logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
chiele  
#1 Gepost : maandag 6 december 2010 21:40:13(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

Ik ga binnenkort misschien een op een kanaal gaan vissen (ABC-kanaal).

ik heb gehoord dat ik daar beter met een voorslag of leadcore vis.
nu heb ik 2 vragen:

-met welke van de 2 vis ik het beste?

-wat zijn de betere leadcores/voorslagen?

alvast bedankt! Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Sponsor
chiele  
#2 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:11:58(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

niemand???Think
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Erwin  
#3 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:22:46(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ohhh...sorry. ik heb je hele post gemist. Ik zou je zoiezo adviseren om met een voorslag te gaan vissen. Vooral daar. Leadcore is natuurlijk een extra stukje bescherming voor de laatste meter. Bovendien blijft het heel mooi op de bodem liggen. Ik vind zelf de nieuwe leadcore van piet erg mooi, maar daarvoor gebruikte ik altijd de leadcore van fox en esp. Hier heb ik goede ervaringen mee Knipoog

Vooral op kanalen is het belangrijk dat hij erg zwaar is, schuurvast en lekker wegvalt op de bodem.

Je kunt het dus heel goed beide gebruiken Chiele. Betreft de voorslag, gebruikte ik altijd de Kriston voorslagen. Belangrijk is vooral dat hij heel slijtvast is. De trekkracht zou ik me niet zo heel erg druk om maken omdat het toch altijd sterker is dan nylon en de meeste braids.
chiele  
#4 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:25:42(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

en dat voor de beheerder van de site! Knipoog

dus jij zou de laatste 5meter fzo voorslag en de laatste meter leadcore?Think

zal eens kijken... ik moet er nog aan geraken voor woensdag, dus zal spannend worden Breede lach

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
René  
#5 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:28:28(UTC)
René


10 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 67

Chiele,

Heeft diegene ook tegen je verteld waarom je daar beter met een leadcore of voorslag kunt vissen?

Liggen er mosselen? Als die er liggen zou ik voor een dikke voorslag gaan, want het snijd je hoofdlijn en je leadcore kapot.

Als er geen mosselen liggen kan je ook gewoon met een voorslag vissen, vooral fluo carbon voorslagen zijn sterk, slijtvast en vallen bijna niet op onder water. Dit kan je eventueel nog mooi afwerken door op je laatste meter om de 20cm stukjes putty(kneedbaar lood)te kneden.

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Visser Baits www.visserbaits.nl
René  
#6 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:32:09(UTC)
René


10 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 67

Hier nog even een voorbeeld.

UserPostedImage

Groeten,

René
Visser Baits www.visserbaits.nl
chiele  
#7 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:32:26(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

de zijkanten zitten vol stenen, dus dat is de reden waarom hij zegt dat er best iets stevigers wordt gebruikt

hoe lang laten jullie je voorslagen?

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 december 2010 16:32:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
René  
#8 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:35:35(UTC)
René


10 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 67

Dan zou ik in ieder geval een voorslag gebruiken en geen leadcore, mijn ervaring bij leadcore is dat het niet schuurbestendig is.

Voorslag doe ik meestal 2 hengel lengtes.

Groeten,

René
Visser Baits www.visserbaits.nl
chiele  
#9 Gepost : vrijdag 17 december 2010 16:38:16(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

okey, bedankt! Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.