logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : zondag 27 december 2009 14:53:53(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

zoals we weten hebben we een basis nodig die bestaat bij velen uit 1 deel griesmeel ,1 deel maismeel(bloem) en 1 deel soyameel(bloem) doe daar nog wat ei-albumine bij en je bekomt een door de meeste firma's gebruikte 50/50mix
dus 50/50 wil dus zeggen dat dit de helft van je mix moet zijn ,deze moet dus aangevuld worden met evenveel melen, extracten, waaronder heel veel verschillende soorten bestaan met elk zijn eigen smaak en geur , nu vraag ik me af welk product er volgens jullie een meerwaarde heeft aan jou boillie ? grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : zondag 27 december 2009 15:17:19(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik ben van de vismeel (72% haring), trouvitmeel, gemalen hennep(voor een grove structuur), robin red en verder heb ik nog wat kleine aanvullingen in mijn mix om het net wat lekkerder/zoeter te maken
carpfigter  
#3 Gepost : zondag 27 december 2009 16:25:02(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Ik ben van de vismeel (72% haring), trouvitmeel, gemalen hennep(voor een grove structuur), robin red en verder heb ik nog wat kleine aanvullingen in mijn mix om het net wat lekkerder/zoeter te maken
ik ben ook voor de 72% vismeel erwin ,ben zeker dat dit een meerwaarde geeft in een simpele boillie , maar dingen zoals leverpoeder(extract) , squidpoeder en alzo een extracten worden die gebruikt in nederland of in mindere mate ? grtzz

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 december 2009 16:26:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#4 Gepost : zondag 27 december 2009 16:31:19(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Absoluut. Er zijn een hoop mensen die daar erg veel waarde aan hechten (ook in Nederland). Ikzelf hou het liever simpel (voor mij is een boilie goed als alles erin zit en hij ook goed smaakt). Tegenwoordig heb ik (helaas) weinig tijd om zelf boilies te maken.
carpfigter  
#5 Gepost : zondag 27 december 2009 19:34:13(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Absoluut. Er zijn een hoop mensen die daar erg veel waarde aan hechten (ook in Nederland). Ikzelf hou het liever simpel (voor mij is een boilie goed als alles erin zit en hij ook goed smaakt). Tegenwoordig heb ik (helaas) weinig tijd om zelf boilies te maken.
dus als ik et goed begrijp vind ge dat producten als leverpoeder enzo eerder de visser vangen dan de vis ? ik geloof graag dat door toevoeging van sommige producten inderdaad een betere boillie gemaakt word , alword dat weer een kwestie van water tot water ,
grtzzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#6 Gepost : zondag 27 december 2009 21:05:36(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik vind kwalitatief aas erg belangrijk. Alleen denk ik wel dat wanneer je veel instant vist de voedingswaarde in een boilie niet erg belangrijk is. Als het er maar lekker uitziet, smaakt en ruikt. Je moet ze namelijk a la minuut tot een aanbeet verleiden. Ik denk dat wanneer je langere voercampagnes houd dit wel erg belangrijk is. Vissen merken namelijk of het eten goed voor ze is of niet. Al helemaal wanneer de vis wat langer op je stek zit. Omdat ik veel instant vis, concentreer ik mij vooral op een lekkere smaak, geur en kleur. Ik gebruik meestal producten waar karpers ook mee worden groot gemaakt, zoals bijvoorbeeld Trouvit. Hier zit alles in wat een karper nodig heeft en voor mij heeft gebleken dat de karpers er dol op zijn. Ik gebruik namelijk al 8 jaar hetzelfde recept omdat ik er mee blijf vangen en 'why change a winning team?'

Ik weet zeker dat toevoegingen van bijvoorbeeld leverpoeder goed zijn voor onze vriend, de karper. Alleen vraag ik mij af tot in hoeverre je ingrediënten moet toevoegen aan je recept? Dat het weglaten van bijvoorbeeld eieren in je mix meer vis op de kant kan brengen begrijp ik. Al bijna 30 jaar worden ze gevangen met boilies, aangemaakt met eieren. Eieren hebben een vrij aanwezige smaak waar je snel van vol kunt raken. Dit is dus een drastische verandering in je mix en kan dus erg goed werken.

Voor mij is een goeie mix, een mix die lekker smaakt, goed ruikt en alles in zich heeft dat de karper nodig heeft op te groeien (want hiervoor eet een karper). Dus vetten, koolhydraten, eiwitten, vezels en vitamine. Dit bereik je eigenlijk al zowat met de basis.

Verwennen we ze niet te veel? Welk natuurlijk voedsel voldoet aan al deze criteria?

Erwin
Erwin  
#7 Gepost : zondag 27 december 2009 21:10:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En als ik dan toch een ingrediënt zal noemen die een meerwaarde in mijn mix heeft, is het robin-red (al vist de hele wereld tegenwoordig met dit rooie goedje). Deze natuurlijke flavour geeft mij veel vertrouwen. Vooral wanneer het water op temperatuur begint te raken.

Erwin
Sander  
#8 Gepost : zondag 27 december 2009 21:21:11(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Jip robin red gebruik ik ook in bijna iedere mix behalve in een zoete dan. Ik vind zelf de combinatie: Robin red - look ook niet slecht ook al is die ook al redelijk gekend. Een goede kruidenbol vind ik nog altijd het best.

grtz Sander
Wim vo  
#9 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 05:05:54(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Heb in men leven al wat geexperimenteerd kwa mix en samenstellingen.Maar ingredienten die me altijd al hebben kunnen bekoren zijn robin red,biggenmeel,leverpoeder en kaasextracten vind ik heel goed.He Patje!!!
Kwa zoetstof kan trim o bee me wel bekoren(vervangingsmiddel voor bijen na het wegnemen van de honing)in combinatie met bv talin.
Van de verschillende vismelen ,gebruik ik graag lt-vismeel,pd-vismeel,trouvit,...

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 januari 2010 05:09:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.