logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bartello  
#1 Gepost : vrijdag 26 november 2010 21:42:03(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Dag allemaal,

Ik ga eens even een grote open deur in trappen (althans een poging doen). Ben benieuwd wie er onder ons tijdens de winterse temperaturen en omstandigheden gewoon lekker door blijft vissen. Zelf zit ik er aan te denken om morgen zoals gewoonlijk gewoon te gaan vissen. Ondanks temperaturen rond het vriespunt,.... Mijn mening is dat je je hier perfect voor kunt kleden door thermokleding, het mutsje en natuurlijk de lekkere warme geitenwollen sokken van moeders de vrouw niet te vergeten. Breede lach

En dan laten gaan die banaan. Het blanken op de koop toe nemen en genieten van die owh zo mooie vis (karper) die je dan toch eindelijk eens in de kou mag ontvangen op de mat. Visje onthaken, wegen en snel weer terug het water in nadat je een paar gevoelige plaatjes geschoten hebt. Een mooie bijkomstigheid is dat het door het weer lekker rustig is aan de waterkant en de vistoeristen gezellig thuis bij de kachel blijven zitten Bedankt!

Op mijn verlanglijstje staat altijd nog een karper in de sneeuw vangen Breede lach

Ik zou zeggen brand maar los,.... ben benieuwd naar jullie reacties en meningen :-)

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 21:42:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Sponsor
jvs  
#2 Gepost : vrijdag 26 november 2010 21:49:02(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

ik ga in de winter gewoon door met vissen.(ik vis trouwens bijna elke dag na mijn werk)
wel ga ik dan snoeken ipv op de karper,a,s zondag heb ik met mijn maat weer afgesproken om tot in de late uurtjes de polder door te trekken.
houdoe en bedankt
carpfigter  
#3 Gepost : vrijdag 26 november 2010 22:04:02(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

hier ook zo , blijven doorgaan tot het niet meer mogelijk is ,de vissen op een mooi gewicht ,mooi van keur , en inderdaad meestal het water voor jou alleen hebben zijn allemaal pluspunten , negatieve voor sommige is de koude temperaturen maar daar kleden we ons maar na en als het echt niet anders kan zijn er verschillende warmtebronnen op de markt om et toch even gezellig warm te hebben , zou ik jullie wel aanraden om een goeie slaapzak te hebben waarvan er ook duizend en 1 verschillende bestaan , grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Frank Avezaat  
#4 Gepost : vrijdag 26 november 2010 23:12:36(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
deze winter zal ik 1 stek blijven bevissen zolang er geen ijs op het water ligt. Daarnaast zal ik me in de winter wat meer op roofvisserij richten. Rond maart weer langzaam aan de slag op de karper
Bartello  
#5 Gepost : vrijdag 26 november 2010 23:28:31(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Persoonlijk ga ik door totdat het water dicht gevroren is! Heb mezelf ook voorgenomen om meer te gaan snoekvissen echter wil dit op de een of andere manier maar niet lukken,..... de karper blijft toch de voorkeur houden en naar mijn mening de mooiste zoetwatervis die we hier in Nederland hebben.

Tevens vind ik het ook interessant om te ondervinden wat het gedrag van de karper in winterse omstandigheden is. Iedereen weet dat de vis in het algemeen diepere oorden op zoekt en uiteraard passiever wordt.

Een mooi voorbeeld is dat ik op 5 maart dit jaar mijn eerste karper van dit jaar mocht vangen. De run volgde ongeveer 5 minuten na het inleggen van mijn lijntje. Aan de hair een Solar boilie met geel imi maiskorrel van Enterprise tackle. Waarschijnlijk puur geluk omdat ik mijn boilie binnen een straal van 0,5 meter bij de karper neer wist te leggen. Gaaf was dat ik dezelfde vis 6 weken later op precies dezelfde plek in dezelfde situatie weer wist te vangen. De vis trok na de vangst ook 2x naar precies dezelfde plek in het water om bij te komen nadat ie weer vrijgelaten was. Op dat soort momenten denk je dat we met zijn allen nog veel van de natuur kunnen leren en we gewoonweg een gave hobby hebben.

