opmerking Edwin, ik herinner mij nog de tijd dat wij kempzaad invroren in de plastiek doosjes van filmrolletjes. Er was toen nog geen sprake voerboten en wilden toch op redelijke afstand voeren. Hier dienen wij alsook steentjes bij te voegen om het drijfeffect tegen te werken.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Hennie Bodde  
#14 Gepost : dinsdag 29 december 2009 15:04:37(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Zie er ook wel wat in voor onder de eigen kant en voor het penvissen. Ben benieuwd hoelang het duurt voor het hier in het noorden een beetje verkrijgbaar word.
Helemaal zelf bedacht.........




carpfigter  
#15 Gepost : dinsdag 29 december 2009 15:23:02(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

we zullen dat es testen dan , nu nog iets waar niemand om gevraagd heeft wat is de kostprijs van dit handig atribute ? grtzz

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 december 2009 15:23:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Henk Fonken  
#16 Gepost : donderdag 18 maart 2010 09:43:27(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

ziet er goed uit en is denk ik ook zelf wel temaken.
zeker voor de pen/kantvisser is het een handig hulp middel.
ik ga het eens proberen.Think
Gr Henk de platte koning.
Erwin  
#17 Gepost : donderdag 18 maart 2010 09:59:36(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zijn ze hier al verkrijgbaar dan?
Lodewijk  
#18 Gepost : donderdag 18 maart 2010 14:11:26(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
Frank schreef:
Inderdaad Sander, net als een stick op je onderlijn bevestigen.

Grote afstanden werpen lukt inderdaad niet maar onder het kantje vissen kan soms verbluffende resultaten opleveren.

Waarom dit systeem omdat PVA in koude temperaturen enorm moeilijk oplost, hier sijn de pellets reeds voorbehandeld door het kokende water erop te gieten en gaan ze bijna onmiddellijk oplossen.

See you
Frank


dan kan je toch ook net zo goed met de hand bijvoeren of zie ik dat verkeerd??
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Erwin  
#19 Gepost : donderdag 18 maart 2010 14:21:09(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zie dit net als een sticky Lodewijk. Je kunt ver werpen en je onderlijn zal mooi verstopt liggen onder je voer. Ook zal je de rig minder snel in de war gooien en ligt er altijd wat voer precies naars je haakaas.
ronald kingma  
#20 Gepost : donderdag 18 maart 2010 20:58:07(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ziet er goed uit, ook een goed idee trouwens. Komt dit uit de witvisserij? Daar heb ik eerder zoiets gezien. Maar ben benieuwd als er wat mee gevangen gaat worden. Bedankt voor de nuttige info. Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.