logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

7 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
K3nny  
#1 Gepost : zondag 27 december 2009 18:06:57(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

Het leek me wel een leuk idee om eens te weten hoe jullie favouriete rigs eruit zien.
Daarom dat ik dit topic starte waar je je rigs kan tonen.
ik zou ook graag eens weten of er veel van jullie met pop-up of nep-aas gaan vissen ?
hier onder zie je ook welk nep-aas en pop-up's die ik meestal gebruik.
Hier toon ik alvast een paar rigs die altijd in mijn rigwallet te vinden zijn.
foto's zijn altyd welkom.
Grtz K3nny.

UserPostedImage
UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 december 2009 18:55:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
keukeu  
#2 Gepost : zondag 27 december 2009 20:10:50(UTC)
keukeu


10 ponder

Lid sinds: 23-9-2009(UTC)
Berichten: 53
Man
Nederland
Locatie: Harmelen

Op het water waar ik veel vis werkt het nogal goed om een zinkende boilie te gebruiken met daarop een nep popup maiskorrel, ik krijg daar toch meer runs op dan zonder de mais. Vooral 's nachts werkt het erg goed.
Erwin  
#3 Gepost : zondag 27 december 2009 20:19:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Leuk topic K3nny!

Mooie rigs trouwens. Ik heb me dit seizoen beperkt tot een 4 tal rigs. Op je vraag waarom bijvoorbeeld ik imitatie mais gebruik, is dat het vangt! Vraag me niet waarom, maar het werkt super. Of het is omdat het opvalt, je aas balanceert, pure nieuwsgierigheid of ze het zien als mais.....schiet mij maar lek!

Van links naar rechts:
Mono-D Rig:
Deze rig zet ik altijd in wanneer ik met een chod rig vis. Tussen de pop-up en het ringetje plaats ik een rubber stuitje zodat de boilie niet over het ringetje schuift als deze uitzet door wateropname.
Claw Rig:
Deze gebruik ik meestal i.c.m. bottem bait. Door het gebruik van een ringetje leg je het gewicht in de haakpunt waardoor de punt naar beneden valt en dus goed haakt.
Combi Rig:
Bij deze rig bevestig ik de hair aan een ringetje op de haaksteel. Wanneer je deze rig over je hand trekt, haakt hij voor geen meter. Maar wanneer je dit onderwater doet zul je zien dat de haak fantastisch draait. Dat doet hij al bij het liften van het aas. Een erg goeie rig waar ik al veel mee gevangen heb.
Kd-Rig:
Een rig die ik graag gebruik op bijvoorbeeld een stek met veel/klein voer. Omdat een vis geconcentreerd vreet, beweegt hij kort en voorzichtig. Deze rig haakt vrijwel meteen en heel agressief! een erg goeie rig met partikels als je het mij vraagt.

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 december 2009 20:32:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
rigs.jpg
carpfigter  
#4 Gepost : zondag 27 december 2009 20:53:48(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

inderdaad een intressant onderwerp ,rigs .
mijn rigs zijn de volgende :
1ste foto ; een pop-up rig om in te zetten bij een planterige bodem of om net boven wier te vissen
UserPostedImage
de onderste zonder aas ook een pop-up rig meerbepaald eigen whity-pool en die snowman presentatie is de killer rig
UserPostedImage
dit zijn mijn meest gebruikte , al heb ik de kd-rig ook nog gebruikt maar zat niet niet meer in mijn wallet grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
davey knol  
#5 Gepost : maandag 28 december 2009 17:34:13(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ziet er goed uit mannen, ik ga morgen rigs vouwen dan post ik er wel een paar (denk ik)
Leer van je fouten, geniet van je succes
roy pluim  
#6 Gepost : woensdag 30 december 2009 21:44:44(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274


UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker woensdag 30 december 2009 21:58:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nielsz  
#7 Gepost : donderdag 31 december 2009 12:23:53(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Roy, waarom die loodjes in je haakbocht?
steef zenden  
#8 Gepost : donderdag 31 december 2009 13:34:57(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik vis de laatste tijd voornamelijk met de Claw Rig, Combi Rig en Kd-Rig(dat zijn nummer 2,3 en 4 van Erwin)enige verschil is dat ik een gecoate lijn gebruik en het laatste stuk te strip of ik gebruik een zinkende gevlochten lijn
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

edwinbaaijens  
#9 Gepost : donderdag 31 december 2009 13:45:08(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Heb je er foto's van Steef?


des te harder des te gaat ie...