Nu is het tijd om mijn muts uit de kast te trekken voor morgenvroeg,..... want met koude oortjes ontstaat de kans dat je zomaar het gepiep van de optonic moet missen Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 november 2010 19:04:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Bartello  
#6 Gepost : zaterdag 27 november 2010 19:07:22(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

zo dat waren vanmorgen mornincoffee weer een paar uurtjes,.... het resultaat:

- 2 lijnzwemmers omdat er vis op de stek aanwezig was
- 1 run wat resulteerde in een misser :(

Dit geeft de burger weer moed laat de winter maar komen zou ik zeggen Breede lach
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
ralfvdboom  
#7 Gepost : zaterdag 27 november 2010 19:28:50(UTC)
ralfvdboom


10 ponder

Lid sinds: 11-11-2010(UTC)
Berichten: 71

verleden week nog een nachtje gedraaid met vismaat.
hadden uit het niets 7 aanbeten en veel lijnzwemmers en een brasem.
dinsdag een avondje tot negen uur en hadden 2 vissen.
morgenochtend gaan we om 7 uur is kijken ben erg benieuwd.
Ron van Houtum  
#8 Gepost : zaterdag 27 november 2010 19:33:37(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ik vertrek woensdag ochtend voor 3 nachten naar france
Kijken of er een winterbeer gestrikt kan worden
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Bartello  
#9 Gepost : zaterdag 27 november 2010 19:52:18(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Alvast succes Ron en Ralf! ben erg benieuwd of er wat gevangen wordt (vissen)
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
chiele  
#10 Gepost : zaterdag 27 november 2010 19:55:43(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

tuurlijk dat ik blijf doorvissen in de winter! Knipoog
nu ja, voor zover het nog gaat met al dat schoolwerk en mn ouders die zeggen dat het te koud is... :-"

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 november 2010 19:56:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Mister X  
#11 Gepost : donderdag 2 december 2010 02:15:56(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Het zit hier goed dicht ongeveer 10cm in 2 week tijd niet meer normaal toch
net als de zomer niet uit te houden. Bang dat wij en strenge winter gaan krijgen?
Van natuur en koukleum laat staan voor de vissen wat en klap krijgen die zeg
in zeer korte tijd. Hoopelijk is het vis water bij jullie wat groter als bij mij?
Het vis wateren hier zijn 2 zandafgravingen waar het bestand al niet veel vis heeft
sprake is van dressuur de vis kent de slagen van de zweep kort om en uitdaging!
Geen stroming het water is letterlijk en sitting duck hopen dat de vis het overleeft?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 december 2010 02:16:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

marcoO  
#12 Gepost : donderdag 2 december 2010 12:03:14(UTC)
marcoO


5 ponder

Lid sinds: 14-9-2010(UTC)
Berichten: 40

het water bij onze voerplek is nog open dus zaterdag toch maar proberen
karpervissen is als sex, je kunt niet zonder :-)
tom de maat  
#13 Gepost : donderdag 2 december 2010 21:08:24(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
gaat weer doooien dus wie weetBidden
jvs  
#14 Gepost : donderdag 2 december 2010 21:43:14(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

tom de maat schreef:
gaat weer doooien dus wie weetBidden

en dinsdag weer vriezen 5 graden.hier lag de plas vandaag ook helemaal dicht.vanmorgen nog niet maar vanmiddag wel toen wij gingen vissen.
toen naar de dommel gereden in boxtel,ook deze gedeeltelijk dicht(10 meter van de kant)
dus niet uitgepakt,en naar huis gereden
houdoe en bedankt
ralfvdboom  
#15 Gepost : donderdag 2 december 2010 22:12:03(UTC)
ralfvdboom


10 ponder

Lid sinds: 11-11-2010(UTC)
Berichten: 71

chiele lees de kleine lettertjes altijd goed.... maar hoop op dooi want nu is mijn plekje dicht
joris  
#16 Gepost : donderdag 2 december 2010 22:49:29(UTC)
joris


