logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : vrijdag 26 november 2010 19:28:52(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

zag in het visblad wat leuks en handigs van gardner Balls out bait launcher
met dit is het mogelijk voerballen tot zo'n afstand van 60 tot 75m te laten vliegen,je hebt wel een stevige hengel nodig hengel nodig
werkwijze is: maak de lijn vast achter de lijnclip met zo'n 10m uistaande lijn, de bedoeling is dat de voerbal met een stevige gooi naar de voerstek te werpen waarbij de bait launcher blijft hangen in de lijnclip en de voerbal wordt gelanceerd.
na een paar keer oefenen kan je zelfs nog verder en preciezer gooien....


http://www.gardnertackle.../balls-out-bait-launcher

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 19:38:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

steef zenden heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Balls_Out_Bait_Launcher_Straight_On 2.jpg
bait_launcher_in_use 2.jpg
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Bartello  
#2 Gepost : vrijdag 26 november 2010 20:06:27(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Heuj Steef,

Ik zag dit alternatief de afgelopen week ook in het visblad staan. Moet eerlijk zeggen dat ik er op het eerste gezicht niet echt gecharmeerd van ben. Dat neemt niet weg dat het me een mooie oplossing lijkt.

Voorlopig houd ik het nog even bij mijn vertrouwde Drennan katapult, deze bevalt me op en top! En dat het wettelijk strafbaar is nemen we maar op de koop toe. :-" Mocht het nodig zijn dan heb je immers direct een wapen bij je, zo vang je 2 vliegen in 1 klap 128fs31818

Als ik in de toekomst toch een soort van bait launcher nodig heb zou ik persoonlijk eerder voor een goede spod oplossing gaan.

Zijn er trouwens mensen die deze oplossing van Gardner al geprobeerd hebben?

Groet,
Tim

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 21:15:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Anne  
#3 Gepost : vrijdag 26 november 2010 20:22:48(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Heb vaak wel een paar kogellagers liggen van 1cm in diameter bij me. Schiet dwars door een autodeur heen als het moet dus wees voorzichtig met het zien van de katapult als een wapen.
Tis moeilijk karpers vangen achter tralies Knipoog

ps, je kan veel beter gaan spodden. Is veel nauwkeuriger volgens mij

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 20:23:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
steef zenden  
#4 Gepost : vrijdag 26 november 2010 20:38:18(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik vis regelatig met voerballen met vanalles er door heen(pellets, partikels, boilie en boiliekruin) en vind dit wel een mooie oplossing
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Bartello  
#5 Gepost : vrijdag 26 november 2010 21:22:27(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Anne je hebt gelijk karper vissen achter tralies wordt vissen naar de sleutels van de bewaker in kwestie lijkt me...... (drillen)

Stef op welke afstand moet je die voerballen weg zetten dan? Volgens mij moet je met een goede katapult dan wel uit de voeten kunnen toch?

Ik vind het ook wel tijd worden dat de katapult voor ons vissers onder een soort van ontheffing gaat vallen. Jagers hebben immers toch ook ontheffing voor een geweer,..... Bij misbruik van een katapult meteen zwaar straffen en papieren innemen lost veel op denk ik!
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Erwin Krijgsman  
#6 Gepost : vrijdag 26 november 2010 22:28:40(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
The BaitSling is bedoeld om wat grotere voerballen (100/150 gram) op afstand weg te zetten. Met een katapult gaat het niet lukken vanwege het formaat en afstanden van 100 meter plus is ook niet mogelijk. Dit lukt trouwens ook niet met een spod. Na enige oefening kun je met de sling de voerballen zeer precies plaatsen. Klik hier en bekijk de demo film bij The BaitSling.
Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 22:29:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
ferenc  
#7 Gepost : zondag 28 november 2010 13:29:44(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Wat lukt niet met een spod?Voor voerballen gebruik ik de Spomb,werkt ideaal.Natuurlijk is de baitsling een beter alternatief maar het vergt wel enige oefening.
Als je het eenmaal doorheb gaat het rete snel Breede lach

Echt nieuw is het niet :-" heb zo'n ding hier al zeker 8jaar liggen.
Erwin Krijgsman  
#8 Gepost : zondag 28 november 2010 16:30:51(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Excuus, met de spod bedoelde ik de spomb en daarmee over de 100 meter gooien......
Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
steef zenden  
#9 Gepost : zondag 28 november 2010 21:29:11(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

heb hem vandaag gekocht op de carpeventt.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

ferenc  
#10 Gepost : dinsdag 30 november 2010 15:19:20(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
Excuus, met de spod bedoelde ik de spomb en daarmee over de 100 meter gooien......
Mvg ErwinKnipoog


Maar wat lukt er dan niet? Knipoog de 100meter met de spomb?Dat red ik en dat kan jij ongetwijveld ook wel.
steef zenden  
#11 Gepost : dinsdag 30 november 2010 17:03:46(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

voordeel van mijn gardner Balls out bait launcher is dat deze op elke hengel gebruikt kan worden van 2 lb en geen extra hengel en grote molen mee moet nemen zoals bij spoden
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin Krijgsman  
#12 Gepost : dinsdag 30 november 2010 20:45:51(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
ferenc schreef:
Erwin Krijgsman schreef:
Excuus, met de spod bedoelde ik de spomb en daarmee over de 100 meter gooien......
Mvg ErwinKnipoog


Maar wat lukt er dan niet? Knipoog de 100meter met de spomb?Dat red ik en dat kan jij ongetwijveld ook wel.


Bedankt voor je vertrouwen maar ik kom met dit apparaat echt niet verder dan 100/110 meter, nagemeten! Dat is dan nog onder gunstige omstandigheden want met windkracht 3 tegen kom ik niet verder dan 80/85 meter. Gebruik aardige spullen en werptechniek is in orde (denk ik). De opgegeven 173 meter.....moet een hele knappe werper zijn.
Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 30 november 2010 20:46:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Erwin Krijgsman  
#13 Gepost : dinsdag 30 november 2010 20:49:58(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
steef zenden schreef:
voordeel van mijn gardner Balls out bait launcher is dat deze op elke hengel gebruikt kan worden van 2 lb en geen extra hengel en grote molen mee moet nemen zoals bij spoden


Hallo Steef,
Mag ik dan aannemen dat het formaat (wat in de Gardner past) van de voerbal(letjes) ongeveer 60/70 gram max. is?
Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Patrick Wolters  
#14 Gepost : dinsdag 30 november 2010 21:22:43(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
matszj  
#15 Gepost : dinsdag 30 november 2010 21:36:41(UTC)
matszj


20 ponder

Lid sinds: 30-10-2010(UTC)
Berichten: 262

is ook verbioden...
chiele  
#16 Gepost : dinsdag 30 november 2010 21:53:11(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

das spijtig... Breede lach
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
steef zenden  
#17 Gepost : dinsdag 30 november 2010 22:12:23(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

chiele  
#18 Gepost : dinsdag 30 november 2010 22:25:02(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

lol Breede lach
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
TimvanA  
#19 Gepost : woensdag 1 december 2010 22:37:19(UTC)
TimvanA


20 ponder

Lid sinds: 9-5-2010(UTC)
Berichten: 237

carppassion schreef:


Paar mensen die ik ken hadden deze ook gemaakt en die zijn zelf opgepakt en voor de rechter gesleept met aanklacht van in het bezit zijn van een vuurwapen.
Het waren nog minderjarigen dus ze kwamen er vanaf met een taakstraf.
Dus dit zal ik maar niet gebruiken.
Een dag niet gevist, is een dag niet geleeft.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.