Erwin  
#10 Gepost : donderdag 31 december 2009 13:47:12(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Mijn onderlijn materiaal heeft dezelfde werking als gecoate bread.
het enige verschil is dat je met deze lijn de stijve kern eruit haalt in plaats van een stijve coating er af stript.
Het effect is hetzelfde.

Erwin
steef zenden  
#11 Gepost : donderdag 31 december 2009 14:11:25(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

helaas heb ik er geen foto's van, ik heb al mijn karperspullen op de vliering opgeborgen(winterstop)
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Wim vo  
#12 Gepost : donderdag 31 december 2009 14:54:57(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Erwin over welk rigmateriaal spreek je dan?
Qua gebruikte rigs hetzelfde als Steef ongeveer die men voorkeur dragen.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 31 december 2009 14:57:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Frank  
#13 Gepost : donderdag 31 december 2009 15:50:21(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Nielsz schreef:
Roy, waarom die loodjes in je haakbocht?


Dit is "shot on the hook", bedoeling hierbij is de haak rapper te doen draaien en onmiddellijk te prikken.

Werkt absoluut!!

Ikzelf gebruik enorm graag de haak van Fox XS2 maatje 6, het nadeel van deze haak is dat het een klauwhaak is en deze traag prikt. Met dit systeem toe te passen kan je het proces vervroegen. Vissen zijn mooi gehaakt in de onderlip.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

roy pluim  
#14 Gepost : donderdag 31 december 2009 19:42:49(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Veel mensen zeggen shot on the hook niet gebruiken als singel:wat een onzin tegewoordeig op de harde dressuurwateren is meerendeels van vissen ook al wel is of meerdere keren op de singel gevangen dus waarom zouden deze als nog altijd zo opzuigen ? niet ook die kunnen ze heus wel voorzichtig pakken!!
En bij sommige mensen zie ik een snowmanrig of een standart combi rig met ringetje waarom houden jullie de haak-aas afstand zo klein? dit doe ik enkel een eem pop up

roy
steef zenden  
#15 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 03:29:31(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik heb de shot on the hook nog niet uitgeprobeerd, maar ik heb er wel heel veel positieve verhalen over gehoord
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#16 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 13:37:10(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wim vo schreef:
Erwin over welk rigmateriaal spreek je dan?
Qua gebruikte rigs hetzelfde als Steef ongeveer die men voorkeur dragen.


Ik op het forum wel vaker de naam laten vallen, maar dit komt omdat ik het een ontzettend verrassend, goed product vind. De Hydrolink. Mocht je dit te dik vinden hebben ze ook micro. Ik vind het fantastisch spul omdat het goed doordacht is en je verschrikkelijk flexibel bent. Bekijk de review van ons maar eens: http://www.carpfeeling.c...erkant&ContentID=604
Wim vo  
#17 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 02:59:22(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Intressant,zal eens uitkijken wie rig marole verdeelt in Belgie en waar het te verkrijgen is!
th for reply
Sander  
#18 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 13:18:39(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Wim vo schreef:
Intressant,zal eens uitkijken wie rig marole verdeelt in Belgie en waar het te verkrijgen is!
th for reply

Normaal gezien verdeelt hengelsport depoortere in gent rig marole dacht ik.

grtz
Wim vo  
#19 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 14:22:11(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Thanks Sander,zal er eens naar mailen!Anders kijk ik er even naar uit in Zwolle.
davey knol  
#20 Gepost : donderdag 7 januari 2010 22:49:10(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Nou hier mijn rigs + de boilie (eigen gedraaide) met die combinatie ga ik het hele jaar vissen
De ondererlijn gaat prikken waneer het soepele gedeelte kan gaan buigen, ik hoop hierbij dat hij in het harde gedeelte van de onderlip prikt(kan nog even een foto maken met waneer hij prikt dmv handpalm test)
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage

foto's zijn niet van een al te beste kwaliteit, blijft een telefoon he

Bewerkt door de gebruiker donderdag 7 januari 2010 22:52:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Leer van je fouten, geniet van je succes
Gebruikers aanwezig in dit topic
7 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.