15 ponder

Lid sinds: 4-1-2010(UTC)
Berichten: 147

ik wou van het weekend nog een nachtje op de rivier gaan vissen.
maar zelfs die ligt op plekken al helemaal dicht en andere plekken komen grote ijsschotsen voorbijd'oh!
ben die winter nu al zatSick
Bartello  
#17 Gepost : zaterdag 4 december 2010 20:03:50(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Ziezo ik heb vandaag eens een echt goede wintervacht aangeschaft! Ik ging met de gedachten naar de hengelsportzaak om mijn Shimano Tribal jas compleet te maken met een Tribal XTReme Bib & Brace. Achjah je moet wat wanneer je door alle spijkerbroeken bent gescheurd tijdens het vissen en het restant van de voorraad oude spijkerbroeken te klein geworden was :( Op het eerste gezicht een lekker dikke aanvulling om mijn Shimano pakkie compleet te maken zeker in de winter,... dacht ik.

Eenmaal met de XTReme Bib & Brace in de handen bleek deze naar mijn idee nog al aardig dun te zijn. Volgens de verkoper niet meer dan een goede aanvullen op je zomerse kledij. Maarjah zei ik tegen de verkoper toch wil ik een warme Bib & Brace voor in de winter. Om aan mijn vraagstelling te voldoen kwam hij aanzetten met een Tundra Combi-Suit van Trakker Products. Zoals de naam al doet vermoeden is dit op het eerste gezicht een lekker warme vacht voor de winterse omstandigheden aan het water. Breede lach

Bijkomend detail is dat dit hele 'pak' net zo duur is als de Tribal XTReme Bib & Brace van Shimano. Voor meer info verwijs ik naar de Trakker website, Trakker Products

Wanneer aankomend weekend het water ijsvrij is ga ik dit lekkere warme pakkie (want dat issie zeker) eens uitproberen aan de waterkant Breede lach
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
emil  
#18 Gepost : zondag 5 december 2010 10:39:59(UTC)
emil


5 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 39

Hey
Wintervissen niks is mooier je kan je ding doen niemand aan de waterkant super toch!!.
De vissen vang je op top gewicht en mooi van kleur.
Ik zoek de wateren dan ook wel uit en bouw hier dan ook een stek op vanaf oktober om daar de winter door te vissen je moet dan wel structureel je stek bij houden anders ben je vaak kansloos.
Ja en warm kleden is een pre anders hou je dit niet vol,mogelijkheden genoeg in de hengelsport winkels anders kijk is bij House of Carp.
Ik heb dan ook bij ons op het twentekanaal al sessie's gevist met temparaturen van -16gr en dat was echt koud toen waren alle andere wateren dicht gevroren.Aas vindt ik een zeer belangrijk aspect in de winter zorg dat je een licht verteerbaar balletje hebt deze kan je ook krijgen bij MTC Baits van de meeste ballen hebben wij een winterversie.
Allemaal succes en vang een mooie winter karper!!!!.

Gr,Emil

Bewerkt door de gebruiker zondag 5 december 2010 10:40:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

stefan everts  
#19 Gepost : zondag 5 december 2010 12:13:00(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

zo is het maar net128fs31818

heb de maand december eigenlijk geen tijd om te vissen vanwege mijn werk(banketbakker)maar 1ste Kerstdag worde de lijnen weer nat gemaakt en hopen op mijn eerste kerst vis want dat is me nog nooit geluktgaah

lichtverteerbaar en kleiner aas is dan zeker wel belangrijk...

voor warme kleren kun je ook altijd even bij een dump winkel naar binnen lopen,het verschil tussen die kleren is enkel het prijskaartje want ze hebben daar echt zeer goed spul

Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
leen  
#20 Gepost : zondag 5 december 2010 14:41:37(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Ron van Houtum schreef:
Ik vertrek woensdag ochtend voor 3 nachten naar france
Kijken of er een winterbeer gestrikt kan worden


En Ron, hoe is het vergaan in France?
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.